Inderesin kahvihuone (Osa 1)

@viljo Onko me joskus puhuttu myynneistä :grin: . Nyt ei ole myynnin aika nyt on oston aika :slightly_smiling_face:… FC työntää nyt ylös… kohta raha vaihtaa paikkaa niitä pitää nyt ostaa mihin seuraavaksi raha hakeutuu
:wink:

9 tykkäystä

Alkaisi jo vähitellen houkuttaa myydä osakkeet pois kun salkku on noussut lähemmäs 100% koronadipistä mutta tekee pahaa miettiä kuinka paljon joutuisi maksamaan veroa myydessä ja samalla menettäisi ensi kevään osingot

Ellei sitten ennen ensi kevättä tulisi joku isompi droppi ja saisi ostettua osakkeet takaisin ennen osinkoja, mutta aika arpomiseksi menee

Ohimossa jyskyttää että tämä meno ei voi jatkua että osakesalkku tuplaantuu aina puolessa vuodessa mutta silti en saa myydyksi:D

5 tykkäystä

Nyt en ymmärrä… miksi tästä on tehty uutinen? Tämähän on ihan normaali arkinen asia, ollut jo vuosikymmeniä :cold_face:

Ok kehno puujalka :ok_hand::upside_down_face:

Ps. Vakavasti ottaen tsemppiä kehän sisälle ja meille muillekin. Pahasti näyttää helsinki lockdownilta joulu. Tästä saatiin jo nätti valmisteleva vihjaus henkiseksi valmistautumiseksi Marinilta/Niinistöltä.

30 tykkäystä

Eka bägit tiskiin nyt!

3 tykkäystä

Samat osakkeet tän päivän Helsingin pörssin nousukärjessä jotka mainittiin perjantai-illan Inderesin videossa potentiaalisiksi ten-baggereiksi (Heeros, Efecte, Next Games)

2 tykkäystä

Oles hyvä :sunglasses:

Olen virallisesti nyt palannut markkinoille. Kuplaantumista ei voi enää estää!

23 tykkäystä

Kaikki muut pelifirmat punasella paitsi Next Games +7.22%.

4 tykkäystä

Ai niin :heart: meinaan aina välillä lipsua. Vaikka aika all in meinaa olla tuolla kyseisessä salkussa.

3 tykkäystä

Hiffasin kyllä mihin piikki suuntautui :wink:

Enkä lainkaan häpeile tunnustaa, että olen beesaillut esimerkiksi edellisessä viestissä mainittuja @Meri:ä ja @Aston_Livingstone:a. Tosin tähän pitäisi mainita liuta muitakin, joiden liikkeitä ja uutisointia seuraan ahkerasti, mutta jätetään nyt väliin.

Tälläisiä turhia sapelin kalisteluita pitäisi kai välttää, mutta katsoin asiakseni huudella vähän takaisin, kun heittosi tuntui, ainakin allekirjoittaneesta, menevän juuri tällä kertaa jokseenkin ohi.

Uudelleensynnyin huhtikuun puolessa välissä tätä vuotta, eli laajensin / siirryin indekseistä ja viputuotteista osakkeisiin. NEL ostot olen näköjään aloittanut 13 päivää myöhemmin, hieman ennen vappua.

Tänään piti tosiaan pistää lihoiksi toiseksi viimeinen “kuoppaosake”, lappu jonka ostin lyhyempään pitoon, ja siirtää varat piiiiitkään holdiin tarkoitettuihin lappuihin, eli ostaa 1/8 positio, siivu numero 7, lisää NELliä, jossa ennustan enemmän upsidea kuin Disneyssä (useamman vuoden horisontilla). Ei onnistunut, huomenna yritetään uudelleen.

Sellaista sopulointia (voiko näin edes sanoa?) tänään :slight_smile:

6 tykkäystä

No onpa absurdi osakepäivä salkussa. Pelifirmat kokonelsonissa tyyliin G5 (-11,16%) ja Embracer (-6,87%). Sitten vastaavasti överisti plussalla Plug (+10%) ja Palantir (+15%).

Kai tämä on sitten konkreettinen esimerkki hajautuksen hyödyistä, kun salkku kokonaisuudessaan on kymmenyksen plussalla, vaikka yli kaksi kolmannesta osakkeista on miinuksella. Mutta kyllä minulle vähän loivemmat yksittäisten osakkeiden liikkeet sopisivat kumpaankin suuntaan.

