Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Harmi. Koita Masse jaksella. Tykkään huumoristasi ja kissoista :ok_hand:

Pian taas tavataan.

50 tykkäystä

Itse en kyllä ymmärrä Massen hyllytystä!

Terveisin Masse-fani :star_struck:

11 tykkäystä

Kaikella rakkaudella Massea ja hänen huumoriaan kohtaan, mutta enpä muista ainuttakaan oikeaa sijoittamiseen lisäarvoa tuovaa viestiä häneltä täällä nähneeni oman lyhyen ja vaatimattoman Inderes-forum preesenssini aikana… Toki tämän rajan vetäminen on vaikeaa ja siihen liittyy näkemyseroja.

28 tykkäystä

Eiköhän nuo foorumin linnatuomiot tule demokraattisen automaagisesti kun tietty määrä liputuksia kerääntyy lyhyen ajan sisällä. Tämä siis valistunut arvaukseni - kertokaa toki jos olen väärässä.

2 tykkäystä

Pitää ymmärtää Massea isossa kontekstissa. Tällaisina tulosrakettipäivinä vähän tulee kissaa, hehkua ja asian vierustaakin, mutta se on hänen persoonansa kiinteä osa. Se sallittakoon. Olisin toivonut että liputusmekanismi riittäisi tällöin, mutta moderaattoreita on meidän kunnioitettava.

14 tykkäystä

Kahvihuone on hyvä paikka kissoille, pakastimille ja lohille. Tietoa kun hakee niistä ei kamalasti kostu.

Foorumin säännötkään onneksi kauhean haastavat ole ymmärtää :slight_smile:

Pelkällä ‘viestiin on piilotettu tiedon jyvänen’ kuittauksella, ei siitä pakastimesta järkevää saa.

7 tykkäystä

@Aston_Livingstone oisko se aika laittaa se titteli takaisin, hieno tuloshan sieltä tuli ja galluppiin oikein vastattu🤗

Kyllä mukava juoda kahvia tällä tuloskaudella. Kunhan sampo vielä heräisi :sweat_smile:

5 tykkäystä

No jos yleisö kerran sitä vaatii… :woozy_face:

Osaisiko @Verneri_Pulkkinen auttaa tässä, kerran itse ei voi titteleitä muokata?

T. Olohuoneen oraakkeli (yleisön painostuksesta toim. huom)

15 tykkäystä

Toisinaan mietin, onko Masse

A) inderes markkinointiosaston kikka
B) turhautuneen geelitukan sivunikki
C) inderes riippumaton yksityissijoittaja

:wink:

17 tykkäystä

Kävin Massen kanssa keskustelua yksityisviestein jossa kehotin että panostaisi viestien sisältöön eikä tulisi sitä kissa-kamaa ja kuinka Teron kanssa ostetaan Qt:ta kun Ashton käy Linkedinissä. Vastauksista päätellen ei hän halunnut ymmärtää kehotuksiani. Ymmärrän että meitä on moneen junaan, mutta harmi kun Inderes on brändinä ja toimijana niin kova, niin sitten sulka lähtee hatusta kun foorumi ei ole tiedonlähteenjatko vaan ennemminkin hassuttelupaikka joillekin ja ne taas joiden aika on rajallinen foorumin lukemiseen niin joutuu tekemään hirveän työn jotta löytää lisäinfoa omaan fundaan kaiken viestien keskeltä.

20 tykkäystä

Aika tarkoitushakuiselta alkaa vaikuttamaan jo @Pandakarhu :nkin @Masse -jahti. Oletko mahtanut myös lähestyä muita yksityisviesteillä ja kehottanut liputtamaan @Massea!? Kyllä yksi @Masse foorumille mahtuu, enemmän huolissani olisin sadoista spämmiviesteistä eri ketjuissa. Näitä on viimeisen puolen vuoden aikana alkanut ilmaantumaan ja viestien taso ja pituus sopisi paremmin pikaviestipalveluihin. No, Inderesin valvojathan tästä keskustelufoorumista ensisijaisesti ovat vastuussa, vaikka käyttäjät foorumin tekevätkin. Ainakin itselleni sisällön seuraaminen on viime aikoina käynyt huomattavan vaikeaksi ja harkitsenkin foorumin seuraamisen vähemmälle jättämistä.

21 tykkäystä

Ainoat yksityisviestit mitä olen käynyt oman foorumihistorian aikana on Vernerin, Massen ja Johanneksen kanssa. Yhtä koitin muistuttaa foorumin säännöistä kahden muun kanssa sijoittamiseen liittyvistä jutuista.

Kuten sanoin meitä on moneen junaan ja toivoisin että kafferoomia käytetään sitten humorististen viestien läpikäymiseen kuten foorumin säännöissä mainitaan.

6 tykkäystä

En haluaisi tähän keskusteluun erityisemmin osallistua, mutta hieman jurppii minuakin tämä @Masse -jahti, etenkin kun @Pandakarhu ei itse mitenkään loista sisällöntuottajana.

Ihan esimerkkinä… tässä Pandakarhun input eli viestit QT-ketjuun tähän mennessä.

