Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Itse ajattelin tehdä ensi vuonna ainoastaan optimaalisia päätöksiä, onnistuiskohan tonnin muuttaminen kymmeneksi miljardiksi vuodessa?

1 tykkäys

Tarpeeksi suurella velkavivun ja riskin yhdistelmällä ja täysin optimaalisilla päätöksillä tuon kyllä pitäisi olla mahdollista :wink:

4 tykkäystä

Eihän toi vaadi kuin 23 kertaa valita 100% nousukohde vuoden aikana, eli helppoa kuin mikä😁

7 tykkäystä

Mulla on ton verran salkussa, mutta ei valitettavasti peräkkäin.

1 tykkäys

Tänä vuonna tuo olis kyllä ollut mahdollista toteuttaa, jos ajoitus olisi ollut timanttia. :smiley:

Voisko näitä raportoida vaikka kerran viikkoon tai kuukauteen, jos on tarve useasti postata?

Ellei tätä ole toivottu muiden puolesta tms.

2 tykkäystä

Voin tuon lopettaa jos se jotain ahdistaa :slightly_smiling_face:

Nouu!

@Johnnyboy
Moni on toivonut näkevänsä Merin päivätuotot koska painaa allmost full uusiutuvalla ja veikkaan että foorumin parasta tuottoa :slight_smile:

‘‘Heti kun on vähä massii päällä niin rupee joku vinkuu’’… vai miten se meni? :thinking: :laughing:

22 tykkäystä

Möin kaikki arvo-osakkeeni pois. Olin ajatellut holdata niitä ikuisesti, mutta näin kiihkeän marraskuun jälkeen olen tullut siihen tulokseen että loppuelämä tuntuu liian pitkältä jos ei ole muuta tekemistä kuin odottaa Kemiran osinkoa. Veroja menee liikaa maksuun, mutta ehkä pyöräytän kunnon fomo-turskan joulupöytään niin sekin ongelma ratkeaa. Jotenkin kutkuttava ja vähän haikea olo kuitenkin, vuosien holdausperinne katkesi tänään.

Täältä tullaan, elämä!

49 tykkäystä

Tuon vois toteuttaa, sitten tekis sen 24’nnen kerran seuraavan vuoden puolella aivan ketuiks esimerkiksi 90 %'n tappiolla, niin sais pikkusen raapia tikkuja päästä keksiäkseen verottajalle fyffet.

1 tykkäys

No mut tää on tietty vedetty ostilla, että saadaan optimaalinen tuotto😁

1 tykkäys

Älä suotta lopeta, antaa kateellisten narskuttaa.

2 tykkäystä

:grin: Illan paras pläjäys :sweat_smile: :+1: :slightly_smiling_face:… Eikö ole @tankerous vapauttava tunne :slightly_smiling_face:

5 tykkäystä

Minua ei yhden käyttäjän päivittäiset salkkuraportit haittaa, mutta jos monet alkavat päivittelemään salkkuja päivittäin niin saisi olla mielestäni oma ketjunsa/bloginsa sille.

2 tykkäystä

Se oli paras marraskuu ikinä. Nyt lienee pienen laskettelun paikka kun entinen tammiralli oli viime vuonna jo joulupukkiralli ja tänä vuonna marrasralli.

2 tykkäystä

@Bittis Ei minulla ollut ainakaan tarkoitus loputtomasti päivittäistä salkkuraporttia tänne rustailla yö myöhällä :slightly_smiling_face: . Siellä ketjussa lukee kyllä kuinka pitkään max teen tuota. Niin että tuskin tuolle mitään ketjua tarvitaan :slightly_smiling_face:

6 tykkäystä

Tervetuloa! :water_buffalo: :water_buffalo: :water_buffalo:

Just näin ja se on mukava saada vähän tuottoakin ennen eläkeikää :slight_smile: :muscle:

2 tykkäystä

Minua ihmetyttää näissä markkinanvoittamisissa se, että mitä väliä sillä on? Jos markkina on -10% niin lohduttaako se jos oma salkku on -9,99%? Tai jos oma salkku on vaikka +15% pa 30 vuotta niin mitä väliä jos markkina onkin noussut vähän enemmän? Eikö voi vaan verrata omaan tuottotavoitteeseen ja olla tyytyväinen?

10 tykkäystä

Sillä on väliä jos käyttää aika ja rahaa sijoittamiseen ja et voita indeksi pitkässä juoksussa niin silloin sijoittaminen on vain erittäin kallis harrastus. Se kuinka paljon siitä on valmis maksamaan on tietenkin henkilökohtaista.

10 tykkäystä

Twitterpoiminta ja pari ajatusta :point_down:

Lähtökohtaisesti ajattelen, että kenenkään toisen ylituotto ei ole minulta pois. Kuitenkin karkealla jaottelulla sijoittajiin ja spekulantteihin tiedämme, että sijoittaja saa tuottonsa yhtiöltä muun muassa kasvavan osingon muodossa, kun taas spekulantti saa tuottonsa muilta sijoittajilta. Realisoidaksesi tuon tuoton tai osan siitä, on arvopaperit ensin myytävä. Ottamatta kantaa sen enempää kenenkään strategioihin vaurastua, on mielestäni syytä muistuttaa varsinkin sijoittajauransa alkumetreillä olevia, että kaikki eivät voi pitkässä juoksussa vaurastua pelkästään esimerkiksi treidaamalla tai spekuloimalla osakkeiden kurssikehitystä.

On valtavan hienoa lukea salkkujen hyvistä tuotoista ja onnistuneista osakepoiminnoista. Hieman kuitenkin kyseenalaistan tuottojen esitystapaa suhteessa tiettyyn, esimerkiksi OMX Helsinki 25, indeksiin. Jos halutaan vertailla, esimerkiksi vedyille ja teknoille, löytyy varmasti parempi vertailuindeksi kuin OMX H25. Näin ainakin oletan. Asia ei minua sinänsä häiritse, mutta näin euforian ollessa valloillaan ja uusien sijoittajien rynniessä markkinoille, ajattelen, että olisi ehkä armollisempaa heitä kohtaan, jotka tutustuvat vasta markkinoiden toimintaan, ettei tästä osakepoiminnasta ja ylituoton tekemisestä annettaisi liian ruusuista ja helppoa kuvaa. Ylituotoista on kiva kirjoitella, muutaman kymmenen prosentin pääoman menetyksestä ei välttämättä. Päätän saarnani tähän.
tenor (11)

19 tykkäystä