Inderes.fi-sisällön kehitysideat

Videoduissa tapahtumissa, joita Flik tuottaa, olisi hyvä jos esityksen materiaalin ja puhujan kuvan saisi yhtä aikaa koko ruudulle näkyville. Nyt on valittava jompi kumpi. Olisi myös hyvä jos tallenne taltioituisi ja olisi heti saatavilla, jolloin voisi aloittaa alusta vaikka liittyy mukaan myöhässä, eikä tarvitsisi odotella tallenteen julkaisua joskus myöhemmin.

8 tykkäystä

Väitän tän viestin Flikin koodareille ! :slight_smile: Toi Tallenne on oikeastaan meidän puolesta suoraan saatavilla, mutta usein yhtiöllä on jotain tarvetta jälkieditoida, minkä takia sil joskus kestää, et tosiaan tämmönen prosessihaaste :S

Yks kikka miten saat sen full screenina toimimana noin on et käytät selaimen zoomia. Eli älä laita full screen, mut laita sleaimel zoomia, niin se näyttää koko ruudun, niin että video ja slidit on vierekkäin :slight_smile:

6 tykkäystä

Onko mahdollista saada näkemystä valuuttojen vaikutuksista ja mahdollisista liikkeistä nyky- ja lähiskenaariossa? Iso aihe, mutta ping @Marianne_Palmu tai @Verneri_Pulkkinen? Itse olen jumissa parissa usd-osakesijoituksessa.Kotiuttaminen ei vielä kannata euron kallistumisen vuoksi, vaikka sijoitukset itsessään ovat nousseet. Kiitokset!

6 tykkäystä

Olisiko huono idea lisätä tuohon Indereksen etusivun seurattaviin yhtiöihin mahdollisuus sortata yhtiöt jollakin tavalla toimialan mukaan? Nykyinen esitystapa/sorttausmahdollisuudet eivät ole mielestäni ihan optimaaliset. Kurssimuutoksen aikavälin valintamahdollisuus voisi myös olla ihan näppärä ominaisuus.
@Yu_Gong

3 tykkäystä

Kiitos, mutta olemme jo tarkistanut viestin ja arvioineet, että sitä ei tarvitse liputtaa uudelleen.

olemme jo tarkistanut viestin ei liene ihan kieliopillisesti oikeaa Suomea :thinking: olemme jo tarkistaneet lienee oikea muoto tuolle virheilmoitukselle.

9 tykkäystä

En tiedä onko ollut esillä aiemmin, mutta jos/kun listaudutte, niin olisi huippua jos pohtisitte myös välityspalvelua. Tiedän, että on varmaan iso juttu ehdottaa, mutta Nordnetin 7€ kulut tai Osuuspankin kolmen päivän delay siihen, että myyntivoitot tulee tilille ei ihan kauheasti tuulipukua lämmitä. (Degiroa joskus vilkaisin ja sinne en päässyt.) Voi olla, että joku muutama muukin voisi olla kiinnostunut siirtämään tilin Inderesille. Tiedä sitten olisiko kannattavaa tai järkevää, mutta se ei estä ehdottamasta.

2 tykkäystä

Hei @Yu_Gong Pisti silmään tää hyvä pohdiskelu toisessa ketjussa:

Olisiko teidän mahdollista koodailla joku tälläne alusta Inderesiin? Saisko tiedotteista jotenkin tärkeät päivämäärät datailtua jonnekkin?

Sitten siellä voisi olla ipottavat yhtiöt, mahdollisine Inderes pre-ipo analyysineen ja haastattelu videot yms webcastit + listautumismateriaalit ( ehkä myös merkitsemispaikka? ). Ja ne aikataulut.

Ehkä " IPO " on huonoa markkinointia suomalaisille, vaan pitäisi lukea " Listautumisannit (IPO)" tms

22 tykkäystä

Erittäin hyvä idea. Sanoisin et tää on jopa tämmönen low hanging fruit :v::thinking:

16 tykkäystä

Hei, Nyt kun näitä listautujia tulee useampi jopa viikossa niin tässä meinaa olla ongelma jo pysyä perässä. Joutuu hieman metsästämään että kuka tuli, milloin tuli ja mistä tuli. En löytänyt internetin syövereistäkään sellaista sivua missä nämä olisi kootusti. Nordnetin sivuilla parhaiten mutta sielläkin vaan sellaiset listautumiset mihin pystyi osallistumaan heidän kautta. Esim Toivo puuttui sieltä tyystin kun oli Dansken kautta.

