Inderes.fi-sisällön kehitysideat

9 tykkäystä

hei
kysymys kuuluu, miten saan suomen kielenn takaisin kun englantia on nyt , kiitos avusta

Footerissa sivun pohjassa on kielivalinta:

joo sori onnistui itse vika oli minun

1 tykkäys

@Verneri_Pulkkinen @Yu_Gong ehtisittekö tähän vastaamaan?

1 tykkäys

Mä puhun pääanalyytikon kanssa jos se antaa siunauksen niin mä lisään sen :slight_smile:

tai no mä voin pingaa sen suoraan tänne :wink: @Antti_Viljakainen

3 tykkäystä


@Yu_Gong nyt ku kerran oot paikalla, niin pystytkö tsekkaa miks Mallisalkun sivulla useet noista alun perin suomeks olleista teksteistä on ollu nyt pidemmän aikaa englanniks tossa? Mä oon useeseen kertaan kattonu et mul on suomi valittuna kielenä, ja tää “ongelma” on tosiaan ollu pidemmän aikaa ainoostaan Mallisalkun sivulla

5 tykkäystä

Kappas siel kai puuttuu käännökset mä lisään ne :slight_smile:

7 tykkäystä

Noniiin paljon parempi :slight_smile:

15 tykkäystä

Toinenkin use case minkä takia kovasti haluaisin teidän webcastit Youtuben puolelle.

Nimittäin televisioon castaaminen.

Youtube appista voin castaa videon suoraan olohuoneen isolle ruudulle, ja jatkaa käyttöä suoraan sieltä.

Ja sitäpaitsi Youtube pitää puolestani kirjaa siitä mitä on jo tullut katsottua ja mikä on kesken tai näkemättä.

Please please please koittakaa keksiä joku tapa saada myös webcastit sinne :heart:

5 tykkäystä

Katotaan osuko oikeaan osotteeseen, nyt kun bannit ohi niin tuli mieleen voiko tuota kehittää seuraavaan suuntaan, jos joutuu jäähylle niin ei koko tili olisi lukossa vaan kommentointi vain? Tekee hiukan haastavaksi seurata omia ketjuja kun tili pakotettu ulos kirjautuneeksi. Eikö tuon pitäisi olle simppeli aikalukko kommentointiin/yms. toimintoihin?

1 tykkäys

Jos sä oot telkkarin kaa samas WIFI:ssä niin ja käytät chromea, niin silloin sun pitäisi myös Webcasteistä saada se sama nappula mikä youtubessa on.

5 tykkäystä

Siel on erikseen se hiljentämisbänni, mutta ilmeisesti sä olit saannut kovemman tuomion.

Mä puhuin tästä pääanalyytikon kaa ja raksuttelin omia aivoja. Mä oon vähän sitä mieltä et markkina-arvo ei oo niin tarpeellinen tieto ehkä yhtiön kommentissa. Sehän itsessään ei kerro mitä yhtiössä on tapahtunu tai onko se hyvä case sinä hetkenä tai oikein muutakaan kommenttiin liittyen? Ainoa mitä se kertoo on yhtiön koko, mutta se näkyy sitten yhtiösivulla ja osakevertailussa :thinking: Voin olla väärässä, oon aika usein väärässä :slight_smile:

6 tykkäystä

Jatketaan markkina-arvon “piilottamista” vähän eri kulmasta. :wink: :slightly_smiling_face:


Sitähän ei tästä nopeasta yhtiönäkymästä nää vaikka se voisi olla ihan oleellinen mittari hahmottamaan sitä että kuinka kova päivävaihto yhtiöllä on suhteessa markkina-arvoon ja siitä kuinka kova likviditeetti yhtiöllä on suhteessa markkina-arvoon.
Kyllähän tuon toki tunnuslukujen seasta pystyy käydä katsomassa, mutta itse tulee suhteellisen usein käytyä kauppalehden kautta se katsottua kun markkina-arvo on helposti nähtävissä sivun yläreunassa ilman että sitä täytyy metsästää rivien välistä.

Tuohon laatikkoonhan sen saisi luultavasti (en ole koodari enkä ymmärrä teknisestä toteutuksesta :smiley:) suhteellisen helposti laitettua ja se voisi olla kenties ylimpänä jonka alla sitten näkyisi kappale- ja euromääräinen vaihto.

8 tykkäystä

Tuskimpa nyt aamukatsauksen perusteella teet sijoituspäätöksiä? Yhtiösivullahan näkee helposti markkina-arvon (ja yritysarvon!).

Tämä ‘data’ ei ole mielestäni mitenkään piilossa, joten sen esille tuominen useammassa kohdassa lähinnä tuo ‘liiallista informaatiota’.

7 tykkäystä

Yhtiösivulta ei minulle yhdellä silmäyksellä tule selväksi, miltä päivältä kyseinen markkina-arvo on otettu. Tietyillä osakkeilla heilunta on melkoista. Ja kuten kirjoitin, haluan nähdä nopeasti paljonko se (tänään) on. Eikä se ole nopeaa, jos joudun käymään läpi aamukatsauksen 10 eri firman omat sivut.

Off topic, mutta toinen vitsi on listautumiset. Koitappa etsiä markkina-arvoa täyteen merkittynä ilman, että itse joudut sitä laskemaan. No, eihän markkina-arvo ole tänä päivänä tärkeä tieto (lause sisältää sarkasmia).

2 tykkäystä

Kurssit ovat tosiaan 15 min viivästettyjä, joten yhtiösivun markkina-arvo on tosiaan myös 15 min viivästetty. Sitä en tosiaan edelleen tajua miks katsoa markkina-arvoa analyytikon kommenttia silmällä pitäen? Vai onko se viihdearvoa? Auta mua ymmärtämään :smiley: Mun päätä on helppo kääntää jos osaa argumentoida miksi joku hyödyllinen ja teknisesti markkina-arvon lisääminen mihin tahansa on koodimielessä helppoa :slight_smile:

4 tykkäystä

Itsellä on jo vähän aikaa ollut ongelmana, että yhtiökohtaiset ilmoitukset ei näy vaikka näyttää, että niitä on tullut. Klikkaamalla kellon kuvan auki se kyllä “kuittaa” ilmoitukset.
Näyttökuva 2021-11-03 170036
Kerran kuukauden aikana toimi ja läväyttikin kerralla koko kuukauden ilmoitukset näkyviin. :smiley:

Jos se jostain helposti löytyy niin ainakin näihinkin yhtiöihin jota inderes ei (vielä) seuraa.


Tällä hetkellä se pitää tosiaan käydä katsomassa jostain muusta palvelusta jos haluaa tutkia jotain uutta yritystä josta löytyy kuitenkin inderesin yhtiösivu.
Mikäli voisi heti kättelyssä todeta että kyseinen yhtiö pelaa miljardisarjassa niin sen voisi jo siinä kohtaa sitten jättää väliin, koska se tuskin on mikään uusi tenbägäävä Harvia. :smiley:
Pelkkä euromääräinen vaihto kun ei osakkeen floatista juuri mitään kerro jos ei sitä pysty suhteuttamaan markkina-arvoon ja sitä kautta arvioimaan onko osake likvidi suhteessa markkina-arvoon vai ei. :slightly_smiling_face:

Samoilta sivulta tuli bongattu erikoinen sininen piste kurssigraafin oikealta puolelta joka taitaa tulla automaattisesti jokaiselle yhtiösivulle jonka kohdalla olisi normaalisti jokin raportti.

8 tykkäystä