Inderes.fi-sisällön kehitysideat

Valitettavasti minusta nämä turhanpäiväiset varsinkin Qt-ketjussa olevat meemit jossa Qt:n logo lyödään johonkin Usain Boltin kuvaan on juurikin tykkäysten heruttelua. Huumoria saa toki olla, mutta jossain toivottavasti tälläkin foorumilla menee rajansa?

Monesti yrittänyt tuoda esille, että tämä foorumi on ehdottomasti parhaista Suomen sijoittajascenessä, mutta ehkä jotkut käyttäjät eivät ole niin aktiivisia minä mukaanlukien jolloin koitan saada itselle sen pari tuntia jolloin luen foorumia ja silloin juurikin toivoisin, että sisältö ketjussa olisi kunnossa ettei tarvitse kahlata puolet offtopicista läpi että pääsee asiaan.

9 tykkäystä

Haluaisitko kertoa meille, kuinka monta viestiä Qt-ketjussa on off-topic vs. asiasisältö? Viittaatko nyt, että puolet on off-topiccia?

Missä mielestäsi menee huumorin raja…? Eli huumori on sallittu, mutta kuvameemit eivät? Millaista huuumoria mielestäsi voi sitten harrastaa, ilman että se häiritsee keskittymistäsi itse asiaan?

Henkilökohtaisesti Qt-ketjuun usean meemin tuottaneena voin todeta, että mulle on ihan sama montako tykkäystä tällä foorumilla tulee tai ei tule… minulle huumori on melko iso voimavara elämässä ja olen yrittänyt persoonani mukaan elää osittain tälläkin foorumilla… myöskin ajan kuluksi joskus.

Mukavaa kesää!

5 tykkäystä

Ehdottomasti huumori kuuluu elämään, ja näinä COVID-19 aikoina se on enemmän kuin sallittua, kyllä minusta jokainen joka on hiukan aikaa foorumilla roikkunut tietää, missä hyvänmaun raja menee. Qt-ketjussa on erittäin paljon asiaa, omasta mielestä en viitannut mihinkään tiettyyn prosenttiosuuteen kuinka paljon on asiaa vs. offtopicia, joten en ymmärrä pointiasi. Koitan tässä sanoa, että ne joilla ei ole aikaa katsoa jokaista Qt:n kellokohtaista kurssinousua jolloin kurssi nousee 5% ja tulee avaruusaluksen kuva Qt:n lätkällä niin eikö tämä kerro enemmän siitä että tuijoitetaan lyhyenajan tähtäimellä kurssia eikä keskitytä fundaan? Onhan se tietysti kiva kun kurssi on päivässä 5%, mutta itselle se on iha se ja sama jos tarinassa ei ole mikään muuttunut. Se, että se avaruusraketti laitettaisiin silloin kun puhutaan pitkäaikaisesta Qt:n performoinnista kuten vaikka parin viime vuoden sisällä niin minusta sellainen argumentointi huumorilla sallittu on erittäin tervettullutta.

Olitkohan se juurikin sinä joka halusit pientä perusteluja osto- ja myyntiketjuun, niin minusta tämä on vähän sama asia. Pientä perustelua miksi se kuvameemi on laitettu viestiin.

6 tykkäystä

Toivottavasti tätä Qt-ketju aihetta ei otettu sen takia esille että on eriävät näkemykset yhtiöstä torpattu ketjussa mikä on jäänyt hampaankoloon tms. Sillä mun mielestä joillain yksittäisillä meemeillä millon missäkin ketjussa tuomaan vähän piristystä päivään vs chattimaisella kirjoittelulla ei ole paljoa tekemistä keskenään. Käsittääkseni tässä nyt puhuttiin siitä että täällä foorumilla välillä tuntuu joku livechatti olevan päällä kun viestiä pukkaa niin hitsisti välillä.

