Inderes.fi-sisällön kehitysideat

Tuli tästä mieleen, että saisiko tuonne liputuksen syihin vaikka “Viesti toistaa asian, joka on käsitelty ketjussa alle 20 viestiä / 7 päivää sitten” tai jotain sinnepäin. MIelestäni osa kirjoittajista käyttää foorumia välillä vähän kohtuuttomasti Googlen korvikkeena, ja heillä ei ole mitään aikomusta a) lukea muiden viestejä, b) kontribuioida muille hyödyllisellä tavalla, vaan haluavat vaan, että joku vastaa juuri heidän kysymykseensä, vaikka se olisi käsitelty edellisessä viestissä. Henk.koht en näe, miten tämä käyttäytyminen auttaa foorumin tavoitteessa laadukkaaseen keskusteluun.

12 tykkäystä

Tämä on hyvä idea! Tutkin asiaa ja tällä hetkellä palvelun tarjoaja ei anna tehdä “custom” liputuksi, mutta tilanne saattaa muuttua tulevaisuudessa. Jos huomataan jatkuvaa kysymysten toistelua, tulee ne liputtaa ja selventää kirjoittamalla “henkilö toistaa hiljattain kysyttyä” liputuksen yhteyteen, niin voimme ylläpidossa reagoida tarvittavalla tavalla.

9 tykkäystä

Tästä viestistä on jo aikaa, mutta aihe ei suinkaan ole unohtunut. Teen ensi viikolla valuuttakatsauksen päivitettyine markkinaennusteineen. Olen hieman viivyttänyt kommentin kirjoittamista, jotta saisin mahdollisimman hyvin kuluvan kvartaalin valuuttakurssien muutokset mukaan. Siis juhannuksen jälkeen luvassa pieni pulahdus valuuttojen maailmaan :slight_smile:

2 tykkäystä

Kun nyt tänään on omasp:n ketjussa ja eilen Rovion ketjussa ihmetelty muuttuneita analyyttikoja niin pitäisikö näissä muiden kirjoittamissa kommenteissa mainita vielä erikseen lopussa että “Anal Yytikko vastaa edelleen yhtiön seurannasta, mutta tämän kommentin on kirjoittanut Funda Lyytikko”.

Pelkät muuttuneet kuvat kun näyttävät aiheuttavan enemmän hämmennystä kuin helppoa lisäinformaatiota. :grinning:

2 tykkäystä

Antti taitaa olla meidän päivystäjämme nyt kun Verneri on lomalla :slight_smile: pingaan sut tähän @Antti_Jarvenpaa

3 tykkäystä

Sijoituskoulusta: (Sijoituskoulu | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus)

Se on mukavaa, kun on tullut taas noita Sijoituskoulu-artikkeleita. Perusasiat ovat aina niitä tärkeimpiä asioita, jotka jokaisen olisi hyvä hallita ja niitä noissa jutuissa on hyvin käyty läpi. Toki noissa tulee paljon useammille ihan tuttua asiaa, jopa minulle tuttua, mutta tulee niissä hieman uuttakin asiaa ainakin minulle ja kertaus on opintojen äiti. En tiedä, miten muilla, mutta usein ainakin itselläni unohtuu välillä asiassa kuin asiassa perusasiat ja näiden artikkelien kautta ne taas muistuvat sekä juurtuvat paremmin mieleen. :slightly_smiling_face:

Näitä artikkeleita saisi minun puolestani tulla ihan säännöllisesti, kun välillä niitä ei ole tullut pitkään aikaan. Olen todella paljon lukenut uudestaan ja uudestaan Sijoituskoulun juttuja, koska ne ovat kirjoitettu hyvin selkeästi ja yksinkertaisesti olennaisimmat asiat poimien. Kiitos @Emma_Kuusinen, toivon näitä artikkeleita tulevan jatkossakin! :blush:

@Antti_Jarvenpaa n höpinät:

Olen tykännyt näistä Järvenpään höpinöistä esimerkiksi:

  1. Sijoitusmaailman jättiläiset: Norjan öljyrahasto | Investment World Titans: The Norwegian Oil Fund - YouTube
  2. Sijoitusmaailman jättiläiset: Solidium - YouTube

