Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Hei,

Sellainen hölmö kysymys miksi Tradingviewissä viive tuntuu olevan 15min viive vaikka minulla on premium lisenssi käytössä?

Reaaliaikainen data pitää ostaa erikseen! :slight_smile: Mutta esim. OMXH:lle ei maksa kuin $3/kk, eli on ihan suht halpaa!

1 tykkäys

Nyt on @Samsu’n avatar karannut Twitterin puolelle :point_down:


9 tykkäystä

Lävähti Nordnetista tällainen kun yritin tehdä päivän ensimmäistä ihan normaalia osaketoimeksiantoa (on siis jo pari vuotta ollut osakekaupat NNssä). Olikohan tämä joku NNn tekoälyn vinkki, että ei kannattaisi kyseistä osaketta ostaa :smiley: Sivun refreshaamalla pääsi kuitenkin tuosta eroon.

Näyttökuva 2020-9-30 kello 10.04.18

13 tykkäystä

Haha, mahtavaa! Kiitos, tämä piristi päivää.

Itseasiassa bongasin kanssa eilen saman, ja jotenkin olin kovin loukkaantunut? :smiley:
Etenkin, kun tein twitterinkin vajaa viikko sitten - ja kuinka ollakaan, samalla avatarilla :crazy_face: (Samsu_official)

Ei auta officialit nickin perässä, silti kaikenmaailman vuoriset ja kumppanit lainailee mestarin kuvaa.
…Eikun se olikin vaan konkari, ainakin toistaiseksi… :cold_sweat: :disappointed_relieved: :sob: Törkeetä.

Ps. kuvahan ei siis tietenkään ole minun, mutta yhdennäköisyys on hämmästyttävän suuri.

5 tykkäystä

“Buy high, sell low” eiku…

Huhhuh Harvia painelee 18 eurossa :sweat_smile:

1 tykkäys

Olen sijoittanut yhtiöön keskustelupalstan ja RedEyen analyysin pohjalta. Hyvältä vaikuttaa, nyt vaan saa odottaa, että onnistuuko yhtiö lunastamaan lupauksensa. Pienemmällä analyysillä ostin Qt Groupia pari vuotta sitten. Siihen katsoin vain Inderesin tavoitehintaa ja suositusta. Ajan kanssa oppii paremmin analysoimaan :slight_smile:

Oliko kenties joku preferred share kyseessä?

On tää kova, oliko joku uutinenkin nousun takana vai ounastellaako posaria jo?

Tuo myyntilaidan tilanne ei taida kovin yleinen olla? Itse en ainakaan ole törmännyt🤑. Toki sinne nyt on ilmaantunut lisää.

1 tykkäys

Eikun kyseessä oli ihan Tokmanni :smiley: (tai onhan se minun mielestäni “preferred” kun salkussa sitä jo ennestäänkin löytyy :wink: )

Jaaha, joku koittaa onneaan 19,35e pumpsilla :rofl: :+1:

2 tykkäystä

Osaisiko matikkanerot auttaa minkälaisella kaavalla saisi laskettua kuinka moneksi vuodeksi pääoma riittää jos muuttujina on: Pääoman koko, käteen jäävä tuotto % vuodessa ja vuosittain käyttöön nostettava osuus. Tekisi mieli laskeskella millaisen kassan tarvitsee jos haluaisi elää pääomilla ja samalla syödä sitä niin että vanhainkoti-iässä olisi tili nollilla. Eläminen tuotto-osuudella pääoman pienentymättä on pitkäaikainen tavoite mutta olisi mukava laskeskella mikä olisi aikaisin mahdollinen “eläköitymisikä”

4 tykkäystä

Taidat hakea tätä. Yleisesti puhutaan “neljän prosentin säännöstä” tai ainakin sen olen itse kuullut ja sen mukaan elänyt.

E: 4% säännössä kun puhutaan että “kassa ei lopu koskaan” on laskettu 30v ajalle.

2 tykkäystä

Ton pystyy kyllä laskemaan, mutta tarvis vähän parametreja avuks :confused: Tässä mun hahmotelmaa asiasta:

4 tykkäystä

Perskuleen nykynuoriso :face_with_symbols_over_mouth: :face_with_symbols_over_mouth: :face_with_symbols_over_mouth:

Sanna ym. yrittävät tänä syksynä kaikin keinoin pidentää työuria nimenomaan sieltä loppupäästä (eläkeputki poistetaan jne), mutta täällä sitä vaan kansamme terävin osa eli nuoret sijoittajat miettivät kuumeisesti milloin pääsisi pois työelämästä :angry: :angry: :angry:

Ja vieläpä niin, että hoitolaitokseen jouduttaessa ei joutuisi maksamaan hoidosta lainkaan kun tili nollilla!! (Nythän menee lähes kaikki, kun joudut laitokseen)

Tää yhteiskunnan varoilla elo ja niiden sijoittaminen pörssiin sais kyllä edelleen olla Masse-setien ym. vähän jo ikääntyneiden pelurien harrastus. Ei tule Sannan rahat riittämään nuoremmille. Piste.

Masse-setä, FA, edes pientä ryhtiä, nykynuoriso :laughing: :laughing: :laughing:

15 tykkäystä

Kelpaako Exceli? Tekaisin supernopeasti pohjan, jota voit käyttää pyörittelemään noita lukuja:
Säästöexceli.xlsx (11,6 Kt)

10 tykkäystä

Oikein hyvältä näyttää @Pohjolan_Eka! :wink: Tätä kannattaa @terva_xyz kyllä käyttää!

4 tykkäystä

Huomioiko tämä hankintameno-olettaman 40%? Tämä on todella merkittävä tekijä, jos jaksaa omistuksia holdata sen 10v ja on vähintään tuplannut tuoton hankintahintaan nähden.

2 tykkäystä