  • kysymyksiä 2
  • ei sisältöä 1
  • tykkäsin vastauksesta 1
  • sisällön kehumista ilman sisältöä 6
  • valittamista sisällöstä 3
  • pahoittelu jostain 1
  • massen arvostelua 2

Foorumilla on paljon turhia viestejä, mutta suurin osa niistä on osa keskustelua, missä foorumin sääntöjenkin mukaan on suotavaa viljellä mm. huumoria, kuten Massekin omalla tavallaan tekee.

Tieto- tai asiasisältö on foorumilla päivästä toiseen melko harvojen sisällöntuottajien käsissä. Näiden nimimerkkien ensisijainen päämäärä ei selvästikään ole ammentaa ilmaista tietoa vaan myös jakaa sitä vastikkeetta kaikille. Ja siitä syntyy aina myös hyvää keskustelua.

Ei tiedon keräämisessäkään mitään pahaa ole, mutta uskallan väittää, että eniten foorumille kontribuoivat kirjoittajat eivät kaipaa palstapoliiseja ainakaan niistä nimimerkeistä, jotka eivät itse tuota mitään. Tietoa saa sitten maksusta muistakin lähteistä, missä eivät Masset ole “häiritsemässä”.

48 tykkäystä

Jeps. Ehkä vähän peiliinkatsomisen paikka. Helposti provosoidun siitä kun Verneri muistuttaa säännöistä ja menee hetki ja sama vanha homma jatkuu. Arvostan niitä henkilöitä jotka kaivavat infoa esim. Kamuxin ja Qt ketjuun.

Parannetaan omalta osaltakin käyttäjäkokemusta foorumilla.

28 tykkäystä

Ei kai kenelläkään ole mitään henkilökohtaista intressiä, ketään käyttäjää kohtaan. Lukijanahan se pistää silmään, jos juuri niissä sinun ketjuissasi, joita luet, tulee vastaan saman henkilön useita viestejä, jotka lähinnä katkaisevat oman lukemisesi.

Ja jotkuthan niistäkin viesteistä tykkää joista itse ei, eikä siinä mitään. Ei asiasta kannata tehdä mustavalkoista, vaan eiköhän jokainen voi sen pienen hippusen “step-upata”, ja vähän parantaa, kerran se osaa porukasta häiritsee? :slight_smile:

Antaa, tai ottaa tietoa vastaan, arvo käyttäjänä lienee silti sama. On se kontribuutio 0, kunhan ei miinukselle mene spämmin/sääntöjen rikkomisen puolesta :slight_smile:

7 tykkäystä

Itse olen mieltänyt, että @Masse suorastaan on sisältöä: homo forum contentus.

17 tykkäystä

Kyllä @Masse : n jäähy surettaa. Massen omalaatuisissa postuksissa on huumoria, joka ei luonnollisesti voi kaikille upota. Sisältöä niissä silti on - iloa. Kun Masse jätti uskonnolliset viittaukset pois, niin en keksi niistä enää mitään loukkaavaa. Aina voi feidata käyttäjän, jos Massen huumori ei miellytä.

29 tykkäystä

Yksi viesti vielä, sitten bannaan itseni :smiley:

Huumori tuskin onkaan se ongelma, se on varmasti tervetullutta! Mutta se paikka, jossa sitä viljellään pitäisi olla joku muu, kuin tietyn firman ketju. Jos kaikki vain kertovat päivän parhaat jerrynsä muissa ketjuissa, sillonhan se on vain “toinen kahvihuone”?

Kyse ei siis mistään henkilökohtaisesta, uskonnosta tms. Vain siitä, että ihmiset käyttää foorumia niin eri tarkoituksiin. Siksi kaikille pitäisi antaa se mahdollisuus toteuttaa omaansa: huumori huumori ketjuissa, ja asia asiaketjuissa- näin niinkuin mutkat oikein suoriksi vedettynä :slight_smile:

Tämä lienee niin mielipideasia, että siinä tuskin pääsee ikinä yhteisymmärrykseen. Sääntöjen puitteissa kun mennään, niin eiköhän kaikki tänne mahdu.

21 tykkäystä

Olen samaa mieltä kanssasi @Ituhippinen

4 tykkäystä

Entistäkin kovempia odotuksia ladataan ensi perjantain Remedyn osariin:

Vaihto pientä joo mutta tänään käyty kurkkaamassa 28,50 tasossa. Aika kireältä alkaa arvostus näyttää ja edellinen osari oli kieltämättä pettymys. Sen jälkeen toki tullut Epic-diiliä, koronaa ja pelitrendin vahvistumista mutta ei voi muuta sanoa kuin että mielenkiintoisia aikoja eletään. E. Ja luonnollisesti nyt AWE-pöhinää päällä Sonyn kautta.

Hauskasti tuossa klo 12 aikaan Revenio alkoi mennä selkeään laskuun ja Remedy kääntyi vahvasti nousukäyrälle - onkohan siellä osarilotot realisoitu ja vaihdettu uuteen laivaan? :sweat_smile:

2 tykkäystä