Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Aamukahvilla foorumia ja Twitteriä selatessa sattui peräkkäin kaksi täysin päinvastaista reaktiota Nokian kurssiin.

Foorumi Nokia ketju
kuva

Twitter
kuva

Jätin nimet pois koska pointti ei ole kuka sanoi, vaan huvituin kahdesta täysin eri reaktiosta :grin:

3 tykkäystä

Tämän sisäistämiseen meni itsellä n. 10 vuotta. :grinning: Kaikki kummut myyty tappiolla lopulta pois, mutta onneks muilla poiminnoilla on onnistunut lieventämään tuskaa. (Qt)

7 tykkäystä

IMG_20210204_082610
Ja tässä Nordean uutiset😂

17 tykkäystä

Tälläinen aloittelijamainen kysymys :person_raising_hand:
Miksi Nordnet lähettää sähköpostia jos tapahtumalaskelmasta löytyy yli -10% tappiota tehnyt kauppa ja käskee tämän tarkistamaan?

Miksikäs ei, välittävät asiakkaistaan?

2 tykkäystä

Pientä vaivaa voi sentään nähdä itsekin niin ei tarvi turhia kysellä. Ensiksi linkittämääsi Enean raporttia ei ollut linkitetty, koska kyseessä on Embracerin ketju, mutta tämä Embracerin raportti löytyy muutamaa viestiä ylempää :smiley:

4 tykkäystä

Mulla sama, liikaa seurattavaa, liian hankalaa, helppo löytää moninkertaisia tuottoja muualta, joka toinen kerta menee päin peetä nokia betsit, ei pysty… Isoimmat tappiot vuosien varrella. NOKIA.

Hankalaa on.

Ei jaksa enää hakata päätä seinään. Toivottavasti Nokia pärjää!

3 tykkäystä

Loistavalla Matt Borsilla hyvä, foorumin aiheeseen liittyvä tuore sarjis:

Vuonna 2100, maailma on tuhottu ydinsodan jälkeen.
Eloonjääneet ovat torakat, Elon “bullero” Muskoidi ja käänneyhtiö Nokian osake, joka Muskoidi ja torakat treidaavat keskenään varsin kovasti. Ainoana ongelmana on, että torakat eivät ymmärrä mitä osavuosikatsauksessa tapahtuu, koska kertaerät, ei-IFRS oikaisut, verojutut ja asiakkaiden etumaksut jatkuvat.

5 tykkäystä

42 tykkäystä

Ai jai, nyt on kyllä kovaa settiä qt ketjussa. Tankkasin kauheen läjän lisää posarista 62 hintaan ja ostin vielä 71 hintaan pikkuisen lisää ja ajattelin alkaa pikkuisen tuota ylipainoa keventämään (75 and above) , mutta eihän tässä nyt malta millään. En jaksais odotella vareluiksen / Rautasen mahdollisia haastatteluja jne… Vai jaksanko.

Elkääkä peljätkö, ei se niin iso läjä ole, että kurssia vielä heiluttaa…

Tuliko välitön sell off? :joy: Voin kertoa, että qt oli jo salkun ylivoimaisesti suurin ja paras positio ennen lisäystä, niin kevennys olisi vaan tasapainotusta.

7 tykkäystä

Minä en myy enää yhtään Qt lappua. 61e pääsin ostamaan takaisin ja odottelen tässä splittausta seuraavaksi eiköhän senkin aika joskus tule.

4 tykkäystä

Tästä on muodostumassa hyvä päivä. Salkkuyhtiöistäni tänään julkistavat tuloksensa Konecranes, Cargotec, Suominen, Axfood ja Europris. Cargotecin tuloslukuja pitää vielä odotella iltapäivän puolelle, mutta muilta osin olen ollut näkemääni erittäin tyytyväinen :grin: Ja onhan tuo Cargotec nyt jo ennen tulosjulkkariaan tälle päivälle noussut + 5 %, ilmeisesti kihlattunsa Konecranesin hyvän tuloksen vanavedessä.

2 tykkäystä

Mulla oli Talvivaaraa, kunnes mulla ei enää ollut Talvivaaraa. Eikä sijoitettua pääomaa.

11 tykkäystä

Mulla on harvassa osakkeet jolla olisin tehnyt mainittavan arvoisia tappioita, mutta Nokialla senkin edestä, mainittakoon lehto lisäksi, tosin se olisi voinut olla paljon suurempikin.

image
image

:man_facepalming:t3:

39 tykkäystä

Twiittaispa Elon jotain söpöjä kuuttien kuvia tai vaikka silmään liittyvistä teknologioista ja niiden mahdollisuuksista.

Ei pysyis Massekaan korotushehkutuksissa perässä, varsinkaan hiihtolatujen ääreltä :slight_smile:

16 tykkäystä

Ei sitten kovin kauan malttanut pysyä poissa.

2 tykkäystä

Kyllähän toi vähän syö, kun viikon päästä palkkiot tilillä ja QT lentää kauemmas ja kauemmas stratosfääriin :rocket:

5 tykkäystä

https://mobile.twitter.com/elonmusk

Katsastakaas Papa-Muskin twitteriä tänään😁 Joko kaveri on kunnolla kujalla tai sitten joku onnistunut kaappaamaan tilin.

6 tykkäystä