Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Pörssissä kyllä on viihdettä melkein jokapäivä. Jää salkkarit kyllä nyt kakkoseksi. Itse en vaan usko, että lentävät taxit vielä 10 vuoteen tulee olemaan oikea asia. Onkohan noissa otettu kantaa turvallisuuteen ja miten laitteet väistäisivät toisiaan?

Jotenkin tuntuu utopistiselta, että tuollaiset härvelit tulevat ennen itseohjautuvia autoja. Olen varmaan vain juurtunut liikaa menneisyyteen omassa ajattelussa :woozy_face:

Enemmän uskoisin, että ehkä pienessä käytössä nuo voisivat toimia hyvin (tyyliin mediheli tjsp).

1 tykkäys

No ei loppunut… pakko oli vain pumpata rahaa jostain isosti :grin:. Kohta takas Hyzoniin :slightly_smiling_face:

12 tykkäystä

Nämä shortti syöksyt ovat oman seurannan otannalla jääneet harvoin yhden päivän punoitukseksi.

katsoinkin et mitä helv. sä teet. Mut joo jostainhan se on pelimerkkejä haettava. Itse odottelen jos vielä sais alempaa DCRBtä pienen erän kyytiin

1 tykkäys

@Line todennäköisesti jo huomenna takaisin ne mitä tänään myin :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

No kas, Buffet sipassu pikkupossan RobinHoodia. FOMO?

3 tykkäystä

On se kumma kun ihmiset ostaa päämärkänä Ehangia kun pienellä googletuksella selvisi, että yhtiötä tutkitaan petoksesta. Nämä kiinalaiset putiikit on vissiin yksi toisensa jälkeen harrastanut petoksia.

7 tykkäystä

Itse jäin pureskelemaan ja katselen ottaisko bounce back positiota, mutta yleisesti markkinat on jo tovin ollut tilanteessa missä listautumiset, annit ja shorttirapsat on melko loistavia vähintään swing paikkoja. Kutsuu sitä kuolleen kissan pompuksi tai miksi tahansa niin melko hyvin noi on keskimääräisesti tuottanut.

Kiina on todella houkutteleva markkina. Osuessaan voi turvata tulevaisuutensa, mutta toisaalta taas…

Ehangissa itseä ihmetyttänyt tuo hype, kun koelentoja katsellessa olen todennut että jokaisen muun valmistajan vehkeet näyttää vakaammilta ja sulavammilta liikkeissään ja Ehangit vaappuu hitaasti ja hankalan näköisesti (tod.näk. juuri tuon pienuuden takia) Joby, Volocopter yms toki paljon raskaampia kulkineita mutta ihan kelvollisen näköistä menoa jo. Vai onko se tuo automaatio ja miehittämättömyys jota hypetetään?

Taloustaidossa haastateltu Finanssivalvonnan johtavaa lakimiestä Pia Ovaskaista.
Tätä asiaa foorumeilla on pohdittu useen otteeseen:
Mikä lasketaan sijoitusneuvoksi?

https://www.taloustaito.fi/Rahat/luvanvaraista-sijoitusneuvontaa-luvatonta-vedatysta…-porssista-ei-saa-puhua-ihan-mita-tahansa/

11 tykkäystä

En muista lähdettä enkä jaksanut kaivaa, mutta arvioivat sen ns. oikean tason olevan 40 USD tasolla tällä hetkellä, tosin tuskin kukaan voin sanoa faktana mikä on oikea taso. Sen verran on lappuja, että minulle se 80 USD sopisi paremmin, tai 200USD parin vuoden päästä… :wink:

1 tykkäys

Kylläpä hymyilytti, kun Vernerillä ei meinannut pokka pitää kertoessaan Clubhousesta :smiley: Aivan mahtavaa

18 tykkäystä

Juu, taas kerran huippuvideo ja niin hupaa!

Lopuksi Verphu kertoi tuosta jenkki-Monsterista, että tällaisen kun löytää (alkuvaiheessa), niin on eläkepäivät turvattu.

Huomenna kuullaan, joko Astonin ja vähän sedänkin eläkepäivät on isolla massella turvattu :grin:

Masse-setä, FA, Monsterinmetsästys on taitolaji :wink: :heavy_dollar_sign: :wink:

17 tykkäystä

Foorumilta vain lukemaan ja perehtymään Lohilo Foodsiin, jos energiajuoma ja fitnessruokabisnestä haluaa omistaa alkuvaiheessa :smiley:

5 tykkäystä

Itsellekin käväisi Lohilo mielessä kun näin tuon Monsterin tuottokuvaajan, tosin vain haavekuvana toistaiseksi. :kissing_heart:

Mutta jospa?

Erityisesti näin samanlaisuutta tuossa influencer-markkinoinnissa. Monster teki tätä melkein kaksi vuosikymmentä sitten. Pieni first mover -etu. Muistan, koska sain vuonna 2009 tällaisen kautta lahjaksi kaksi ja ovat vieläkin juomatta hyllyssä.

5 tykkäystä

Tämä on kuulkaa metka vaalikone. Kaikkea kivaa sitä verorahoilla kehitellään…

En ole nuori millään mittapuulla, mutta tein kyselyn koemielessä. Viisi ensimmäistä, minulle ehdotettua, ehdokasta olivat persuja. Juu, eivät saa ääntäni. :grin:

1 tykkäys

Surullista lukea keskustelupalstoja liittyen EHangiin:

"Ryan6 hours ago

I’m bag holding from 118 I’m down about 43k what should I do?!?! Anyone?!!!?!"

Ryan on tuskin ainoa, joka menetti ison summan rahaa juuri.

7 tykkäystä

Toivottavasti Ryan ja muutkin oppivat tästä jotain. Pörssi ei olekaan pelkkiä ränta på ränta -bileitä?

En ota tässä mitään kantaa Ehangin kurssikehitykseen tai shorttiraportin paikkaansapitävyyteen.

7 tykkäystä

Täälläkin joku taisi kirjoittaa, että 50k meni rikki. Mutta eiköhän se tänään nouse sen 70-80 pinnaa ja huomenna loput, niin ollaan takaisin normaalissa valuaatiossa.

1 tykkäys

Eikös se ollut hyvä vinkki, että don’t lose money x3.

3 tykkäystä