Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Sähän menit ostoksella 100 suurimman omistajan listalle! Loistavaa! :fist: :slight_smile:

4 tykkäystä

Nyt iski kyllä pieni “annoskateus” kun tajusin, että aika pienellä omankin position lisäyksellä pääsisi tuonne top 100seen, pitäisiköhän lisätä ihan vaan sen takia, että vois sit sanoa olevansa “merkittävä osakkeenomistaja” :smiley: :thinking: (kerätään foorumilaisia tähän porukkaan tarpeeksi niin kohta jo nimitellään jäseniä hallitukseen :smiley: :wink: )

20 tykkäystä

Katselen nyt tässä tätä Hankenin verkkokurssia ja tämä on mielenkiintoinen, vaikka ainakin tähän asti mitään varsinaista uutta tietoa ei ole tullut. Björn Wahlroos on hyvä puhuja ja tässä tulee kivoja uusia näkökulmia sinänsä tuttuihin asioihin.

6 tykkäystä

Tuli tuosta top 100:sta mieleeni, että itsekin olen yhdessä pörssiyhtiössä (Harvia) semmoisella listalla. Pienissä yhtiöissä tosiaan pääsee pienellä sijoituksella listoille :smiley:

11 tykkäystä

Onkohan tässä nyt jo syytä itse siirtyä :bear: leiriin. Nyt näköjään foorumilla villiintyminen kaivaa Helsingin pörssin alelaarin ihan pohjilta yrityksiä jotka eivät ole kelvanneet suurimmalle osalle millään :sweat_smile: Tämähän vaikuttaa jo kuin ravintolassa ennen valomerkkiä, alkaa katse sumentua ja jokainen vielä paikalla oleva nainen/mies vaikuttaa kauniilta ja jonka kanssa voisi lähteä juomaan teetä kotiinsa :sunglasses:

42 tykkäystä

Niille, joita sekä eQ että varainhoito toimialana kiinnostaa: Yle Puheen Pörssipäivässä eilen vieraana Janne Larma :point_down:

6 tykkäystä

Kuinkas moni arvon jäsenistä on lukenut tuon Anatomy of the bear-teoksen? Pitää vissiin itselle laittaa lukulistalle… Tuota ei varmaan kyllä helpolla löydä mistään?!? :thinking:

1 tykkäys

Jenkkipörsien laput jämähtänyt n.klo 17 Suomen aikaa hintoihin. Sitten kun googlettelin ja etsin firman sivuilta niin missä ei ole häiriötiedotteita. Laittelin viestiä että ilmottakaa nyt saakeli viestillä tai edes jossain jos softat bugittaa. Missasin eilen alle 19$ Ballard dipin oston, mutta onneks meni sitten jollain 19.05$ läpi.

1 tykkäys

Jep, varmaan täytyy ihan periaatteesta kinuta kaupankäyntikuluja takaisin, kun ei mitään informaatiota tule siitä, että nyt ei muuten homma toimi. Onneksi ei isommista summista ollu myynnissä kyse mutta jos opettais vähän informoimaan.

1 tykkäys

Jep itellä ei onneksi ollut aikaa seurata eilen jenkkipörssiä eikä kauppaa ton Ballardin lisäksi suunnitteilla että en tiedä oisko siellä mennyt yöllä kaupat läpi. Sen ostonkin kun tein niin tuli “osto ei onnistunut, lue lisätietoa alempaa”. Sitten siinä alhaalla luki: “kaupankäynti ei juuri nyt onnistu”. Olipa loistava lisätieto. Ja tosiaan mistään en löydä mitään infoa että ollut softassa pugia. Joku “verkkopankkiongelma” uutinen löyty tiistailta googlella tyyliin jonkun päivälehden sivuilta.

2 tykkäystä

Fomo Sapiens. Palstan yleisin ihmislaji.

Sievin kurssi ollut heinäkuusta kuin viivottimella vedetty, yksi Pohjanmaan lakeus, ja nyt kahden päivän aikana on käynnistynyt palstalaisten keskuudessa hirveä ostohuuma niin kuin osakkeet olisivat loppumassa viidessä minuutissa kesken. Sama lakeus näyttää kuitenkin kurssissa jatkuvan. Ja sitten vielä puistellaan päätä vetyosakkeisiin liittyvälle perässähiihtelylle.

41 tykkäystä

Thunderful group ab IPO ajatuksia?

2 tykkäystä

Aloin taas veivailemaan vaikka piti antaa salkun olla rauhas.