Kannattaa ehkä miettiä onko omalla kommentilla paljon arvoa yhteisölle. Jos höpötellään ”nyt se nousee” ”jaa mikä” ”no tää kurssi” ”miksi?” ”no äsken nousi ei se enää nouse” niin se vähän puurouttaa.

Toisaalta täytyy muistaa että täälläkin on porukkaa lisääntynyt joten myös kirjoittelu lisääntyy automaattisesti, joten siihen täytyy tottua. Ja hyvä vaan että on väkee paljon tuomassa eri tietoa ja näkemystä tänne, olisi harmi jos täällä olisi vain muutama hassu tyyppi jotka ovat kaikenaikaa samaa mieltä asioista joka asiasta.

11 tykkäystä

Mä en itsekään välitä noista ”jaahas nyt noustaan/lasketaan” -kommenteista ja, mielensäpahoittejienkin uhalla, poistelen niitä välillä. Kaikkia ketjuja ei ehdi koko aikaa haravoida joten rohkeasti saa myös liputtaa näitä.

17 tykkäystä

Olisiko Inderesin foorumille mahdollista ominaisuus, jossa nappia painamalla voisi piilottaa kaikki tietyn henkilön postaukset? Sillä tavoin luku-urakka helpottuisi, jos tuntuu, että tiettyjen käyttäjien viesteillä ei ole itselle arvoa.

Samalla ratkeaisi kahvihuoneen debatti siitä, että tulisiko foorumi jakaa kahteen osaan.

2 tykkäystä

Toi sivuutettu henkilö on varmaan se mitä haet :slight_smile: Muuten kaikki on sun näkökulmassa tilassa “normaali”

3 tykkäystä

Juku vie siinähän se.

4 tykkäystä

Miten onnistuu yksityisen profiilin kanssa?

hmm… kaikki profiilit on kai samoja täs foorumis O.o


Meinaan siis, että valintaa ei näy jos profiili on yksityinen.

2 tykkäystä

hmm… mä tutkin vähän asiaa. En saa ainakin heti tota toistettua. Oletan että tiedän kuka toi S on, yritin päätellä ja luulen et tiedän xD Mä vähän tutkin miks sä näet sen henkilön tollaisena :slight_smile:

1 tykkäys

@Gubrickso mä keksin sen xD voit mutettaa privaatin henkilön sun omasta profiilista “käyttäjät” täbin alta mihin voit lisätä vaimennettuja ja sivuutettuja henkilöitä haun avulla:

1 tykkäys

Miksiköhän minulla on vain mahdollisuus vaimentaa käyttäjä, mutta “siivuta” valintaa ei ole?

2 tykkäystä

Oletettavasti: et ole luottamustasolla 2 (Konkari).

2 tykkäystä

Yksi mahdollisuus olisi nostaa kommenttien pakollista tekstimäärää. Tein taas ”putsauskierroksen” ja yleensä täällä ärsyttävät tyhjänpäiväiset viestit ovat muutaman sanan tai lauseen mittaisia.

7 tykkäystä

Tämä pakottaisi myös Astonin liittämään jonkin verran tarinaa mukaan kuvameemeihinsä… voi olla, että vähennän meemien määrää koska “otsikko + kuva” on yleensä puhutteleva meille modernin taiteen ystäville. :wink: myöskin pelkkien giffien käyttö putoaa pois

2 tykkäystä

Kaikissa uudistuksissa on aina kustannuksensa ja haittapuolensa. :sunglasses:

3 tykkäystä

Kokeillaan, nostin minimi merkkimäärän sataan. Se voi olla hieman tuhti, mutta toisaalta se on vähemmän mitä Twitterin twiitit aikoinaan.

Lisäys: se voisi olla ehkä enemmänkin mutta kokeillaan tätä aluksi.

21 tykkäystä

Twitterissä huomaa muuten hyvin nopeasti, että ei ainakaan itsellä meinaa merkkimäärä ikinä riittää :smile: Uskon että tää on ihan hyvä uudistus, hyvä @Verneri_Pulkkinen!

6 tykkäystä