11 vuotta. Örkit hyökkäsi 20. Helmikuuta 2014, eikä Ukraina aloittanut sotaa kuten oranssi mies uskottelee.
Korottaisikohan tämä osakekurssejakin…
Miksi ihmeessä kaunis vanha Pörssitalo pilataan lisärakentamisella? Onko Helsingin keskustassa muka pulaa toimistotiloista? No omistaja kai tietää mitä tekee, mutta en silti tykkää.
Vähäeleinen = laatikko
Jos tehdään lisäkerroksia niin miksei niitä voi tehdä matkimalla alempien kerroksien tyyliä ja pintamateriaalia? Koska arkkitehti haluaa tehdä oman teoksen. Matkimalla alakertaa lisärakennettu talo ei näyttäisi lisärakennetulta.
EDIT: löytyi havainnekuva, jännästi valittu sellaiset värit että lisäkerrokset häipyvät taustaan. Tyyli on taattua alvar-aalto-suomiarkkitehtuuria.
Trumpin hallinto nostamassa USA:n taloutta uuteen kukoistukseen.
On siinä taas otsikko. Toki tämän ja lukuisat muut otsikot, sekä jutut osaa meistä jokainen mielessään oikolukea, mutta nykypäivänä tämä on mielestäni yleistyvä ilmiö.
Se on niin kätevä kun “tekoäly” hoitaa hommat kotiin ja itse voi jatkaa kahvittelua.
Veikkaan että tekoäly/tarkastusohjelma ei tuota otsikkoa käy läpite niin se jää kirjoittajan varaan.
Toki omalle tekstille on aidosti sokea, mutta ammattilaisilta voisi odottaa parempaa.
Tuli perjantaina kuvailtua melkein 3 tunnin edestä tarinaa @Omavaraisuushaaste kanssa tuoreeseen Salkkukatsaukseen. Jos siis mietit, mitä sitä tekisi kuluvalla viikolla ja pääsiäisen pyhinä, niin ei tarvitse miettiä enää: tässä riittää kuunneltavaa hetkeksi ja toivottavasti keskustelu herättää ajatuksia itse kussakin vaikka otimme luvan rönsyillä myös muihin aiheisiin kuin ainoastaan sijoittamiseen.
No huhhuh! Kukahan tuollakin tavalla sijoittaa?! Itse suosin pitkäjänteistä sijoittamista, jossa fokus on kaukana horisontissa. Lähellä sydäntäni ovat erityisesti Hesulin mörnivät osakkeet, joissa kurssikehitys pysyy stabiilina vuodesta toiseen. Kaikkea sitä näkee…
Tässä vain jutun otsikko, mutta kyllähän tuo kertoo kaiken nykytouhusta, joka ei koske meitä täällä foorumilla, eihän.
tunteroinen kuunneltu ja tähän mennessä täyttä asiaa! selkeästi ja havainnollistavasti esa puhuu. kiitos👍
Pitäisi saada selaimiin vaikka sitten tekoälypohjainen Alma Media -filtteri, joka kääntää ‘hauskat’ ja ‘uteliaisuutta ja mielikuvitusta stimuloivat’ otsikoinnit talousalan lehdissä kuten Kauppalehti, Talouselämä ja Arvopaperi sellaisiksi kuten peruskoulussa opetetaan.
Aika moni kuitenkin maksaa talouslehtien tilauksesta jotain, ainakin heille pitäisi saada mielekäs otsikointi vaihtoehdoksi…
Minun mielestäni modernit lisäosat vanhoihin rakennuksiin voivat olla erinomaisia. Onnistuneet laajennukset tuovat hienoa kontrastia vanhan ja uuden välille.
Tämä Pörssitalon uudistus tulee olemaan lähes näkymätön; lisäkerrokset on vedetty sisään joten ne eivät näy kadulta lainkaan ja rakennus on nykyisellään matalampi kuin naapurinsa joten eivät tule juuri erottumaan kauempaakaan. Vastapäisen toimistotalon ylimmistä kerroksista tulevat näkymään.
Radikaalitkin uudistukset voivat toimia, kuten vaikka alla olevassa kuvassa näkyvä 50-luvun kabukiteatterirakennuksen päälle lisätty hotelli Osakassa.
