Inderes.fi-sisällön kehitysideat

Tuota kalenteria voisi olla ihan kätevä käyttää osavuosikatsausten osalta, jos esim. 22.10.2018 olisi aina ekana siinä ja ne vanhemmat siirtyisi jotenkin ylemmäs, poistuminen ei ehkä ole ihan optimaalinen tapa, mutta sellainen liukuma olisi ihan jees, kun en jaksa rullailla ihan hirveästi alas päin, että löydän oikean päivän. Kai ne poistuukin 7 päivän jälkeen, mutta rullailu ei silti ole mun juttu hiirellä.

Ei kyllä siinä ekassa ruudussakaan kiinnosta yhtään, että mitä 15.10 on tapahtunut ja mitä tilastoja tilastokeskus on julkaissut (varsinkin, kun siinä ei näy niitä tilastoja itsessään, vaan ilmoitus julkaisuista tilastoista). Pitää taas rullata ihan hulluna, että pääsee 22. päivään.

2 tykkäystä

Hei,
En tiedä onko ehdotettu, mutta käytettävyyteen liittyen seuraava. Itseä häiritsee kovasti kun en ole kirjautunut sisään ja yritän päästä sisältöön joka vaatii kirjautumista. Kirjaudun sisään auenneesta kirjautumisboxista, mutta lennänkin jonnekkin aivan muualle. Eli sivu joka vaati kirjautumisen ei aukea suoraan kirjautumisen jälkeen vaan joudun navigoimaan sinne takaisin
Ei sisällön kehitysidea, mutta en löytänyt parempaa keskustelua lisätä ehdotusta.

3 tykkäystä

@NikoL Mä teen ton tässä heti. Menee tänään tai huomenna tuotantoon. :slight_smile:

3 tykkäystä

Terve, kiitos sinänsä erinomaisista sivuista.

Olisiko noihin pörssikalenterin tapahtumiin mahdollista saada kellonajat? Erittäin kätevä kun tuolta näkee kaikki kootusti, mutta sit pitää aina googeloida et tuleeko osari klo 9 vai ko 13 jne…

4 tykkäystä

Hyvä idea! laitan kehitykseen! :slight_smile:

3 tykkäystä

Hei!

Tuo sijoituskoulu olisi mielestäni parempi jos siinä olisi joku sisällysluettelo missä lukisi pienemmällä kaikki sisältö linkkeinä. Tuosta feedistä ei jaksa oikein lähteä selaamaan alas.

Onko teillä Indereksellä mitään pidemmän tähtäimen kuvaa, tuletteko rajoittamaan free käyttäjien toimintoja jollakin tapaa nykyiseen nähden kun “honeymoon” on ohi ja palsta kehitetty huippuunsa, vai pysyykö vähintään nykyisellä tasolla? Olen tällähetkellä kylläkin premium mutta olen havaitsevani että ei eroa merkittävästi free tasosta, kuin että kaikki raportit luettavissa. Niistäkin olette sanoneet (Remedy ketjussa ainkin) että jos tarve niin voitte pyytäessä avata rapsan kaikille luettavaksi niin voi ketjussa keskustella siitä. Ammun itseäni ehkä jalkaan kun kysyn että miksi pysyä premiumina kun pääsen raportteihin pyytämällä niiden avausta keskusteluketjussa? Vai onko tämä pyytämällä avaaminen toistaiseksi käytössä oleva mahdollisuus joka poistuu jos se alkaa vaikuttamaan liikaa premium käyttäjien määriin?

2 tykkäystä

Hei terva, hyviä kysymyksiä! :slight_smile:

Tässä kommentteja:

-Free tulee pysymään vähintään nykytasolla, ei ole tarkoitus rajata ominaisuuksia vaan pitää myös Free-jäsenyyden ominaisuudet kattavana. Meidän kanssa “honeymoonin” idea on muuttua elämän pituiseksi avioliitoksi ilman liiton ominaisuuksien heikentymistä =)

-Premium-jäsenyyteen kuuluu tosiaan kaikki raportit, sisäpiirinkauppojen näkeminen kokonaan ja artikkelit, joita ei tosin ole vielä montaa ilmestynyt. Ideana on lisätä Premium-jäsenille ominaisuuksia ajan myötä, ja helpoittaa sijoittamista. Raportteja avataan silloin tällöin, idea ei ole dilutoida Premium-jäsenyyttä :slight_smile:

Hyvä että nostit asian esille! Ylipäätään meillä on ollut sisäisesti puhetta, että avattaisiin kokonaisuutena Inderesin strategiaa ja suuntaviivoja miten me nähdään täältä sisältä päin tänne meidän sijoittajayhteisölle ja voitaisiin vaihtaa ajatuksia. Koko hommahan elää kuitenkin sijoittajayhteisöstä :slight_smile:

4 tykkäystä

Joo, free on Indelle valtava markkinaikkuna, joka on syytä pitää avoinna mahdollisimman suurelle joukolle. Jos freen tavaraa aletaan kuskata Premiumin puolelle, kävijämäärät romahtavat.

