Eli, kun täällä on nyt syntyvyydestä puhuttu lukemattomien viestien verran, niin siitä oma heittoni: Pyöristymisilmiö…
Onkos tuo alkolohi se suomalaisittain tutumpi kännikala?
Ferrari. Kaksi videota. Käytin aivan järkyttävän määrän aikaa näihin Luin elämänkerran, luin kaiken materiaalin IPOsta lähtien, analyytikkojen raportit jne. Ja siihen päälle vielä Excel-malli, joka löytyy kotisivuilta. Nauttikaa!
- 7 asiaa joita et tiennyt Ferrarista:
- Ja Ferrarin sijoituskeissi 7,5 minuutissa:
Hmm, tuollaiset pyöristymisilmiö-heitot ovat vähän sellaisia äijäporukan reh reh-juttuja eivätkä kovin modernejakaan. Saattaa, siis huom. ehdollisuus, siis olla että muistaakseni aiemmin naisasioiden advokaattinakin palstalla esittäytynyt @Tuulikki_Rautiainen pyytää sinulta lyhyellä ulostulollaan hieman avaamaan lisää tätä varmaankin jollain tapaa alentavaksi kokemaansa heittoasi.
En siis sano että siinä minun mielestäni mitään väärää olisi, vaan yritän puolestani tulkata tuota kysymystä. Veikkaan, ettei kyse ole siitä että heittoasi ei ymmärretty.
Jos näin on, pyydän vilpittömästi anteeksi @Tuulikki_Rautiainen.
Tässä nyt oli vain mielestäni hauskaa sanaleikkiä aiempiin viesteihin liittyen:
Pyöristysilmiö, pöyristymisilmiö → pyöristymisilmiö…
(Edit, eikä tippaakaan pahantahtoisuutta.)
Tälleen se viestintä on joskus vaikeeta! Toden totta, en aluksi tajunnut miksi kommentoit naisten pyöristymistä, en ollut huomannut lapsi/syntyvyyys/vanhemmuuskeskustelua. Mutta näen vastauksessasi myös vilpittömyyden, joten eiköhän jatketa etiäppäi
Jeps.
Onneksi ulkona paistaa aurinko!
Kevätpä se sieltä tulee.
Kurssit ovat nousseet kivasti tänään.
Syntyvyydestä lähtenyt keskustelu sulki ympyrän ja päästiin suloisiin vauvavatsoihin. Minussa liikahtaa aina jokin kun sellaisen näen. Isänä en oikein voi kuvitella suurempaa tapahtumaa elämäni aikana kuin lapsen saaminen ja sen odotus.
Kirjoittelin tuossa suomalaisten varallisuuteen liittyen ja sivusin siinä omien lasten saamista kesken ruuhkavuosien. Unohtui mainita, ettei meillä olisi ollut mitään mahdollisuutta toimia kuten toimimme ellemme olisi yksi kaunis ilta päättäneet anoppini kanssa että hän muuten muuttaa meille. Vaimolla ei ollut mitään asiaa vastaan ja niin lapset saivat yhden turvallisen vanhemman lisää, jolla rakkautta ja aikaa riitti aina jaettavaksi. Anoppi asui meillä lopulta melkein 20 vuotta kunnes muutti omilleen. Lasteni suhde isoäitiinsä on liikuttavan kiinteä.
Tiedän ettei tämä syystä tai toisesta sovi kaikkien elämään. Suosittelen kuitenkin kaikille joilla siihen on mahdollisuus.
Todettakoon vielä, todennäköisesti turhaan, tähän edellisen kahvihuonekeskustelun jatkoksi, että kaikki satunnaisesti Inderesiin tai sen henkilökuntaan, tai muuhun yhteisön jäseneen kohdistuvat meemit ovat hyväntahtoiseisesti tehty ja pyritty leikkisyydessä ja hyvän maun rajoissa.
Foorumilla on tullut pyörittyä pian 7 vuotta, ja tässä ajassa on oppinut “tuntemaan” useaa nimellään ja nimimerkeillään kirjoittavien huumorintajua ja ehkä jopa hieman mielenmaisemaa.
Henkilöön/nimimerkkiin kohdistuvat meemit ovat aina riski. Pidän nämä lähtökohtaisesti satunnaisina ja täysin tilanneriippuvaisia johonkin hauskaan lausahdukseen tai tapahtumaan liittyen ja kohdistuen vain henkilöihin, joista olen riittävän varma aiemmista vuorovaikutuksista foorumilla, erityisesti sellaisesta jossa on osannut nauraa itselleen, että omaavat vahvan itsetunnon ja huumorin, etteivät loukkaannu ja saattavat jopa pienestä hyväntahtoisesta naljailusta pitääkin.