3 tykkäystä

Hitsi kun rupeaa kädet hikoamaan jo keventelyn puolesta… Puolessa päivässä monta sataa lukematonta viestiä foorumilla, monessa ketjussa kunnon juhlat ja hehkutukset hurjista nousuista, joku jos yrittää viedä boolimaljan pois niin heti melkein kivitetään. Kaikki EV:seen liittymä kirmaa +25% päivänousuja ja osa vetyyn liittyvä tekee samaa. Mitään uhkia ei näy markkinoilla ja kaikki uutiset johtavat “stonks only go up” effektiin. Huhhuijjakkaa

17 tykkäystä

Juu nyt on taas aikamoista menoa jenkkilässä ja nousuprosentit vaan kiihtyy, makselee yrityksen laskuja pois niin tili näyttää kokonaisuudessa suurempaa summaa laskujen maksun jälkeen.

2 tykkäystä

Toivottavasti saa silti treidaamalla ja myynneillä yleisesti tienata, kunhan ei yli vuosirajojen ja säännöllisesti tienaa…(?) Onhan tämä hirveetä jos menettää tukia sen takia että harrastaa valtiolle rahaa?! Saisi ost sekä aot tileille tulla joku juttu että ei saa nostaa sitä ‘voitto’ rahaa ulos tai niistä joutuisi kärsimään tukien tippumisena, jos tietty raja ylitetään. (Opiskelijat) En itse ole nostanut senttiäkään ja tuntuuhan se nyt pahalta jos tuet tippuvat. Vähän on kakspiippunen juttu, mutta noh :woman_shrugging:

Tänään ollut taas erikoinen päivä, eurooppa kun aukesi niin salkku näytti miinusta ja kun jenkit aukes nii noustiin taas 3x verrattuna aamun miinuksiin. :grin: on tuo jenkkimarkkina kyllä yks :laughing: (omaan salkkuun katsoen)

1 tykkäys

Siellä kolkuttelee eräs osake n. kuukauden pidon ajalla multibäggeröinti rajoja, ensimmäistä kertaa lyhyen n. vuoden kestäneen sijoittajan urani aikana :eyes:
Edit 0.19% vielä niin sitten se on multibägger, eli lähellä ollaan :joy:
En tiedä, tarviiko tätä täällä enempää avata mikä se vois olla mutta ei ainakaan over-hyped SE, joka kylläkin myös salkusta löytyy (-merkkisenä):sweat_smile::eyes:

Harmittaa kun viimesyksyn á5€kpl Kamuxit tuli myytyä ennen koronadippiä eikä ihan noussut 100% :sweat_smile::sweat_smile:

3 tykkäystä

kyllä tässä lopunaikoja selvästi eletään, tälläkin foorumilla :wink:

16 tykkäystä

En tiennyt että Red Bull on näin pienen porukan omistuksessa tällä hetkellä… milloinkohan listautuu? :smile:

5 tykkäystä

Mä uskosin tuon johtuvan siitä, että lainvalmisteluvaiheessa ajatellaan jotain aivan perustilannetta, ongelmia sitten tulee kun joku ei sen mallin mukaan toimikaan. Eihän nuo ole kelan tai verottajan työntekijliden vikoja, niiden on toimittava sen mukaan mitä lainsäätäjä on suuressa viisaudessaan päättänyt.

3 tykkäystä

Mä oisin ihan ready myymään salkun tyhjäksi ja muuttamaan talveksi mökkiin lämmittämään takkaa seteleillä. Se on jännä kun jotkut stressaa laskevia kursseja ja oma pää ei tahdo kestää noita 10% päivänousuja. Sellainen tasainen 1% nousu olisi ideaali ja parin viikon välein -2% korjausta. Se on ihan sama miten mä oon mielessä suunnitellut jonkun pitkään salkkuun niin jos se ottaa noi mun odotetut 6kk nousut viikossa niin menee paletti ihan sekaisin. Tältäkö se tuntuu olla kapitalisti. Ei kalastaminenkaan ole hauskaa jos sen tekee ämpäristä.

22 tykkäystä

Oma fiilis yhdessä giffissä.

24 tykkäystä

Arvosijoittajat (ja muut kuin sähköauto/vety sijoittajat) kuuntelemassa stonks go only up puhetta.

GIFs-2020112481144

32 tykkäystä