Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Pakkiksesta tuli mieleen, että kuntosalilla keskustelu kyykkysarjojen välissä kääntyi myös pörssiin. Ei näinä aikoina ole tullut taksissa istuttua, mutta voiskohan tätä rinnastaa taksikuskien pörssivinkkeihin?

4 tykkäystä

Kyllä tietynlaista porukkaa on välillä vetylapuissa hörhöilemässä, mutta ihan samalla tavalla osa näiden “perinteisempien” lappujen kanssa häröilee ja osa käyttäytyy eri tavalla. Hehkutetaan 4% tuottoja 30min aikana, peesaillaan minkä kerkee, hutkitaan ja sutkitaaan menemään. Ei ne inderes hypeosakkeetkaan siis kauheasti poikkea vetyhypeosakkeista…joten tästä lähin jos joku kuittaa minulle perehtymääni energiayhtiöön liittyen (olkoonkin vety osaamisena), niin kuittaa takaisin inderehypellä :wink:

13 tykkäystä

Kyllä sitä vähän alkaa itseäkin mietityttää että olisiko se paras sijoitusstrategia nykyisessä ympäristössä vaan nopeasti seurata hypeä joka paikkaan muiden peesissä.

Tämä Sievi-keissi on mielestäni kaikessa koomisuudessaan mieletön esimerkki nykyhetken retailmomentumin voimasta. Kyseessä ei ole mikään hype tekno/vety/EV-multibäggeri vaan ihan oikeasti, yksi pörssin pienimpiä ja epämielenkiintoisimpia lappuja jossa massiiviset miljoonien myynnit pääomistajalta painamassa kurssia mut ei: nonnerolauma kun lähtee liikkeelle niin osaketta liikkuu Nokian vaihdon verran parin päivän ajan ja kurssi ampuu nousuun. Eilen vielä epäuskoisena itsekin pohdin että jaksaakohan porukka istua kärsivällisesti tämän kyydissä mut 24h myöhemmin mennään jo +5%. :smile: Ei tarvitse kovin kärsivällinen nykymarkkinassa olla.

18 tykkäystä

Sievi +5,5% ja nousu senkun jatkuu…

4 tykkäystä

Mukava kulmasohva tarttis itseasiassa ostaa, mitään hyviä black friday tarjouksia (jotka ois oikeasti tarjouksia) Askosta tai Sotkasta? :grin:

1 tykkäys

Medifilmiä ei mainittu :pleading_face: :joy:

44 tykkäystä

Ei vittu hävettää :smiley:
Oisko se sitten uusi termi “kuhinaosake”?

9 tykkäystä

Onhan tässä oma suomalainen karun taianomainen tatsinsa.

Jenkeissä robinhoodsijoittajat kahmivat salkkuihinsa Teslaa, Nioa ja Squarea. Alibabaa ja Aphriaa.

Palstalla robinhoodsijoittajat kahmivat salkkuihinsa Sieviä.

12 tykkäystä

@NEA kaiken tän Sievi-hypen keskellä hyvää syntymäpäivää! :heart:
Ja omat mietteet Discordista tilanteeseen (Sievi):

7 tykkäystä

Ehkä sä meet tohon ‘julkkikset’ kategoriaan :grinning_face_with_smiling_eyes: Jos ei muuten niin ainakin Inderes foorumi julkkis.

1 tykkäys

Onhan se käytönnössä tuossa otsikossa mainittu “julkkikset ostavat”, kyllähän nyt kansa tunnistaa Medifilmin ja TJ Sippolan :slight_smile:

8 tykkäystä

Vähän samat fiilikset ollut itsellänikin.

2 tykkäystä

Filosofisella tasolla kiinnostaisi tietää miksi koet “maineen” menneen pilalle tästä treidistä? Koetko, että olisi jotenkin merkityksellisempää tehdä tällä lapulla profittia kunnolla perehtyen ja sitten odottaen kuukausia omistajan lappujen loppumista tai mahdollisia joulu/tammi-anomalioita? Näillä maineen pilaajilla ja sinulla on molemmilla aivan sama tavoite, tehdä tällä lapulla rahaa. En ymmärrä miksi tässä olisi mitään oikeaa tapaa kun kaikkien tavoite on sama ja yleisesti kumpikaan tapa ei tuota mitään hyödyllistä.

