Nyt kun ollut puhetta tulevasta transcript-ominaisuudesta (josta olen todella innoissani) niin käytän mahdollisuuden vähän taustoittaa oman softakehityksemme roolia laajemmin IR-tapahtumien liiketoiminnassa osavuosikatsaustuotteessa.
Kun yhtiö järjestää osavuosikatsauksen tiedotustilaisuuden / sijoittajakonferenssin, olemme kehittämässä kyseistä tuotetta kattamaan nämä osa-alueet:
- Tapahtuman toimitusvarma tekninen toteutus ja tapahtumatuotanto suunnittelusta toteutukseen. Tuotanto voi olla asiakkaan itse omalla koneella tekemä ”pelkkä audio tai web-kamera” aina tv-tasoiseen studiotuotantoon asti.
- Lähetys pyörii videoalustallamme yhtiön ilmeen mukaisesti rakennetulla sivulla
- Osallistujat voivat kysyä kysymyksiä telekonferenssin (suurin osa yhtiöistä käyttää edelleen tätä), web-alustan tai chatin kautta
- Alustasta löytyy kyvykkyydet toteuttaa lähes jokainen ”IR-spesifi” toiminto mitä voi kuvitella, koska tätä on vuosia rakennettu IR:n ehdoilla (varsinkin isoja vaativia yhtiöitä voitamme featureilla, joita muista alustoista ei löydy)
- Lähetys pyörii Inderesin kanavassa (notifikaatiot seuraajille yhteisöön) ja ”Inderes-ekosysteemiin” kytkeytyvissä jakelukanavissa (kuten Suomessa Kauppalehti)
- Kun lähetys on loppu, tallenne jää meidän jakelukanaviin ja tulee automaattisesti yhtiön sijoittajasivuille
- Lähetyksen transcript julkaistaan ja jaellaan automaattisesti Inderesin palvelussa, yhtiön sijoittajasivuilla ja jakelukanavissamme (etenkin kv-instituutiokanavat asiakkaille arvokkaita)
- +Jos yhtiö on analyysiasiakas, analyytikon haastattelu voidaan toteuttaa suoraan lähetyksen jälkeen
Jos mietitään kilpailua, niin meillä tässä tuotteessa vastassa on asiakkaan ”tee-se-itse Teams-lähetys” hinnalla 0€ (mutta valtava määrä manuaalista työtä itse IR:lle). Sitten voi olla ”Ekan videostreaming” joka striimaa lähetyksen vaikkapa Youtubeen tai Vimeoon ja ottaa vastuun että tekniikka pelaa (todennäköisesti meitä halvempi). Ja sitten kolmas kilpailijakategoria voi olla ”Pohjola Events” eli kovan tason tapahtumatuotantotalo, joka tekee näyttävän tapahtumatuotannon ja samalla striimaa lähetyksen jollekin markkinalta löytyvälle geneeriselle videoalustalle (voi olla meidän hintatasoa tai kalliimpi).
Me rakennamme systemaattisesti kohtien 1-7 kaltaisia kilpailuetuja ja uusia innovaatioita tähän tuotealueeseen, millä erotumme geneerisemmistä kilpailijakategorioista. Hanskaamalla koko ketjun pystymme samalla automatisoimaan eri prosesseja. Toteutamme vuodessa reilusti yli 1000 osavuosikatsauslähetystä. Tämä tuo kriittisiä skaalaetuja, joita tarvitaan kun investoidaan omaan softa-alustaan ja jakeluekosysteemiin: olemme Pohjoismaissa ainoa toimija, jonka ydinliiketoimintaa on IR-tapahtumien tuotanto tässä mittakaavassa. Rakennamme maailman parasta tuotetta tähän kategoriaan.