Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Sijoitusurani kuvina: tosin viimeisessä kuvassa pitäisi olla moninkertainen määrä nuolia vs. Alussa.

kuvien järjestys ei mennyt ihan kuin ajattelin…

Luonnollisesti en käytä tähtäimia tai muuta hienouksia vaan ammun korealaisella vaistojousella :flushed::thinking::wink::ok_hand:

Eräänlainen tikkaa heittävä apina?

13 tykkäystä

Nämä viikonloput on osakesijoittajalle ihan täyttä myrkkyä. Joutuu jotain töitä tekemään eikä pörssit edes ole auki. Viikolla sentään saa koulun ohella tuijottaa käppyröitä ja keskustelukin on tällä mahtavalla palstalla 10x aktiivisempaa. Noh, onneksi huomenna on jo maanantai :sunglasses::yum:

17 tykkäystä

Jep, maanantai on mulle kuin viikonloppu, kun saa taas katsella käppyröitä jotka tuo liukuhihnoittain rahaa taskuun. Paitsi kryptot toki on harrastus jota voi tehdä myös viikonloppuna, mutta ne eivät ole yhtä ennustettavia ja haastavia kuin osakkeet

1 tykkäys

Itse olen aina odottanut viikonloppua. Sijoittamisen aloittamisen jälkeen olen aina odottanut viikonlopun loppumista. Ajat ne muuttuu :face_with_hand_over_mouth::joy:

27 tykkäystä

Jotkut sen takii holdailee teslaa arkisin ja kryptoja viiklonloppuisin, saa takuutuottoa 2/5 osaa viikolla lisää.

Disclaimer, ei ole mikään sijoitussuositus, eikä välttämättä takuuvarma strategiakaan.

6 tykkäystä

@Aston_Livingstone

25 tykkäystä

Automatic pool stick vs. strangers - YouTube.
Robotiikka,tuo aikamme megatrendi. Kaikenlaista sitä pystyykin tekemään.

5 tykkäystä

Tässä viikinkipäällikkö surffailee intterwebin allloilla. Löytyi tälläinen. Sama kaveri kuin teki tuon robotti biljardikepin. Hienoa nähdä että jengiä tälläinen kiinnostaa. Vaikuttaa aika multitalent kaverilta. Kuinkahan monelta täällä onnistuisi moisen ideointi saati toteutus Making an unpickable lock. Calling locksmiths - YouTube

1 tykkäys

Näin se meni itselläkin. Viikonloppu oli viikon kohokohta lähemmäs 25 vuotta, kunnes asia nimeltä osakkeet ilmestyi elämääni, ja yhtäkkiä sitä alkoi viikonloppuisin haaveilemaan siitä että olisi arki ja pörssi taas auki :smiley: Viikonlopun pörssivieroitusoireita helpottamaan tein ensimmäiset crypto sijoitukset tuossa viime viikolla. Auttaa jopa viikolla kun voi tutkia numeroita yötä myöten :smiley:

7 tykkäystä

Omat suosikkitubettajat ovat olleet tänään vauhdissa. Muutama video tältä päivältä:

20 tykkäystä

Itse olen sen verran jäärä ja pidän videoita vääränä formaattina kaikkeen muuhun kun viihteeseen. Tulee tässä markkinassa kalliiksi kun ei tunnista niitä trendejä sitten ollenkaan.

5 tykkäystä

Kai se trendistä jotain kertoo että esim viime viikon tubetetuin osake taisi olla palantir ja jokainen video sai tuhansia tai kymmeniä tuhansia katselukertoja muutamassa tunnissa

Ja onhan nuo helppo tapa bongata kiinnostavia yrityksiä joita sitten voi itse enemmän tutkiskella

5 tykkäystä

Toivon sydämeni pohjasta, että tästä Youtube -materiaalin jakamisesta ei tule käytäntöä täällä Inden foorumilla. Buy these stocks -voidaan mielestäni rinnastaa ihan suoraan sijoitussuosituksiin ja ne ovat täällä foorumilla kielletty. Moni näistä hepuista on itse pistänyt pennejä likoon osakkeeseen ja mitä luulette, että käy kun jakaa kyseisestä firmasta videon sadoilletuhansille katsojille?

41 tykkäystä

Sehän idea noissa suurimmassa osassa onkin, ostetaan osaketta, hehkutetaan seuraajille, myydään noustua, jätetään laukunkantajat yksin.

Minunkin mielestäni näitä ei tarvitse tänne laittaa

13 tykkäystä

Viesti tuli perille. En laita enää

7 tykkäystä

Mulle voit laittaa privalla!

1 tykkäys

Seuraan itsekin mielenkiinnosta(viihteenä) yhtä uuden ajan osakegurua. Hän on perustanut discord-kanavan ja jakaa sinne suosituksiaan häntä seuraaville ihmisille. Kanava on maksullinen. Kanavaa mainostetaan muiden ylistävillä lausahduksilla: “he’s a real guru, hour ago he said this stock will boom and now its already 50% up, thank you so much!!!”. Riittävän kauan kun kuviota seuraa, huomaa että taika perustuu vain siihen, että massat ohjataan ostamaan semipienivaihtoista osaketta.

Jotenkin tuntuu, että ei haittaisi vaikka tuollaista toimintaa valvottaisiin vähän enemmän.

13 tykkäystä

Foorumeillahan on tehty oikeen ketju sijoitusivdeoille.
Tuonne videoita ainakin voi linkittää eikä kenenkään pitäisi pahastua.

5 tykkäystä

Mukavahan noita videoita on seurata jos oma sijoittaminen perustuu hypesijoittamiseen, mutta jos nyt on tarkoituksena hyödyntää yllä mainittuja videoita niin luultavasti olet jo myöhässä, ainakin lyhyellä aikavälillä. Ja tosiaan, videot voi postata johonkin omaan ketjuun kahvihuoneen sijasta.

2 tykkäystä

Itse kun olen dinosauruksena melko paljolti poissa somesta niin ihan mielenkiintoisia linkkejä arvoisa Naakka jakoi, kiitos niistä. Nyt osaa ainakin etsiä ne jos tahtoo.

Sijoitussuosituskeskustelu on aika hauska. Niitähän saa itse asiassa antaa sellaiset tahot, ketkä niitä saa antaa. Varmaan on lainsäädännössä eroa eri maissa, enkä ihmettelisi että joillain tubettajilla sellainen suosittelulupa jopa on. Tarviikos siinä nyt muuta kuin laittaa klassinen pienellä präntätty “voit hävitä kaiken” teksti vilahtamaan jossain ruudulla ja thäts it. Tuohon se kuitenkin tiivistyy mitä itsekin olen pankeista saanut.

Mielestäni tubettajan osta- suositus tai target price on lähtökohtaisesti muutenkin ihan yhtä “arvokas” kuin vaikka Goldman Sachsin antama. Kumpikaan ei voi tulevaisuuutta varmuudella julistaa ja surkeinta ehkä sittenkin on se, että kaikki eivät tätä ymmärrä.

9 tykkäystä