@N.K isot kiitokset kun veit asiaa eteenpäin :+1:

1 tykkäys

Olisi mielessä pieni kehitystoive tämän foorumin käytöstä. Aika mitätön toive, mutta koska tämä on ollut mielessäni niin kauan niin heitän nyt ilmoille ja katson kuinka idea otetaan vastaan (toivon että ylläpito reagoi edes jotenkin, vaikka sitten suoraan tyrmäämisellä. Kysyn tätä kuitenkin asiallisesti ja tositarkoituksella).

Viestiä pystyy muokkaan nähdäkseni milloin vain. Voin kirjoittaa viestin, saada sille 10 tykkäystä koska tykkääjät pitivät viestini sisällöstä, mutta voin muokata viikon kuluttua viestin ihan erilaiseksi mutta tykkääjät säilyy. Tämä on ongelma. Lisäksi jää ärsyttävästi muokkausten määrä näkyville ja alkuperäinen viesti jää muistiin tarkasteltavaksi, jos muokkaan viestiä 5min tallentamisen jälkeen. Eri foorumeilla olen nähnyt, että viestiä voi muokata vapaasti ilman muokkaushistorian pelkoa tunnin ajan, jonka jälkeen sitä ei voi muokata enää. Muokkaushistoriaa ei siis näy. Tämä olisi mielestäni hyvä. Kyllä tunnissa se viesti täytyy saada viimeisteltyä ”kuosiin”. Poistamisominaisuus säilyisi edelleen. Mitä @Yu_Gong ja muut on mieltä?

Kysytään vielä yleisöltä niin saadaan osviittaa onko tässä mitään tolkkua.

Omaa foorumiviestiä voi muokata vapaasti tunnin ajan, sitten viesti lukittuu, muokkaushistoriaa ei näy. Viestin voi edelleen poistaa milloin vain. Mitä mieltä?
  • Kuulostaa hyvältä, kokeillaan!
  • Ei, nykyinen on hyvä
  • Yks hailee

0 voters

1 tykkäys

Huomasin @Kimi.Heikkila että viestissäsi ei kerrottu mikä on se juuriongelma mitä tässä yritetään ratkaista. Olisi mukava kuulla että miksi nykysysteemiä täytyy mielestäsi muuttaa näinkin merkittävällä tavalla :slight_smile:

4 tykkäystä

Sinänsä foorumilla on jo jokin tietty leikkauspiste, minkä jälkeen vanhaa viestiä ei voi enää muokata (tosin tämä aika taitaa olla kuukausia).

En ole huomannut että kukaan käyttäisi tätä muokkausmahdollisuutta väärin, pari kertaa on tullut vastaan että joku halusi muokata vanhaa viestiä mutta ei siihen enää pystynyt.

2 tykkäystä

Hyvä kysymys ja kiitos Eka huomiostasi. Nimenomaan tuo että voit muokata viestisi erilaiseksi seuraavana päivänä vaihtaaksesi kantaa, näkökulmaa tai koko viestin aihetta. Ne jotka reagoivat sydämellä/kommentilla viestiisi, koski nimenomaan alkuperäistä viestiä. Ei tästä sinänsä mitään isoa ongelmaa saa jos ei sillä tarkoituksella tee kiusaa mutta; yleensä kun kirjoitat mihin tahansa, vaikka paikallislehteen tai puhut mitä tahansa vaikka julkisesti, et saa sanoja takaisin, ja hyvä niin. Tämä foorumi on tässäkin asiassa poikkeus. Hyväksyn vielä tunnin muokkausajan korjatakseen pieniä kirjoitusvirheitä ja niistä ei tarvi jäädä mitään muokkaushistoriaa, joten päästäisiin samalla tuosta turhasta ominaisuudesta eroon. Eli kaks asiaa korjattaisiin tällä uudistuksella. Jos haluat ottaa uutta näkökantaa viestiisi, saisit luvan kirjoittaa sitten uuden viestin. Täällä foorumilla on monia omituisia ominaisuuksia, mitä ei varmaan missään muualla foorumilla ole ikinä nähty. Tämä kehitys veisi tätä foorumia edes vähän normaaliin suuntaan.

