Inderesin kahvihuone (Osa 1)

En keksinyt mikä olisi ollut aiheelle sopiva ketju, joten kafferoom to the rescue!

Luin tuossa viime viikon Talouselämää ja siinä kovasti jonkun tutkimusyhtiön muikkeli maalaili tuhansien miljardien satsauksia jenkkien rapistuvan infran kohentamiseen. Vähemmästäkin alkaa dollarinkuvat pyöriä silmissä :money_mouth_face:

Tässä linkki maksumuurin takaiseen juttuun, jos kuka on tilaaja

“Rakentaminen olisi syytä tehdä yksityisten yritysten voimin, koska kuntasektorilla on paljon korruptiota ja ammattiyhdistysliikkeillä on siellä paljon valtaa”. Koska olen laiska ja luotan foorumilaisten ehtymättömään tietotaitoon, niin kysynkin (ennen ensimmäistäkään googletusta) onko joku perehtynyt jenkkilän infrarakentamisen alalla hääriviin pörssiyhtiöihin? Mistä kannattaisi aloittaa tarkastelu? Potentiaaliset ETFt voisi kiinnostaa myös?

Ei suositus, mutta tämä saattaisi auttaa. Kirjoita sijoitusstrategia ja ennen kuin ostat mitään kirjoita jokaisesta ostosta lyhyt tiivistelmä: Miksi ostan tätä, olenko perehtynyt yhtiöön riittävästi, minkälaiset riskit, minkälaisia tuottotavoitteita minulla on, mitä teen jos kurssi alkaa laskemaan. Kuinka pitkään olen suunnitellut pitäväni yhtiötä, vai onko kyse treidistä ja jos on niin minkälaisesta.

Nämä kun pysähdyt listaamaan jokaisen ostoksen kohdalla niin välttyy pahimmilta fomotuksilta tai kuumotuksilta.

2 tykkäystä

Vähän kyllä naurattaa, kun salkun arvo on melkein kaksinkertaistunut tänä vuonna, enkä oo juuri mitään tehny. Kevään dipistä ostin Fortumia, Qt, ja Sampoa. Reveniota lisäsin ihan vähän 35 paikkeilta vähän aikaa sitten. Suurimmat osat ostoistani oon tehny jo yli vuosi sitten :joy:

Voiko ajatella olevansa hyvä sijoittaja, jos menestyy sillä, ettei koske salkkuun juuri ollenkaan?

16 tykkäystä

Kela ois jo varmaa laittamassa päätä vadille, kerta opiskelija oon

1 tykkäys

Sinulla lienee käytössä yksi parhaimmista sijoitusstrategioista. Osta ja unohda.

4 tykkäystä

Sillä tavoin voi menestyä vallan mainiosti kyllä. Ei vilkas kaupankäynti ole mikään itsetarkoitus tai tee hyvää sijoittajaa - usein on fiksua vain istua hyvien osakkeiden päällä ja antaa voittojen kertyä. Harvassa muussa toiminnassa tekemättömyys on hyve :smiley:

6 tykkäystä

Vero-:bear: ei tykkää kun ei pääse osingoille kun et veivaa. Mistä niitä verotettavia voittoja kertyy jos ei koskaan myy!

Viimmeistä viikkoa hankenilla. Kohta sitä voi lähteä hakemaan Aleksanteri kadulta töitä uunituoreena varainhoitajana =) Nalle on huikea opettaja. 7 viikossa, bullerosta räätälin puvustamaksi tammipöydän ääreen!

8 tykkäystä

“Isi, miksi ostit vain 100 kpl Qt:ta kun se vielä oli vain 50 €?”

9 tykkäystä

mulla on tulossa ennätys tulos by far kun oon niin aktiivisesti veivaullut tänä vuonna ja panikoin keväällä… verottaja kiittää… taitaa toista tonnia mennä pelkkää yleveroa

1 tykkäys

Eikös se ole yksityishenkilöille max 163 €? :slight_smile:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1329408856733184008?s=20

:smiley:

8 tykkäystä

no jos ynnää omat ja firman …

Kertokaapas joku viisaampi miksi tälläistä kuin OPTEC International, Inc ei löydy ainakaan nordean kaupankäyntipalvelusta?

En tiedä huomasiko, joku muukin saman kuin minä : Uusiutuvien osakkeet laskivat tasaisesti Trumpin klo 19 tiedotustilaisuuteen asti ja sitten takaisin nousuun - se olikin taas puutaheinää.

1 tykkäys

Näyttäisi olevan OTC-lappu, joita ei voi Nordeasta ostaa.

Siirreään tänne kahvihuoneeseen. :smiley:

5 tykkäystä

Kiitos. Meneehän tää sedän ehdotus jakeluun täälläkin. Mutta ihan tosissaan vanha setä tämän uranvaihtoehdotuksen Verphulle teki.

Jotenkin tuntuu, että Masse-setiä ym. täällä foorumilla väijymällä ja turinoita ketjusta toiseen siirtelemällä menee aito lahjakkuus vähän hukkaan :slight_smile:

Masse-setä, FA, Entinen hiihtovalmentaja on aina nähnyt potentiaalin :muscle:

12 tykkäystä

Noh taitaa verpun salkku paisua kovaa vauhtia muutenkin ja inderesin oletettavaa osakkaana varmaan saa osinkoa sieltäkin, listausta odotellessa kelpaa setää paimentaa…?

4 tykkäystä

Verneristä huomaa, että on intohimonen työtään kohtaan ja nauttii siitä. Miks sellasesta ketään luopuisi?
Ei se raha välttämättä ole aina se vahvin motiivi…

9 tykkäystä