4 tykkäystä

Meillä päätöksenteko lähtee aina ensimmäinen siitä, mikä on yhteisölle parasta. Ei ole julkisanottu tavoite, mutta joka päivä digitiimissä pyritään siihen, että ollaan maailman yhteisöfokusoitunein palvelu maailmassa. Joku voisi muotoilla, että “the most customer focused” mutta meidän kielessä puhutaan yhteisöstä :slight_smile:

6 tykkäystä

Morjesta,

mulla on ainakin ongelmana podeja kuunnellessa hiljainen ääni, vaikka kuulokkeista&puhelimesta volat täysillä. Onkohan teidän mahdollista jollain tavalla vahvistaa sieltä päästä?

3 tykkäystä

Eli nyt aukijulistetussa Inden strategiassa yksi tärkeä Missio ja Visio on vapaa ja maksuton tiedonvälitys! Vastuuhan on lopulta aina lukijalla ja kuulijalla. Näin tuumii Masse-setä.

Voisitteko harkita väittely-tyylisiä videopätkiä analyytikoiden välillä? Jos vaikkapa Mikaelilla on eri näkemys yhtiöstä A kuin Evlin/Nordean tms analyytikolla, olisi huikeaa nähdä nämä kaksi argumentoimassa näkemystään ja kyseenalaistamassa toisen näkemystä. Tällainen tarjoaisi sijoittajalle analyysin ydintä - eli perustelujen perusteluita, valottamista ja kyseenalaistamista, perustellusti.

edit: Vernerihän tekee tätä ansiokkaasti analyytikkojanne haastatellessaan, mutta kahden analyytikon välinen “roast” olisi sama potenssiin 2 :slight_smile:

11 tykkäystä

Vähän tarkemmin voisi avata myös yritysten osaamista. Liiketoiminta kuitenki perustuu paljon myös itse tuottoseen/palveluun, joten voisi haastatella vaikka yritysten tuotekehityksen porukkaa, jotta saisi paremman kuvan mitä firmat oikeesti tekee ja mikä niiden kilpailukyvyn tulevaisuus on.

1 tykkäys

Olisikohan yhtiöiden sivuille tänne mahdollista saada osareita ja vuosikertomuksia laajemmin? Nyt joidenkin yhtiöiden edellinen vuosikertomus on ja joidenkin ei. Ainakin minusta olisi erittäin kätevää jos yhtiön raportteja löytyisi esimerkiksi täältä eikä tarvitsisi hakea missä yhtiö itse niitä julkaisee kun nuo aina poikkeavat jonkin verran yhtiöstä riippuen. Vai onko Suomessa olemassa jokin USA:n EDGAR-tietokantaa vastaava paikka?

Jossain vaiheessa euroopan ESMAlla oli jonkinlainen rekisteri, johon törmäsin sattumalta vuosia sitten.
Listautumisesitteet löytyy kootusti finanssivalvonnan esiterekisteristä. Ruotsin Finansinspektionilla on samanmoinen.

@Yu_Gong Mä tossa eilen lähdin illasta käymään lenkillä, ja aattelin et mäpä rentouttavasti kuuntelen Petrin kommentit Harvian Q3 youtubesta, noh kävikin ilmi että enhän mä voinut sulkee puhelimen näyttöö, muuten se olis pysäytänyt koko videon → hirveetä räpeltämistä et ei vaa koske mihinkää ku pistää puhelimen taskuun jne. Käsittääkseni Youtuben maksullisel puolel moinen onnistuu ( puhelimen näytön sulkeminen ilman että video pysähtyy ).

Olisiko mahdollista saada samat trackit soundcloudiin? Niinkuin podit ja heikkilä&vilenit siellä jo on?
Taikka onko tää mahdollista saada toimiin InderesTV:n kautta jotenkin? (pikaisel googlauksel löysin vippaskonstin et ladata firefox puhelimee ja jotai työpöytätilla käyttää jne… ei vaa millää viittis :roll_eyes: )

4 tykkäystä

Mitenkäs ois jos etusivun uusimmat julkaisut vois saada rss-syöttenä?

Mihinkäs täältä tänään katosivat kokonaiset ketjut? Vai näinkö unta? Olin näkevinäni, että siellä haaveiltiin koko Euroopan kattavista analyyseista? Ja että nm. Aston Livingstone normaaliin tapaansa nuoli persettä oikein urakalla? Ja että Mikael lupasi päivitykset F-Securen ja Siltronicin analyyseihin?
(Kaikkee uniin voi tullakin)…

Ketjun aihe on inderes-palvelun kehitysideat, joten tämä on vähän epäkuranttia tavaraa tähän ketjuun.

Jatkan itse oikein tyytyväisenä palvelun käyttäjänä :blush:

Edit: kaipaamasi ketju löytyy täältä (suunta ja strategia)

5 tykkäystä