Priorisointikysymyksiähän nämä kaikki ovat, mitä olen erään rekrytointi-ilmoituksen kautta itse huomannut niin Inderes on ulkoistanut taloushallinnon ja tämä lisäraportointi tuo sitä kautta ihan suoraan lisää kuluja jos kijanpitäjille tulee lisätöitä säännöllisemmin.
Raportointi ei muutenkaan ole miltään osiin tuottavaa työtä ja mieluusti näkisin että johdon fokus on liiketoiminnan kasvattamisessa eikä peräpeilissä jota kirjanpito kuitenkin loppujen lopuksi on.
Inderes on listautunut first northiin jotta raportointi olisi kevyempää ja joustavampaa, jos Inderes alkaisi itse raportoimaan neljännes vuosittain pysyvästi voisin epäillä että silloin yhtiö joutuisi palkkaamaan ainakin yhden, todennäköisesti kaksi kirjanpitäjää joka lisäisi hallinnon kuluja ja olisi suoraan pois tuottavasta työstä.
Projektiliiketoiminta elää muutenkin suhteellisen runsaasti kvartaalien välillä ja tätä kautta rahavirtakin oletettavasti heittelee, jos tätäkin raportoitaisiin säännöllisemmin niin volatiliteetti olisi joka vuosi suurta varsinkin Q1-Q2 vaihteessa.
Ymmärtäisin paljon paremmin lisäregulaation ja tiedon tarpeen jos olisi selkeää että Inderes pyrkii piilottelemaan lukuja, kuten Karhu jo kerkesikin sanoi niin, Inderes kuitenkin tosiaan raportoi liikevaihdon kehityksen kuukausittain ja maksaa kahdesta ulkopuolisesta analyysista jonka lisäksi johto vastailee kysymyksiin foorumilla ja webcasteissa säännöllisesti.
Niin pitkään kun liiketoiminta “sakkaa” haluan itse että johdon fokus menee nimenomaan sen kehittämiseen, eikä siihen että me nojatuolianalyytikot voimme hieman paremmin mallintaa omaa dcf:äämme.