Inderes.fi-sisällön kehitysideat

Mahtavaa kuulla tällaista palautetta, kiitos! :sunglasses: Ollaan tänä vuonna panostettu yhteistyöhön tapahtumien järjestäjien kanssa ja näillä näkymin myös jatkossa on luvassa streamauksia isommistakin tapahtumista.

Varmistuksena @viljo, eli ilmeisesti täysin riittävä ja selkeä malli hoitaa “kevyempänä toteutuksena” ja ujuttaa sekä esitys että puhuja samaan kuvaan?

8 tykkäystä

Meinasin aikaisemmin kans kirjoitella, että tämä on todella toimiva layoutti. :+1:

4 tykkäystä

Olenko sokea kun en löydä Oksanharjun esitystä keskiviikko päälava? Sijoitusmessut siis kyseessä.

Oksaharju taisi olla kipeänä messujen aikaan. Puuttui ainakin Aki Pyysingin ja Mikael Rautasen kanssa pidetystä esityksestä. En tiedä esiintyikö messuilla ollenkaan.

1 tykkäys

Joo mielestäni oli hyvä ratkaisu, kun oli noin. Kiva nähdä myös puhuja, mutta Esityksen numerot siinä selkeästi, niin minusta hyvä!

2 tykkäystä

Täältä myös peukkua, messujen streamin layout oli just perfect :+1::clap:

3 tykkäystä

Yu aika hyvin tiivisti jo meidän näkemyksen asiasta. Mutta tosiaan, me ei saada/voida jakaa mitään osia muiden talojen analyyseistä ilman niiden suostumusta. Yksittäiset tavoitehinnat me ehkä saataisi Varalta näkyviin meidän palveluun. Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että pelkän tavoitehinnan jakaminen ilman sitä taustoittavaa analyysiä on sijoittajalle enemmän haitallista kuin hyödyllistä. Se, että pankkiiriliike ABC nostaa Nokian tavoitehinnan tasolle XX euroa ("Aston Livingstone: Nokian tavoitehinta 10 euroa?" - muistakaa lähdekritiikki! - YouTube) ei kerro oikeasti sijoittajille mitään.

Me tarjotaan meidän omat analyysit sijoittajien käyttöön => targari perusteltu.

Tavoitehintojen konsensus voisi olla ihan järkevä lisä meidän palveluun. Tätä voitaisi oikeasti pohtia. Tuo targarien keskiarvo kertoo mielestäni jo aika paljon sijoittajille ja olisi sinänsä lisäarvoa luova palikka.

Voin vahvistaa, että mulla ja Yulla on ihan hyvät välit :slight_smile:

1 tykkäys

Ootteko miettiny tuon yhtiösentimentin lisäks jotain yhteisön tavoitehintaa vuoden päähän yhtiöille? Tuohan vois olla aika mielenkiintonen.

1 tykkäys

Faronille lisätty nyt oma yhtiösivu, josta voi seurata yhtiötä :slight_smile: Kyseinen lääkeyhtiö duolistautu Helsingin pörssiin. Faron Pharmaceuticals | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

1 tykkäys

Näytämme nykyään myös Aamukatsauksessa eilisen päivän ja sen aamun negarit ja posarit (ohjeistuksen muutokset) ;D

8 tykkäystä

Onks kellään muulla ongelmia fellow financen viimeisen raportin kanssa? Jos menen yhtiösivuilta klikkaamaan raporttia auki niin menee ihan väärälle sivulle (oma profiili/asetukset).

Eli tuo “LATAA RAPORTTI” nappi menee “user” sivulle. Ping @Yu_Gong

https://www.inderes.fi/fi/positiivinen-uutisvirta-lisaa-luottamusta-tulevaan

1 tykkäys

Hei,

Mä tsekkaan! :slight_smile: Meillä oli äsken tuotantoonvienti, niin voi liittyä siihen.

Päivitys: Ongelma löytyi. Korjataan parhaillaan.

1 tykkäys

Mikäs teillä on linjaus näiden tuloslukujen suhteen? Lähinnä puhun tällaisista kertaluontoisista kuluista, kuten yrityskaupoista, liikearvon alaskirjauksista ym

Esimerkiksi Nohon oikaistu 2,50 euron eps voi aiheuttaa hämmennystä. Olisi ihan jees mikäli olisi operatiivinen eps ja sitten oikaistu eps, joka käsittäisi nämä kertaluontoiset kulut/tulot

1 tykkäys

@Aston_Livingstone Nyt on korjattu.

2 tykkäystä

@Sauli_Vilen voisi kommentoida tota, pitäisikö NoHol toi “oikaista” pois vai kertooko tuo oikeaa tarinaa.

Ongelmana NoHon tapauksessa on se, että NoHo ei itse erittele kertaerien osuutta tuloksestaan. Koska NoHo ei itse kerro kertaerien tarkkaa määrää, minä en edes pystyisi laskemaan tarkkaa kertaerien osuutta tuloksesta. Jos NoHo erittelisi kertaerät itse, olisi täysin selvää, että käyttäisimme oikaistuja lukuja.

Olen samaa mieltä, että tuo on harhaanjohtajava, onneksi vastaavaa ei ole kovin monessa firmassa.

3 tykkäystä

Otin tuon Nohon vain esimerkiksi. Ilmeisesti muilla firmoilla tuo oikaistu lukema toimii vähän paremmin mitä pikaisesti vilkuilin

Onko muuten resursseista kiinni mikäli tuohon premiumiin saisi tarjolle hieman tarkemmat taloustiedot ja esimerkiksi osavuosikohtaiset lukemat?

2 tykkäystä

Premium-rapsoissa on kvartaalikohtaiset numerot, pitää kyl koodareilta kysyä @Yu_Gong saisiko nuo tuohon yhtiösivulle valikoitavaksi myös jossain välissä ja miten priorisoidaan.

Hyvä kysymys, hieman syvempi tälle PDF-keskeiselle alalle, miksi kaikki se numerodata mitä piilotetaan Premium-raporttiin ei olisi suoraan yhtiösivulla katsottavissa inderes.fi jossain vaiheessa Premium-jäsenille :sweat_smile:

1 tykkäys

Yritetään vuodenvaihteessa saada uus tietokanta pystyyn, niin sadaan noi kvartaalidatat näkyviin yhtiösivuille tammikuussa :slight_smile: @Gadus

5 tykkäystä