6 tykkäystä

Ei helvetti mikä Sievi-hype tuli :smiley: Tuntuu todella erikoiselta näin sieviläislähtöisenä…

Vaan kyllä kannattaa omistaa sieviläistä! Scanfilia ja Sievi Capitalia molempia ollut salkussa jo pidempään, mukavaa tasaista tuottoa tuoneet molemmat.

6 tykkäystä

Ei treidin huono maine tee välttämättä treidistä huonoa :wink: . Minä olen valmis odottamaan osakkeiden valumista oikeille ihmisille. Kamuxinkin kanssa sitä saatiin venailla se pari kuukautta kun kurssi hiljalleen kipusi femmasta järkevämpiin lukuihin. Uskon, että tässä saattaa olla matkalla retailin innostuksesta johtuen hieman enemmän dramatiikkaa välissä, mutta loppupiste on sama.

En ihmettelisi twitterissäkin spekuloidun skenaarion toteutumista missä kurssi saattaisi jopa tippua vielä alle ykkösen kun NON jossain kohtaa kyllästyy odottamaan. Laitanpa osto-orderit valmiiksi pilkkimään. Joku saattaa vaikka lusauttaa turhautuneena isomman satsin laitaan. Normaalina päivänä laitojen syvyys on kuitenkin vain sen parkymmentä tonnia.

4 tykkäystä

Sievi, palstan uusi treidiosake. Eka todistettu myynti osto-ja myyntipalstalta. Tunti salkussa.

5 tykkäystä

Tattis. Ja mun viestit ei viitannut kehenkään yksilönä, vaan se “hävettää” oli vaan sellanen nolo fiilis, koska olen osa inderes-foorumia ja nyt inderesfoorumi on hetken Sievi-kuhina-foorumi :smiley:

4 tykkäystä

Onko osakkeisiin tullut “musiikki hifistelijä” ilmiö? Löydät jonkun down the radar lapun niin siitä jaksaa turista jokaiselle ja perustella miksi tämä on loistava, mutta sitten kun se päätyy lehtiin ja radion soittolistoille niin siitä tulee mainstream kuraa eikä enää kehdata myöntää edes kuunnelleensa sitä😏.

En omista Sieviä mutta siinä vaiheessa kun palsta sekoaa muoviämpäri osakkeista ja perustellaan kuinka koronan jälkeen houkutellaan ihmiset takaisin kauppoihin ilmaisten ämpärien jaolla ja myynti räjähtää pilviin niin olen mukana.

9 tykkäystä

Johtuu pääosin Twitterissä tehdyistä havainnoistani vrt. Juha Variksen ja Contra Capitalin twiitit ko. asiaan liittyen. Ja minulle itselle on merkityksellisempää ja mukavampaa tehdä tuottoa etenkin tällaisilla lapuilla silloin jos ja kun lopullisen exitin määrittää fundamenttien muutos tai pitkäaikaisempien sijoittajien “herääminen” kyseisen osakkeen halpuuteen. En itse hirveästi nauti “greater fool” tyyppisestä ajattelusta yleisellä tasolla (eli että exitini olisi hyvä vain koska joku “greater fool” (teorian mukaan, minä en pidä ketään sijoittajaa tyhmänä ihmisenä!) osti laput minulta hyvään hintaan (minun mielestäni)).

Molemmilla tavoilla toki on sama tavoite, mutta jos tuottoa haetaan puhtaasti muita peesaamalla tarpeeksi pitkään, niin pahoin pelkään, että siinä tulee näpeille. Eli päätepiste tulevaisuudessa monen kaupan jälkeen ei välttämättä ole sama. Toivoisin kaikkien sijoittajien myös haluavan kehittyä sijoittajina, koska se on tulevaisuudessa todennäköinen arvonluoja sijoittajalle. Haluaisin siis nähdä kaikkien pitkällä aikavälillä vaurastuvan, eikä vain minun itseni. Minun itseni vaurastumisella ei ole mitään arvoa, jos lähipiiri, tai kansa ylipäätään voi huonosti.

Ehkä tää on mulle vaan semmonen typerähkö moraalinen/eettinen kysymys muiden silmissä, mutta olkoot sitten :slight_smile:

20 tykkäystä

Laitetaan nyt tänne kun on tätä päivää koskeva yleisluontoinen kysymys:

Saako ilman välityspalkkiota tänään jenkkipörssistä ostaa vasta markkinan avauduttua? Ainakin vielä laskee mukaan kulut kun koitin laittaa ostotoimeksiantoa.

3 tykkäystä