En todellakaan uskaltaisi esim. Sharevilleen mennä naljailemaan Nordnetin johtoryhmäläisille Mutta tässäpä tämä Inderesin vahvuus tulee esiin. Kun analyytikot ja työntekijät osallistuvat yhteisöön ja sen rakentamiseen, antaa se heistä paljon inhimillisemmän kuvan, mikä madaltaa kynnystä vuorovaikuttaa yhteisön kanssa. Kiitos Inderesin porukalle siitä
Kirjoitettu ja kuvallinen viestintä on kuitenkin vaikeampaa kuin kasvotusten tapahtuva ja joskus saattaa tapahtua virheitä ja ylilyöntejä. Silloin vain liputusta tai viestiä kehiin, jos oma äly tai reflektiokyky ei ole riittänyt ylilyönnin havaitsemiseksi.
Sitä olen tässä viikon pohtinut, että onko varainhoitajien käytännössä “mahdotonta” muuttaa mieltä USAn markkinoista. Kun on 2 vuotta ollut “all-in” ja sinne vaan, niin miten sitten kertoa ettei se ehkä olekaan niin hyvä idea? V
Tämä on iso kysymys, että onko Yhdysvalloissa asiat muuttuneet oikeasti pitkäksi aikaa vai onko kyse vain hetkellisistä häiriöistä. Jos kyse on hetkellisistä häiriöistä niin ei kai sinänsä ole mitään erityistä syytä muuttaa näkemyksiään, jos taas kyse on pysyvämmästä muutoksesta on syytä kyllä miettiä asioita uusiksi. Ja tylsä totuus on se, että kukaan ei tässä vaiheessa tiedä asiaa, on vain valistuneita arvauksia.
Noin periaatteessa jos varainhoitaja on ollut tähän asti “all-in” USA:n suhteen niin en kyllä olisi kauhean vakuuttunut varainhoitajan ammattitaidosta, kun hajautusasiat ovat olleet retuperällä.
Usein se on juuri noin.
Mielestäni varainhoitajia tai markkina-analyytikkoja on kahta yleistä tyyppiä, toiset ovat odottaneet isoa romahdusta ainakin viisi vuotta putkeen, toiset ‘bull’ henkiset taas ovat aina “buy the dip” asenteella liikkeellä, myös tällä hetkellä.
Näkemyksen päivittäminen on vaikeaa. Ehkä saavat jopa parempaa näkyvyyttä mediassa/somessa jos kuuluvat vahvasti jompaan kumpaan ryhmään.
Itse olen nyt todella defensiivisessä modessa, peräti puolet salkusta käteisenä. Uskon että suunta on alas USA:ssa ja se tarttunee muuallekin, vaikka Suomi on pari kuukautta kulkenut eri suuntaan. Jossain kohtaa tulevaa vuotta uskon saavani tankattua halvemmalla. Osa syynä on myös riskinhallinta yleisesti, salkku on jo sen verran iso, että en yritä tavoitella kovia tuottoja korkeamman riskin kautta.
Sama mulla ns. All-Weather allokaatio tammikuusta asti.
Sakset as a service?
Valtiovarainministeri auttaa yrityksiä pyynnöstä?
Paljastan itsestäni vähän lisää, jos jotain sattuu kiinnostamaan🥸
Tuli vaan mieleen, kun kattelin just Vaasan Sportin pelin. Oon kotoisin Pohojammaalta, Vaasasta. Tehtiin aikoinaan Spåralle kannatuslaulu. Aikaa tästä on jo +25 vuotta. Soinut paljon hallissa ja ratiossakin joskus.
Sävellys, lyriikat ja laulu on mun. Bändin kanssa soviteltiin.
Tokkopa tämä ketään liikuttaa, ellet sitten ole Spåran fani Ja se vaasan fanikulttuuri. Se se on
Sori vaan Espoolaisille foorumilaisille tämän illan lopputuloksesta
Itse olen syntynyt Pohjanmaalla ja hautaan asti täälä myös asun. Työkaverit on kaikki Sportin kannattajia. Minulle kävi kasarilla niin hienosti että urheiluruudun kautta rakastuin Porin Ässiin ja se on elämän mittainen avioliitto. Hyviä vääntöjä ollut ja on Sportin kanssa. Huomenna runkosarjan viimeinen kierros ja nähdään ketkä kaikki on playoffeissa mukana .
Ässät hienosti varmisti tänään kotiedun säälikierrokselle.
Kiitos Lahti !
Hyi sinua syntistä.
Liigakarsinnat 2009 Sport-Ässät nevö forget! Onneksi penkkiurheilijoiden rukouksiin on vastattu ja vastaavat näytelmät ovat taas mahdollisia. Urheilulliset nousut ja putoamiset on monesti mielenkiintoisempia kuin finaalit. Sitten on toki liigaosakkeen lunastaminen jne, mutta edes teoriassa on mahollista.