Inderesin kahvihuone (Osa 1)

:grin: Ei tainnut tulla kenellekkään yllätyksenä. Ehkä vaan parempi niin en ainakaan itse pakonomaisesti tarkistele kuinka paljon salkku punoittaa tänään

7 tykkäystä

On se hienoa olla kasvusijoittaja :scream:

6 tykkäystä

Ajan kuva 2021:

9 tykkäystä

Ehkä yksi pelko on että jos shorttien kanssa jotkut isot pelurit ottavat älyttömiä tappioita, ne kattaakseeni joutuvat myymään kaksin käsin longejaan. Ja nämä massat voivat olla niin suuria että voivat notkauttaa markkinaa. Itseasiassa vähän ollut spekulaatiota että eilinen iltapäivän notkahdus on nimenomaan tästä myyntipaineesta kun seinäkadun läskit kissat yrittävät järjestellä omaisuusvuoriaan huomista optioiden erääntymispäivää varten ja saada kasaan rahaa jolla välttää margin callit jos GMEt sun muut jatkavat kuulentoaan.

3 tykkäystä

Muutamat jo alkaneet elpyä, olikohan vain pieni hikka :thinking: Ainakin ostopaikkoja oli hyviin lappuihin, jos luottaa siihen, että ei vielä ainakaan karhuilla kunnolla

Näinhän tuo toimii - juuri tällaisten “markkinahäiriöiden” takia pitää olla sitä käteiskassaa. Minä parka taas kerran olin liian innokas ja pistin oman käteisläjän aika lailla kokonaan markkinalle jo eilen… :sweat_smile:

(olisi siis pitänyt olla isompi pino käteistä että olis edelleen paukkuja jos tänään dipataan lisää vielä)

4 tykkäystä

Hitaudesta on joskus hyötyä! :slight_smile: Masse-muori vasta tuomassa pyykkituvasta sedän ostoverkkareita… Josko illalla sais jo jalkaa asti :slight_smile:

Masse-setä, FA, Buy the f… d… :moneybag: :heavy_dollar_sign: :moneybag:

23 tykkäystä

Pitää selvästi omat dippiostot ajoittaa vastaisuudessa Masse-signaalilla. Eli vasta kun Massella on ostoverkkarit esillä niin aletaan katsomaan verilammikoista ostokohteita.

1 tykkäys

Itse päädyin myymään yhtä pienempää satsia, joka nyt on sitten sopivasti -10 % sen jälkeen. Jos hyvin käy, niin saan vieläpä isomman position tän WSB-hulluttelun jälkeen :slight_smile:

Tässä alkaa olla olo kun junnuna ympyröimässä lelulehdestä kaikkea mitä toivoi pukilta kuusen alle. Ainoa ero että lelut on vaihtunut pörssiosakkeisiin ja aaton ajankohta on vielä hämärän peitossa :sweat_smile:

2 tykkäystä

Nyt kävi mäihä. Eilen jäi sulkematta Nokia Bear 2X. Nysessä kävi jo melkein +100% mutta sitä ei onneksi lasketa. Aamulla avaa +8% ja koitan myydä nopeasti että jää edes jotain. No Nordnet ei anna myydä. Sitten kun onnistuu Nokia on poljettu melkein nollille. Kuivin jaloin treidistä ulos täysin vahingossa. Onnellisten tähtien alla. Sitten katsoin salkkua ja se on tullut kohta jo 10% alas tällä viikolla.

9 tykkäystä

On kyllä hurja meno. Aloitin sijoittamisen 2018 rahapodin innoittamana ja laitoin rahastoihin vähän opintolainojani lepäilemään. Viime syksynä todella innostuin sijoittamisesta ja inderesin myötä myös osakkeista. Nyt inderesin selailusta ja sijoituskirjallisuuden kuluttamisesta on tullut itselleni lähes päivittäinen tapa ja harrastus ja AOT:lle olen työntänyt melkein kaiken ylimääräisen sisään, joista n. 70% rahastoissa ja 30% osakkeissa kiinni.

Hauskaahan tämä vuoden loppu ja alkutammikuu on ollut, mutta ei tässä voi olla ajattelematta, että hyppäsinkö touhuun mukaan huonoon aikaan, jos kerta riskinä on, että homma kuplaantuu ja kohta poksahtaa isosti.

Kai tämä heilunta kuuluu asiaan ja täytyy luottaa sijoitusteni isoon kuvaan (ei, en puhu GME, NOK ym. hypeosakkeista :smiley: ), mutta kyllä se keltanokan laittaa vähän vapisemaan :grinning:

1 tykkäys

Hyi, piti vaihtaa osakesalkun tuottograafi YTD ->1v, Nyt ollaan taas kivasti 90% plussalla. Henkisesti helpottaa.

28 tykkäystä

Vaikeaks menee. Porukka tankkailee jo noita omia “kivijalkoja” ja luotto “kasvuosakkeita”.
Itseä hirvittää kun kaikki tuntuu syösyvän ja jenkkien avaukseen aikaa liikaa.
Oon pommittanut Nordnettia luottahakemuksen käsittelyssä ja sekin aktivoitui tänään.
Rahaa / Velkavipua piisais kun vaan osais ajoittaa…

2 tykkäystä

Joo, tässä katselee kun toisilla on 200% tuottoja ja itsellä salku hehkuu kirkkaasti punaisella niin alkaa jo huolestumaankin.

4 tykkäystä

On kyllä erittäin hyvä, että markkinat välillä laskee. Ymmärtää porukka, ettei kurssit joka päivä nouse ilman hyviä fundamenttiperusteita. Itsellä osakepaino 100 %, mutta en ole keventämässä, koska tiedän omistavani laatuyhtiöitä. Itseäni rehellisesti sanoen ärsyttää, että foorumille on viime päivinä tultu huutelemaan, että on ostettu lottolapuksi jotaki osaketta pikavoittojen toivossa. Minun mielestäni tällainen toiminta on melko kaukana osakesijoittamisesta. On ikävää, että osakkeilla on viime viikkojen aikana alettu lottoamaan/pelaamaan entistä enemmään… Tämä on vain minun mielipide asiasta.

17 tykkäystä

Joo, onhan tämä lasku ihan hyväksi monelle.
Tästä varmastikin nauttiakin saa ne, joilla vielä käteistä jälellä on. Pääsee nyt hyvillä hinnoilla moneen osakkeeseen.

2 tykkäystä

Kylläpäs tämä notifikaatio tuli sopivaan aikaan :smile:

kuva

7 tykkäystä

Tänään näyttää tulevan taas kasvuosakkeissa isosti turpaan.

4 tykkäystä

Porukkaa taitaa meemi hommat alkaa jo hermostuttamaan… En tykkää. Cash is king ja laatuosakkeet… Jos olisin sarjakuva ois toisella korvalla piru kuiskimassa:osta wsb, miksi et mene itsekin mukaan…

1 tykkäys