Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Mun henkilökohtainen mielipide on se, että etenkin jos on mielestään kokenut TA:n käyttäjä (maalaisjärkeä saa käyttää…), niin sillon TA pitäis pystyä “integroimaan” myös pitkän aikavälin keskusteluihin, koska hyvin usein pitkällä aikavälillä TA reflektoi myös fundamentteja (kääntäen: on erittäin harvinaista, että TA ja fundat menevät pitkällä aikavälillä selvästi eri suuntaan, tässäkin asiassa myös maalaisjärjen käyttö on sallittua yhtiöstä riippuen yms.). Tässä kohtaan tilanne on vaan siitä ongelmallinen, että tää vaatii käyttäjältä itsessään toimia ja pohdintaa siitä mitä viestiä laittaa mihinkin, kun taas tässä sun mallissa Aston ois aika selvää lähtökohtasesti, että “millä puolella” foorumia käyttäjä operoi. Itsessään päiväkauppa ja siinä TA-näkökulman esiin tuominen on sitten ihan eri asia, ja treidausketjuhan foorumilla on jo olemassa (tässä: Treidaus - liveseuranta), niin sinne mun mielestä vois tollasia päivitellä, siinäkin tosin saisi perusteita olla, eikä mitään hehkutusta ilman perusteluja (maalaisjärjen käyttö sallittua).

Mä myös lähtökohtasesti todella vahvasti kannatan sijoittamisessa TA:n ja fundan yhdistämistä, mutta tää on vaan mun mielipide, eikä aika varmasti kaikkien kohdalla ole vielä kypsä siihen :slight_smile: Tossa muuten @Aston_Livingstone jos saan nätisti huomauttaa, TA:n käyttäminen ja siitä puhuminen ei tarkoita pikavoittojen yms. hehkutusta, vaan mun mielestä pikavoittojen hehkutukset yms. menee käytännössä nollalisäarvon viesteihin, jolla taas ei oo mitään tekemistä asiapitoisen funda- ja teknisen analyysin kanssa :slight_smile:
(viittaan siis näihin)

1 tykkäys