Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Tosin, jos verottaja saisi tietää tuollaisesta järjestelystä (koroton laina, jota ei ole tarkoituskaan maksaa takaisin) niin lahjaverohan siitä menee. Viranomainen on sen verran fiksu, että se perustaa päätöksen tosiasiallisiin olosuhteisiin, jos ne ovat ristiriidassa sovitun kanssa. Olkoonkin sen verran sokea, ettei välttämättä huomaa asiaa.

Ei sinänsä tarkoita, etteikö olisi voinut olla koroton laina, mutta ilman takaisinmaksusuunnitelmaa tulkitaan lahjaksi helposti.

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/verollinen-vai-verovapaa-lahja/

3 tykkäystä

Se on juuri näin. Ja ne ketkä tänään mukana, osa varmaan miettii nyt kuumeisesti ollako mukana tässä montakin päivää :sweat_smile:

Mutta, holdarit voittaa näköjään silti aina. Ainakin itselleni olisi tässä viimeisen kuukauden aikana käynyt niin jos olisin malttanut mieleni…

2 tykkäystä

Fomottaa vaikka olenkin all in. Velkavipua en käytä. Miten vaikea tilanne onkaan sitten karhuilla :upside_down_face:

4 tykkäystä

Oliko tää tämän päivän :shamrock: :shamrock: :shamrock: avaus helpotusralli USA:n pressavaalien ratkeamisesta??

Masse-setä, FA, vanha saa joskus kysellä tyhmiä :slight_smile:

4 tykkäystä

Erittäin vaikea, voin sanoa, vaikka vaan 50% käteisenä.

1 tykkäys

Nämä saattavat hukkua tänne kahvihuoneeseen. Olisiko ideaa avata ketjua, jossa keskustelua tästä ja vastaavista sijoitusaiheisista mooceista? ping @Verneri_Pulkkinen

2 tykkäystä

Täältä ainakin julkista kiitosta @Pohjolan_Eka:lle. En lähtenyt mukaan ihan täysin salkuntyhjennystalkoisiin, koska pelaan amatöörinä kumpaankin suuntaan karhuna arvo-osakkeissa ja bullina valituissa kasvuosakkeissa. Heitin esimerkistä inspiroituneena ulos kaiken vanhan salkkuun kerääntyneen tauhkan (mm. Nokia…) ja ei ole tarvinnut katua päivääkään.

1 tykkäys

Mikäs sen mukavampaa kuin myydä heikon näkyvyyden arvo-osakkeet ja holdata nousevia teknoja, kunnes näkyvyys paranee :heart_eyes:. Sitten vain pitäisi olla hereillä ettei tuo mm. @Helel :in povaama sektorirotaatio pääse yllättämään :coffee: Näissä tosin vaanii aina vaara kun menee “yleisen mielipiteen mukaan”, sillä vanha viisaus markkinoiden kontraamisesta kehottaisi nyt myymään teknoja ja ostamaan arvo-yhtiöitä. Vaan ei kontraajallakaan ole helppoa toimia nykymarkkinassa :flushed:

5 tykkäystä

On tää hurjaa! Sedällä eka kerta, kun vähänkään isommassa positiossa tuotto ylittää sijoitetun pääoman😸

Masse-setä, FA, mikähän söpö uhanalainen elukka kyseessä?:sunglasses:

20 tykkäystä

Jos meno on tällaista aina vaalien jälkeen niin voiskohan jenkeille suositella että pressasta vois äänestää vaikka kerran kuussa.

Tai no, ehkä vähän iso rasti… no miten olis puolen vuoden välein?

:smiley:

5 tykkäystä

Vanguardin value etf löyty tiensä minun salkkuun. Katsotaan mitenkä käy tämän suhteen, sovitaanko katsaus vaikka 9.11.2040 täällä kafferoomissa =)

2 tykkäystä

Huhhu, ollaanpa sitä positiivisia Inderessissä. Onko tästä parempaa jakaumaa missään? Joku piechartti josta näkisi kuinka suurella osalla seuratuista yhtiöistä on mikäkin suositus?

5 tykkäystä

Kuuntelu suositus. Ainahan (jonkun toisen universumin) Suomen päämiehen puheet kiinnostavat

5 tykkäystä

Meinasin laittaa ostin/myin ketjuun mutta kun tämä on turha viesti niin parempi laittaa tänne.
Tokmannilta ostettu muutamia ämpäreitä. Täytyy antaa ne tutulle joka aikoi oksentaa kun ilmoitin harkitsevani pienen qt position tuplaamista yli 40e hintaan. Olisi muuten kannattanut heti tulosjulkkarin jälkeen eikä odotella kurssin “rauhoittumista”.

4 tykkäystä

hyvä Masse! Pois indeksin varjoista ! täällä on kyllä kauheasti 100% ylityksiä pienissä ja isoissa positioissa :smiley:

4 tykkäystä

Heitetäänpäs tämä tänne luettavaksi:

Täältä foorumilta löytyy rahapeliyhtiöihin sijoittaneita ja jokainen tekee sijoituspäätöksensä itse, oman moraalin & etiikan sallimalla pelikentällä. Myös nyt Trump vs. Biden vedonlyönneistä puhuttiin avoimesti ja osalla riskiä taisi olla kertomusten mukaan “riittävästi”. Miten moni pohtii ajoittain, mistä omien sijoitusten tuotot oikeastaan tulevat?

Itse olen nähnyt läheltä riippuvuuksia työn ja henkilökohtaisen elämän kautta. Olen ollut myös itse peliriippuvainen ja tällä hetkellä olen onnellinen, että olen saanut apua, päässyt eteenpäin ja vältin Jussin kohtalon.

20 tykkäystä

En tiedä oliko viestin tarkoitus olla minulle vai kenelle, mutta Laatu/arvo yritykset on aika kaukana pelialan yrityksistä :smiley:

1 tykkäys

Ohops juu, väärä lanka :smiley:

DAXia kun seurasin niin näytti, että raketti olisi irronnut. Rokotteesta positiivista tietoa ja nyt mennään ylös vauhdilla.

Sitten mennään.

10 tykkäystä