Ymmärrän kyllä että tuolla lähes rajattomalla muokkausominaisuudella on myös puolensa, jos esim muokkaat uuden ketjun avausviestiä kattavammaksi tms. Siksi toi gallup oli hyvä tehdä.

3 tykkäystä

Ymmärrän nyt mitä ajat takaa, mutta minusta tämä hieman kuulostaa siltä että korjataan (etukäteen?) ongelmaa, jota ei välttämättä ole olemassa. Onko tuota kuvaamaasi tapahtumaa kertaakaan käynyt? Jos viesti muokataan vaikka loukkaavaksi tai muuten rujoksi, niin senhän voi aina kuitenkin liputtaa :thinking:

Itse olen käyttänyt tuota vanhan viestin muokkausta joskus seuraavana päivänä, kun luen viestin uudelleen ja huomaan 5 kirjoitusvirhettä :smiley: Joskus on myös tullut kirjoitettua vahingossa täysin väärää tietoa ja olen halunnut korjata sen jälkikäteen, ilman että keskusteluun jää ihmeellinen aukko, joka saa muut keskustelijät näyttämään vähän hölmöiltä.

Mielestäni tämä on kuitenkin yksi teknisesti parhaimmista foorumeista mitä Internetistä löytyy ja osasyy siihen on että käytöön on valittu koodausnero Jeff Atwoodin Discourse -foorumialusta. Kyseinen kaveri mielestäni tietää mitä tekee ja lähtökohtaisesti kaikki muutokset Discoursen vakioasetuksista ovatkin siksi todennäköisesti askel kohti huonompaa alustaa. Itsekin ehkä saattaisin haluta twiikata muutamia asetuksia, mutta kun niistä ei ole todellista haittaa, niin koen viisaammaksi sen sijaan itse mukautua systeemiin :slight_smile:

10 tykkäystä

@Yu_Gong + @Yu_Gong1

Onko mahdollista asettaa uuden ketjun aloitusviestiin jokin x määrä merkkejä vaadittavaksi? Olen itse ainakin huomannut, että silloin tällöin tulee aika hassuja uusia ketjun aloituksia uusille yhtiöille :pensive:

On aika turn off kun avaat ketjun ja lukee:

  • ’ mitä mieltä olette tästä x yhtiön listautumisesta? Osaatteko sanoa numeroita’
10 tykkäystä

@Verneri_Pulkkinen me voitais Vernerin kaa kalibroida toi :slight_smile:

4 tykkäystä

Kyllähän tuo esiintuomasi näkökohta on käynyt mielessä, itse käytän yleensä varsinaisen tekstin julkaisun jälkeen “lisäys”- sanaa(joku toinen taas edit-sanaa), jos tuon uutta asiaa tai tarkennusta viestiini. Tällöin kyllä valistunut lukija ymmärtänee, että kaikki lisäys-kohdat eivät välttämättä saa varauksetonta sydäntä kuten varsinainen teksti. Itse näen tuollaisen aikarajoituksen viestin muokkaamiseen ongelmallisena, koska myös minä olen melko kärkäs korjaamaan jälkikäteen huomaamiani kirjoitusvirheitä(korjaisin myös muiden kirjoitusvirheitä, jos se olisi mahdollista😀). Summa summarum: itse en näe vallitsevassa asiaintilassa suurta ongelmaa enkä ole törmännyt räävittömiin muokkauksiin.

4 tykkäystä

Sisäänkirjautuessa jos olen klikannut etusivulta foorumille ja oikeasta yläkulmasta painan kirjaudu kuvaketta ohjataan minut suoraan tekemään uutta käyttäjätiliä. Tästä sivulta löytyy myös linkki sisäänkirjautumiseen mutta olisiko mahdollista että kirjaudu kuvakkeesta pääsisi suoraan kirjautumaan sisään? Kovasti rasittaa laiskaa miestä tuo yksi ylimääräinen klikkaus. :sweat:

1 tykkäys

Johtuukohan päälistalle siirtymisestä vai mistä kun yhtiösivulla ei näy kurssidataa Enersenselle? Samalla myös taulukot eivät näy oikein kurssin puuttumisen vuoksi. @Yu_Gong ?

3 tykkäystä

Joo eiköhän se siit just johdu :slight_smile: Kävin korjaa sen.

2 tykkäystä