Tuntuu aika jännältä. Rupee olemaan jo kivasti muutosta salkun kokonaissummassa MUN MITTARILLANI. Noin viikko sitten olin 300€ pakkasella ja nyt noin 300€ plussalla. 600€ heilunta viikkoon. Eikä minkään yksittäisen lappusen tekosia, vaan vähän jokainen osake ja indeksi tuntuu elävän voimakkaasti.
Ja joo. Monilla tuo heilunta tapahtuu minuuteissa tai sekunissa ja on ihan arkipäivää eikä tunnu missään. Nappikauppias since 2022. Kaikki on niin uutta ja mielenkiintoista🙂 Saattaisi hirvittää jos puhuttaisiinkin tonneista. Ehkäpä joskus vielä puhutaankin, jos vaan elonpäiviä jatkuu. Hyvää harjoitusta tälleen pienemmillä summilla.
Eikä niitä kursseja tarvi kytätä jatkuvasti sanovat viisaat. Ei tarvikaan, mutta saa jos haluaa. Saahan sitä ihminen harrastaa.
Olen itse Osakassa neljän päivän päästä, pitääpä käydä tämä erikoisuus katsastamassa ihan livenä.
Itse kurkkaillut viime viikot lähinnä pörssipäivien avauksien suunnan ja siinä se. Riittää, kun on vain hajua, mihin suuntaan päivä etenee, varsinkin nyt ku oranssin uhan tuomat mahdollisuudet nostavat päätään. Ostot aloitan myöhemmin, ellei ääripessimistiset tavoitehinnat hälyttele tulevien viikkojen ja kuukausien aikana.
Huomasinkin tuossa, että sijoitukset nyt samoissa, kuin vuoden alussa, eli alkuvuoden tuotot (12k€) lähtivät varhaiselle kesälomalle, suotakoon se niille, lähdössähän tässä lomailemaan olen itsekin.
Minun mielestäni modernit lisäosat vanhoihin rakennuksiin voivat olla erinomaisia. Onnistuneet laajennukset tuovat hienoa kontrastia vanhan ja uuden välille.
Mä olen samaa mieltä. Yksi kuuluisimmista ja kenties hienoimmista esimerkeistä tästä on Zaha Hadidin lisärakennus Antwerpin satamatoimistoon
Tuo on kyllä hieno! Ei yhtään pysty- tai vaakapintaa (paitsi sisällä, oletan) ja täydellinen vastakohta vanhalle osalle, mutta muodostaa kuitenkin sen kanssa ehjän kokonaisuuden. Upea!
Näköalatkin takuulla kohdallaan.
Edit: Ei ole sarkasmia, ihan vilpittömästi ihailen onnistunutta arkkitehtuuria.
Olen joskus käynyt mm. Düsseldorfissa katsomassa hiihtokisoja, siellä oli myös vaikka minkälaista vinoa rakennusta yms. mutta ne olivat suurimmaksi osaksi erittäin epäkäytännöllisen näköisiä ja lisäksi rumia. Nekin ovat satama-(tosin huvivene-)alueella.
Musta toi on uskomattoman ruma, en ole varma oliko mielipiteesi sarkasmia, minun ei ole. Mutta emme ala kiistelemään tästä kuitenkaan
Aika näyttää kumpi osa puretaan ensin! Usein vanha osa kestää paremmin aikaa.
Just näin, tuossa on harvinaisen onnistuneesti saatu kaksi polariteettiä yhdeksi yhtenäisyydeksi. Plus tietty toi laajennus muistuttaa muodoltaan laivaa, mikä on varsin osuvaa satamatoimistolle.
Tää lienee vähän harha, sillä kaikki vanha joka vielä on vielä olemassa on kestänyt aikaa. Joten on luonnollista, että usein vanha osa joka on jo kestänyt aikaa myöskin todennäköisesti pysyy tyylillisesti relevantimpana kuin mikään mahdollinen uusi osa.
Mutta, veikkaan että tää Antwerpin mökki tulee olemaan arvostettu pitkään, sekä vanha että uusi osa.