(Seuraava ei ole tarkoitettu sijoitusneuvonnaksi eikä minkään sortin kettuiluksi.)
Itse olen havainnut toimivaksi taktiikaksi ns “Inderesin peesauksen”. Eli sen sijaan, että sijoittaisin millon mihinkin hype/fomo-lappuun, niin sijoitan ihan vaan niihin yhtiöihin, joissa on Osta/Lisää suositus päällä.
Myynneissä olisi varmaankin voinut toteuttaa samaa taktiikkaa, mutta vain toiseen suuntaan. Sen sijaan myynnit (4kpl) olen tehnyt fiiliksen mukaan ja niistä ainakin puolet on mennyt vähän persiilleen.
Salkusta löytyy 18 osaketta ja niistä vain kolme taitaa olla sellaisia, joihin en ole saanut Inderesiltä “vihreää valoa” niihin sijoittaessa. (Smart Eye, Kreate ja Orthex.)
Maantieteellinen hajautus on salkussani tietysti vähän vajavaista, mutta nykyään monet Helsingin pörssin yhtiöt on melko kansainvälisiä ja se paikkaa hieman tilannetta.
Tulevaisuudessa olisi tarkoitus hommata näiden lisäksi jotain megatrendeihin sijoittavia etf:iä, niin homma alkaa olemaan bueno.
Tämän nykyisen taktiikan tulos, on ollut mielestäni aivan jäätävän hyvä. Ja iso kiitos siitä kuuluu luonnollisesti Inderesille.