Tällaisia juttuja lisää myös, hyvä tietää juttuja, jotka mukavasti sivistävät ja jotka osittain epäsuoraan saattavat jopa hyödyttää omaa sijoitustoimintaa. Joitakin asioita voi netistä googlettaa, mutta toisaalta Inderesin tuottamat materiaalit ovat hyvin tuotettuja, selkokielisiä ja näihin juttuihinne on hyvin tiivistetty olennainen. Kiitos @Antti_Jarvenpaa! :sunglasses:

Kirjoitin nämä tänne ainakin osin itsekkäistä syistä, koska haluan näiden yllä olevien juttujen jatkuvan, niin Sijoituskoulujen ja Antin juttujen. Itse koetan hyvin paljon lukea ja seurata kaikkea, mutta aina median tai joidenkin muiden tahojen materiaalia en niin hyvin sisäistä, vaikka laittaisin niihin paljon aikaa - tiedän olevani tuore opetteleva sijoittaja ja en ehkä penaalin terävin kynä, mutta uskon muidenkin kaipaavan selkeitä ja tiiviitä juttuja sijoittamisesta - nehän itse asiassa sopivat ihan kaikille! :cowboy_hat_face:

25 tykkäystä

Kiitos viestistäsi. Tällainen jos mikä kohottaa mielialaa ja tuo lisää virtaa tekemiseen. :blush:

Niin kuin kirjoitit, joitakin selviää googlettamalla, usein palasia on siellä täällä, ja tuomalla yhteen niitä kiinnostavalla sisällön esitystavalla, tiivistyksillä yms. saadaan syntymään lisäarvoa aiheen ympärille sekä toivottavasti myös viihtymään ja kartuttamaan tietoa.

Sijoituskouluja on tarkoitus tehdä läpi kesän ja keskittyä läpi käymään ennen kaikkea perusteita. Meiltä uupuu vielä monia aiheita sieltä, kuten oli esimerkiksi osakesäästötilin kanssa, ja aiemminkin kirjoitettujen sijoituskoulujen päivittäminen on varmasti myös osittain tarpeen.

Jos täältä löytyy hyviä ideoita, niin ei muuta kuin pingatkaa meitä ja laitetaan tekoon. Kinnusen jorinoissa arvonmääritystä käydään tällä hetkellä oikean kirjoitussarjan muodossa. Näistä on varmasti iloa kaikille.

11 tykkäystä

Päivitämme palvelun uuteen infraan :slight_smile: tässä saattaa olla 30 min - 1 h downtime, mutta foorumi toimii :slight_smile:

9 tykkäystä

Palvelu on taas toiminnassa :slight_smile: testaammee vielä tiimin kanssa täällä että kaikki toimivat normaalisti :slight_smile:

5 tykkäystä

Mulla ainakin seurattavat yhtiöt vielä pois pelistä. Hienoa työtä teette, ei mitään hätää :wink: :sparkling_heart:

2 tykkäystä

Apua, ei kai kurssiseurantataulukko lähtenyt kokonaan pois? En enää juurikaan muualta ole kursseja tsekkaillut, kuin inden pääsivulta, jossa valitsemiani yhtiöitä on näppärästi päässyt tsekkaamaan kirjautumatta osakevälitäjän sivuille, ja vasta jos jonkin kurssi on hiponut ostorajaa/myyntirajaa, on ollut syy käyttää välittäjän palvelua ja reaalikursseja.

1 tykkäys

@Pedro007 voitko ota kuvakaappaksen millä tavalla on rikki :)?

1 tykkäys

Ei ole poistunut. ongelmasi saattaa liittyä edellä mainittuun asiaan. :slight_smile:

2 tykkäystä

Kirjaudu uudelleen sisään palveluun katkon jälkeen. Sitten sivun päivitys, niin ilmesty ainakin minulle uudelleen seurattavat yhtiöt etusivulle.

2 tykkäystä

Mä veikkaan että sä oot kirjautunut vaan ulos? Eli kirjaudu takaisin sisään, niin pääset näkemään sun oman listan :slight_smile:

5 tykkäystä

Joo, tällähän se korjautui :+1:

5 tykkäystä