Mutta nyt kun nyt Korkeasaarenkin karhut vetäytyvät talviunille…

… niin minäkin laitan salkkuni talviunille. Löytyy NEL, Kamux, Harvia, QT, Øersted, Samsung Energy ja Smart Eye.

Katellaan sitte maaliskuussa taas.

14 tykkäystä

Kannatan talviunia. Veivailut seis. Säästyy energiaakin talven yli :smiley:

3 tykkäystä

Mainittakoon, että idea Sievin ostamiselle tuli eräästä sijoittajien Discordista, johon linkki löytyy mm. minun Twitteristäni. Olin jo aikasemminkin pohtinut Sieviä, mutta jostain syystä olin unohtanut täysin katsoa kurssia tässä viime kuukausien aikana. Kun nyt uudestaan tuli Sievi vastaan ja tsekkasin tilanteen uudestaan, niin tajusin kyllä, että kyseessä on tosi toimiva pick mun salkkuun, varsinkin kun näkyvissä on potentiaalinen katalyytti aliarvostuksen purkamiselle. Voisi sanoa, että Discord siis aloitti Sievin hypen :sweat_smile:

Mun kohdalla on siis muuten hyvin selvää, että targetti on karkeesti 15-20% 12kk aikajänteellä, koska pääomistajan myynnit oletettavasti loppuvat tällä aikavälillä. Jos tuo targettini ei realisoidu tällä aikavälillä, on sijoitus epäonnistunut minun näkökulmasta, tämä on hyvä kaikkien muistaa :slight_smile: Oon siis tavallista longia pikkusen lyhyemmällä jänteellä liikkeellä, kuvailin Sharevillessä tätä jopa positiotreidiksi, koska sitähän tää melkein on.

13 tykkäystä

Hmmm. Olisi kiva tietää milloin tämä ralli päättyy :thinking:

image

1 tykkäys

Jahas, on tainnut foorumilla alkaa sektorirotaatio :joy::joy:

17 tykkäystä

Tänään aloin ensimmäistä kertaa voimaan pahoin nykyisestä markkinasentimentistä, eikä tämä foorumi kyllä helpota oloa sen minkä tätä lukee. Pienempikin pohjasakka alkaa kellumaan milloin kenenkin kirjoituksesta. Kaikki hekumoi salkun kasvusta. Käteistä tuntuu olevan niin että jopa Sievi saa yleisön hullaantumaan koska kaikki muu on jo kallista. Palstan entiset permabearit antavat ostasuosituksia. Kaikki odottavat joulupukki- ja tammirallia. Viimeksi yökötti näin juuri ennen koronarommausta. Ehkä vaan parempi olla näissä bileissä vielä mukana. Nehän juhlat ovat parhaat milloin laatta lentää, tai parempi poistua bileistä juuri ennen sitä :wink:

GIFs-2020112642157

35 tykkäystä

@Henkka1

onko Sievin ostajat pidemmän aikavälin arvonluonnin perässä vai, kun ja jos arvo gap realisoituu niin positio ulos?

Kun sijoitusstrategiassa on olla 2/3 ns. turvallista ja tylsää laadukasta osinkofirmaa ja 1/3 kasvua, niin Sievin tuotto-odotus sopii omaan salkkuun pidemmäksikin aikaa oikein hyvin. Osinko potentiaalisesti noin ~5% sekä aliarvostuksen purkautuminen ja hinnoittelu hieman lähemmäksi kohti osien summaa riittäisi täyttämään oman vuosittaisen tuottotavoitteeni tälle kyseiselle ostokselle. Tässä on vielä bonuksena aliarvostuksen huomattava purkautuminen esimerkiksi jos Indoor group päätettäisiin listata.

@tuhlaajapoika et ole ainoa joka voi pahoin, kun katsoo sähköautot ja uusiutuvat kertoimia. Toisaalta vaikuttiko esimerkiksi kannabis tai kryptokuplan puhkeaminen kuinka paljon salkun omistuksiisi, jos siis et ollut mukana näillä sektoreilla :woman_shrugging: En nyt halua hyviä firmoja poiskaan myydä, mutta käteisen määrää olen nostanut. Nyt ei ole yhtään treidiäkään auki.

7 tykkäystä

Vielä ei minun “Arvosijoittajan multibagger” Stockmann ole lähtenyt nousuun, vaikka kuinka yritän puhaltaa. No leikki sikseen, en usko itsekkään ja siksi en omista. I want to believe!

3 tykkäystä