4 viestiä yhdistettiin ketjuun:
Keskustelua välittäjistä
Siellä on jääny Bloombergin terminaalissa fwd p/e filttereistä pois kun kaikki muu on kuin Roope Ankan osakehausta
Pitänee ihan kattoa tilinpäätöksiä vaikka tämä on kyllä vastoin vakaumustani (laiskuus).
Niin, ilmeistä on että kyseesä on nouseva tähti kun IR:ää ei tarvitse etsiä kuten kypsemmissä yhtiöissä vaan linkki on etusivulla ensimmäisenä
Ei tällaisia löydä blummasta vaan @Jackfin listoilta!
Tällaiset tapaukset on oikeasti hauskoja, kun niihin pitää vain törmätä jossain foorumilla. Tappiollisina ne eivät osu filttereihin. Ellei nyt EV/EBITDAa katso mutta EBITDA hämää paljon: tämä joutuu myös investoimaan datakeskukseensa. Ja monet alalla aktivoi tuotekehitystä.
EBITDA = bullshit earnings kuten eräs sijoittaja joskus taisi muotoilla.
Suursijoittajan arkipäivää. Palvelija nouti juuri kirjeen laatikosta ja avasin sen kultaisella, timantein koristellulla kirjeveitsellä leoparditurkki ylläni.
Arvostan triljoonaomaisuuden hankkineita, jotka kuitenkin periaatteesta itse haluavat avata kirjeensä.
Tässä on sijoitetun pääoman tuottoja eri aloilta pidemmältä aikaväliltä
https://x.com/InvestInAssets/status/1911751168327286785
Avaan itse, sillä en halua että palvelusväkeni saa tietoonsa todellista varallisuuttani. Se aiheuttaisi vain riistäjän maineen ja yleistä pahennusta.
Teslaa on edelleen shorttina. En vaan ymmärrä arvostustasoa.
Suuri kotimainen agitaattori on määritellyt joku aika sitten autojen osuudeksi noin 100d. Ja kaikki muu vielä liiketoiminnaksi toteutumaton päälle ja silti kurssin pitäisi nousta?
Kun minkä tahansa yhtiön nousu loppuu, niin aletaan hakemaan markkinoidenmukaisia kertoimia arvostukselle.
Strategy myös shorttina.
https://x.com/juhanabrotherus/status/1911674435611881832?s=46&t=IIDxQKKJKKIz0xnpHZ-SFw
Tässä olen enemmän Trumpin puolella. Palveluiden aika on ohi, palveluista pitää maksaa ja millä maksat jos ei ole yhteiskunnan tai teollisuuden rahaa?
Hetken aikaa jo perjantaina kuulosteli että tulisiko se Trump järkiin.
Joka ikinen puheenvuoro sen jälkeen täyttä sontaa syventäen vaan itse kaivamaansa kuoppaa. Ei taida tajuta itekkään.
Tietääköhän ukko edes missä on. On aika tökeröä artikulointia ja kaikki asiat irrallisia toisistaan vailla päätä saati häntää.
Niinpä. Mitähän tässä pitää tehdä että minäkin onnistuisin lakata ihmettelemästä aiheesta. Ihan hävettää jo muidenkin puolesta. Tunnus lukkoon ja pakkojäähylle.
Onko kukaan löytänyt toimivaa Trump-suodatinta, jolla saa kaiken tämän avainsanan sisältämän sisällön (uutiset, videot, ym) piiloon? Edellisen kerran jouduin olemaan uutispaastolla 4 vuotta kun alkoi oikein käydä hermoon, mutta se nyt ei oikein käy…
Ainakin omasta mielestäni huonomman suosituksen osakkeita pitäisi saada myydä ostaakseen paremman suosituksen osakkeita. Se, että pitäisikö niitä myydä ”huonous järjestyksessä” tai painottaa jotenkin, niin en tiedä. Toki nyt olisi hyvä aloittaa myymään ensin niitä ”myy” osakkeita, mutta jos niitä ei ole, niin kai se olisi ok, myydä ”lisää” osakkeita, jos ostaa niillä rahoilla ”osta” osakkeita
Elon “Vuoden isä” Musk vei nelivuotiaan poikansa katsomaan UFC-matsia… Varmaan ton ikäselle just passelia nähtävää.
Trump and Musk Attend UFC Cage Fight with Four-Year-Old Son X
En seuraa nvidiaa, mutta ymmärrys on että TSMC tehdashanke jenkkeihin oli Bidenin hallinnon hedelmä ja pistetty vireille jo hetki sitten. Joku voinee korjata
Tässä oli muutakin - tulee myös tehtaita jotka valmistavat itse servereitä ja paketoivat niitä TSMCn tekemiä piirejä. Isompi investointi.
Mallisalkku-ketjuun lisätty toinenkin kysely, jossa mallisalkun kaupankäyntirajoitteet eriteltynä. Käykäähän vastaamassa
Eikös tosta sodan alusta oo vasta reilu kolme vuotta?
———-
Tähän jotain lisätekstiä.