Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Lehto?

Ei sentään. Ubiquiti Inc (UI)

1 tykkäys

Harvian mainion tuloksen myötä on kiva mennä nyt saunaan ottamaan rentouttavat löylyt (Harvian kiukaasta tietenkin :smiley: ).

1 tykkäys


Osui tälläinen twitterissä silmään😁

20 tykkäystä

Wanhan vitsin hyvä uudelleenlämmitys!

Mutta näinhän tämä toimii… :rofl:

Vanhus on jämähtänyt paikoilleen, eikä uskalla enää uudistua ja oppia uutta :smiley:

Pitää vähän avautua: Mulla on ollut henk.koht tilillä pantattuna osakkeita sillä tarvitsin pari vuotta sitten rahaa yrityksen ostoon (loput), tässä salkussa oli sellaisia osakkeita, joita en enää kyllä helposti nykytilanteessa ostaisi. Tappiota kertyi ja monesti oli fiilis, että menisivät normaalisti myyntiin, mutta se olisi vaatinut pankin kanssa neuvottelua…mitä en tehnyt, vaikka useasti oli lähellä.

Kumuloituneita tappiota taisi olla 41k summalle ainakin 13 k ja vieläkin siellä on nokiaa, josta 6k lisää…

Sain irrotettua Nokiaa lukuun ottamatta muut osakkeet norm. arvo-osuustilililleni ja voin kertoa, että realisoituani nyt n. 15k tappiota (osa Siltronic treideistä, Siltornic erittäin nätisti jo voitolla), olen päässyt hyvään vauhtiin ja saanut koko salkun nyt yli 23% nousuun viime kvartaalilla.

Tappioiden kotiuttaminen on vierittänyt kiven sydämmeltä ja olemme voittoen tiellä taas.

Salkussa oli: Uponor (myyty nousun jälkeen), Pantaflix (edelleen), Martelat (myyti osarin jälkeen, Verkkokauppa.com (tallella), pihlajalinna (myyty ostotarjous jälkeen). Kaikissa saatiin toki nyt vähän käännettä (myydyissä), mutta en jaksa niihin keskittyä ja seurata.

Henk koht salkussa nyt 50% Siltronic, QT, Nixu, Basware, Kamux, Rauteen jämät (Plussalla, lähtee Q4 jälkeen isommalla voitolla, uskon), Efecte. + vähän verkkokauppaa ja Pantaflix jäljellä.

Edellisiltä vuosilta oli hyvin voittoja, muinaisista nokia 70% laskuista huolimatta, joten henkoht salkku on nyt vihdoin hyvässä vaihdissa ja alkaa olla vähän voitolla taas. Firman salkussa ei ole luurankoja pahasti ja se on edennyt loistavasti.

Monesti on harmittanut, että en muuntanut pantattuja osakkeita indeksiin ennen panttausta, ja pankin kanssa tätä sopinut edes tässä pantattuna ollessa.

Jos siis panttaatte, niin kannattaa harkita missä muodossa tai mitä osakkeita ja muistaa, että kaupankäynti ei ole kovin joustavaa pantatussa salkussa, mutta mahdollista se on! Kalliiksi tuli taasen, mutta tästä opimme…jos vielä panttaustarpeita tulee.

12 tykkäystä

Ihan hyvä muistutus ja sopii myös tuonne sijoituslainakeskusteluun. Sinulla oli kuitenkin hyvä syy pantata osakkeet eli yrityksen osto eli siitä kannattaa olla ylpeä!

juu, osan maksoin niillä, osan realisoimalla, Yrityksen loppujen osto oli hyvä liike ilman muuta, mutta en kyllä tullut silloin ajatelleeksi tuota hommaa, että esim. ETF olisi ollut ehkä parempi muoto hajauttaa, kuin olla yksittäisiä osakkeita.

1 tykkäys

Yleensä ottaen osakkeita ei kannata pitää vakuutena. Vakuusarvo heikko ja panttaukset estävät kaupankäynnin. Kyselin aikanaan vakuudeksi kämpänostoon, mutta valtiontakaus niin edullinen, ettei mitään mieltä pantata osakkeita

Melkein kannattaa lyhentää pirttiä hieman ekstraa niin saa sitä kautta vakuudellista lainaa. Kelpaa pankillekin

Sain kyllä neuvoteltua 100% arvolla osakkeet… mutta toki minulla oli rahat jos olemassa x3 suunnilleen… ongelma, oli, että yrityksestäkään ei kannattanut ottaa rahoja sitä tahtia ulos, kuin mitä olisi ehkäpä tarvinnut… Verottajahan se olisi muuten oottanut omansa pois…

Valtion avustamista menossa, eli reikää aitaan:

5 tykkäystä

Vanhan sedänkö pitäisi vielä poistua Inden foorumilta lukemaan päivän lööpit? Miksi?? :slight_smile:

Masse-setä, FA, Inden foorumi = hier ist alles! :star_struck:

2 tykkäystä

Tänään sitten kai niitä tiettyjä kiinalaisyhtiöitä voisi ostaa ilman välityspalkkiota Nordnetista USA:n markkinoilta. Valuuttatiliä en viitsisi millään avata, puhutaanko suurista säästöistä, jos kyse nelinumeroisista kaupoista. Alibaba lähinnä kiinnostaisi, onkos kukaan seuraillut?

Kaffeporukalle tiedoksi, että olin ilmoittautunut Kämppiin tänään Finanssiyhtiöiltaan, mutta en harmi kyllä pääsekään. Jos joku jäi ilman lippua, kun tilaisuus meni täyteen, niin kannattaa kysyä Inden Infosta, josko pääsisi mukaan. Aktia, UB ja Capman. Ihan olisi ollut kiinnostavaa kuulla livenä, nähdä kasvojen mikroliikkeet ja kuulla äänenpainot :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Kysymystä muuten tänne @Erno_Hilvenius, keitä kaikkia olisi näillä näkymin Inderesiltä paikalla Sijoitus Invest 2019 messuilla? Olisin itse tulossa morjestamaan koulupäivän jälkeen ja katsomaan Heikkilä&Vilén Show:n livenä, jos ja kun ootte paikalla :slight_smile:
Myös foorumilaiset, jos olette tulossa, niin saa tulla morjestamaan, jos minut näette paikan päällä ja itse siellä olette ja haluatte jutella, profiilikuvan mukaiset vaatteet minulla on silloin päällä luultavasti :relaxed:

4 tykkäystä

Ajattelin kanssa tulla messuille ja ois mukava vaihtaa pari sanaa Inderesin väen kanssa… onko Inderesillä oma osasto siellä?

Tarkoitit varmaan osoittaa kysymyksen @Johannes_Sippola :lle :slight_smile:

2 tykkäystä

Ainakin Sijoitus Investin omien sivujen mukaan Inderes on yksi “Näytteilleasettajista” :slight_smile:

1 tykkäys

Kahvihuone lienee soveltuva paikka käydä huokumassa tyytyväisyyttään valintoihinsa tällaisena puolipehmeänä pörssipäivänä.

5 tykkäystä