Inderes.fi-sisällön kehitysideat

Eli varmaan oikeasti “vain ne yritykset joita seuraan” koska Inderes ei näe välittäjäsi systeemeihin ja salkkuun :smiley:

1 tykkäys

Juuri tätä tarkoitin, kiitos tarkennuksesta :wink:

1 tykkäys

Voi olla että mulla on vaan nakkisormet, mutta puhelimella on hankala klikata seuraamistani ketjuista painiketta joka ohjaa viimeisimpään lukemattomaan viestiin. Lähes aina painan vahingossa ylempää tai alempaa viimeisimmän viestin aikaleimaa, joka ohjaa kyseisen, tai väärän viestiketjun viimeisimpään viestiin. En tiedä miten niitä painikkeita saisi aseteltua fiksummin, mutta jotain tähän kaipaisin.

Hei,

Minulla olisi kehitysidea. Mutta ennen sitä, haluaisin kiittää Inderesin henkilökuntaa tästä sijoitusfoorumista, jossa on saatavilla taloudellisesti arvokasta ja laadukasta tietoa.

Eli ideani olisi lisätä shoutbox foorumille. En tiedä, tukeeko käyttämänne Discourse foorumi alusta sellaisen lisäämistä, mutta annan perustelut, miksi se voisi olla hyvä idea implementoida.

Tätä foorumia käyttää sadat, tai ehkä tuhannetkin (en tiedä, teillä on tilastot) vierailijat päivittäin. Olisi ensisijaisen tärkeää, että laadukas keskustelu olisi näkyvimmillaan heitä varten. Shoutboxin/chatin voisi lisätä foorumin ketjujen jälkeen sivun alaosaan. Sinne voisi huudella kaiken vähemmän relevantin keskustelun, (osta ja myy ketjukin?), Näin kaikella keskustelulla olisi paikkansa, ja kaikki saisi tarvitsemansa (mitä ikinä onkaan tältä foorumilta hakemassa).

2 tykkäystä

image

@Verneri_Pulkkinen @Yu_Gong tägit vähän sekaisin :smirk:

2 tykkäystä

Moi ja kiitos palautteesta! Voisitko vielä avata millä päätelaitteella sekä selaimella vierailet foorumilla? En valitettavasti voi luvata ajankohtaa, jolloin pääsemme muuttamaan kyseisiä painikkeita, mutta lisään palautteestasi kuitenkin maininnan meidän työlistalle.

(päätelaitteen tieto riittää jos et tietoisesti ole asentanut eri selainta)

1 tykkäys

Pyyntö:
Olisiko mahdollista saada seurantaa (taulukko tms) pörssiyhtiöiden ulkomaisten omistajien suhteesta ja muutoksista kuukauden, 3 kk ja vaikka vuoden aikana. Tuota aikaväliä voisitte miettiä analyytikkojen kanssa.

Tuon tiedon voisi laittaa myös yhtiökohtaisille sivuille

matkapuhelin: Oneplus 8 pro, android 11
selain: google chrome yleensä uusimmilla päivityksillä

Kiitos! Lisään tiedot meidän backlogiin testausta varten :+1:

1 tykkäys

Voi olla typerä kysymys, mutta miten saan mutetettua keskustelussa käyttäjän, jonka julkinen profiili ei ole nähtävillä?

1 tykkäys

Profiili → asetukset → käyttäjät

2 tykkäystä

Moi!

Mitenkäs olisi kilpailija huomattavasti parannetulle Kauppalehden Oma salkku -toiminnolle?

Itse siirryin rahastoista osakkeisiin 2016, eikä minulla ole minkäänlaista kuvaakaan sijoitetulle pääomalle tulleesta tuotosta :neutral_face:

Kauppiksen ja oman pankin toiminnot antavat pientä lohtua, mutta kun sieltä jotain miinuksella myy pois, niin johan muuttui koko salkun tuottokin samantien plussalle… Eilen neljättä tuntia hakkasin jokaisen salkkujeni tapahtuman exceliin kolmesta eri palveluntarjoasta jota olen käyttänyt. Nyt olisi vielä kova työ kehitellä tai edes laskea niiden pohjalta jotain järkevää.

1 tykkäys

Tätä ollaan mietitty pitkään. Voitais ottaa uus sparrauskierros @Verneri_Pulkkinen @Erno_Hilvenius @Antti_Jarvenpaa.

Paria isoa syytä miks me ei lähdetty tekee tätä silloin:

  1. pankki/nordnet tarjoaa aika hyvät työkalut tälle? Mitä me voidaan tarjota enemmän ku mitä pankki tarjoaa?

  2. Sun pitää silti hakata ne käsin meille ne sisällöt. Myy- ja ostooperaatiot sen jälkeen ne on tehty jossain pankissa. => Pain the in the ass.

  3. Vaattii yllättävän paljon kehitystä, markkinalla on jo Kauppalehti ja muita sovelluksia tätä varten.

7 tykkäystä

Itse tunnistan kanssa saman ongelman realiaikaisen yleisnäkymän kanssa, kun käytössä on Nordnet, Mandatum ja Degiro. Nyt mulla ne Yahoo Financen kautta seurannassa, mut sen manuaalisen hakkauksen takia ei sitä jaksa ylläpitää säännöllisesti.

Jenkkien puolella tullut vastaan beta vaiheessa oleva Commonstock https://beta.commonstock.com/, jossa suorat integraatiot valittuihin välittäjiin ja joukko lisää saatavilla Plaidin kautta. Ihan mielenkiintoinen bisnes, jossa välittäjät hyödykkeellistetään ja myydään sosiaalista yhteisöä ja jonkin sortin sijoittamisen pelillistämistä.

Jenkkityyliin 10m$ seed funding kerättynä kehitystä varten.

2 tykkäystä

My 2 cents:

  1. Suurehko osa, mutun perusteella, käyttää useampaa välittäjää → kokonaiskuvaa ei saa yhdeltäkään niistä

  2. Vielä suurempi homma on käsin konffailla joku taulukkolaskentahärveli, johon sitten hakataan käsin niitä tietoja. Palstalta löytyy oma lankakin tälle excelin väännölle, ja sen perusteella toimivan kikkareen teko ei tosiaan ole aivan vasurilla hoidettava homma.

  3. Tähän on paha sanoa mitään… linkkiä toimivaan ja koodarin taitoja vaatimattomaan työkaluun odotellessa. Tuskin porukka huvikseen noita exceleitään virittelee?

Tuplapeukku @Yu_Gong ylityöshekille tämän työkalun konffaamisen merkeissä :wink:

4 tykkäystä

Moro!

Naputtelin tätä vastausta aika kauan aikaa kun mietin samalla kaikkia ongelmia toteutuksessa. Lopulta tuli valaistuminen. Anteeksi sekava teksti ja kokonaisuus :slight_smile:

1.Pankki tarjoaa vain siellä oleville sijoituksille näkymän. Tämän lisäksi palvelut ottavat kantaa vain tällä hetkellä sijoitetulle pääomalle, ottamatta kantaa onko mikä ostoerä ostettu esim. sen vuoden osingoilla vai onko se “uutta ulkoista pääomaa” salkkuun. Itseä siis kiinnostaa tietää, paljonko esim. 2016 vuonna ostetuille Sammon osakkeille ja niiden osingoilla ostetetuille ja uutta osinkoa tuottaneille on saatu myös tuottoa.

Ts. haluaisin saada piirrettyä kaikkien omien sijoituksieni tuoton yhteen käyrään ja vertailla, miten se esim. seuraa 5% vuosituotto-olettamuksella olevalle “korkoa korolle-salkkua”.

Ongelma juurikin on se, että osingot ja luovutusvoitot ovat napsuneet käyttötilille ja siinäpä se seurattavuus sitten oli. Eri asia, jos on käyttänyt ainoastaan esim. Nordnettiä ja pitänyt käteiset myös siellä. Uskon, että valtaosalla piensijoittajista asiat ovat juuri kuten minulla - hyvin sekaisin.

Toteutuksen kannalta olisi pakko tehdä olettama kaikelle histoarissa tapahtuneelle toiminnalle, että kaikki osingot ja tuotot on uudelleensijoitettu jossain vaiheessa. Eli tuotot olisivat ns. tilillä lojuneet käteisenä. Tai sitten ne on otettu pois salkusta…

2.Kova homma se kyllä on, mutta sen arvoista, että saa hyvän näkymän. Itse pystyn tämän tekemään ajan kanssa ihan perus excelin pyörittämisellä ja laskemalla jokaisen tapahtuman kohdalle ns. kuvitteellisessa salkussa olevan käteisen. Jos käteinen on loppunut, loppuosa uuden rivin kokonaissummasta on sitten uutta pääomaa.

3.Tätä kirjoittaessa tajusin kuinka haastava tuo on, varsinkin juuri sillä tavalla, miten itse haluaisin sen toimivan. Tajusin tässä samalla, että käytännössähän tässä puhutaan osakesäästötiliin ympätystä seurannasta… Varmastikaan tämän takia minulla ja OP:lla ei vieläkään ole osakesäästötiliä :rofl:

2 tykkäystä

Sammon CMD:tä katsoessa jos klikkaa videon Picture-in-Picture moodiin ja yrittää laittaa slaideja full screeniin, niin video lähtee. Näemmä muissakin videoissa. Muistanko ihan väärin että tuo toimi aiemmin playerissä? Onkohan tuota mahdollista saada takaisin/toimimaan noin? Yhdellä näytöllä käyttäessä kätevä katsoa slaideja full screenissä ja puhujaa pikkuruudulla. :slight_smile:

1 tykkäys

Saisiko nämä 50K€ ylitykset taulukkomuotoon? Näyttää vähän höhlältä nyt.

7 tykkäystä

Olisipa ihanaa jos aamukatsauksessa olisi osa reiden osalta vaikka taulukko, jossa julkaisun kellonajat! Tai kalenterissa!

Ainainen tuska niitä kaivaa…teillä jos joku kaivaisi, säästyisi monella sijoittajalla sitten sekin aika.

1 tykkäys

Kiitos palautteesta, lisätään työlistalle :+1:

4 tykkäystä