Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Mä taas en muista yhtään Lidliä, missä en olisi peliautomaattia nähnyt. Kuitenkin varmaan noin kymmenessä eri myymälässä käynyt viimeisen parin vuoden aikana.

2 tykkäystä

Kylläpä sitä vain herää aina kun alkaa osinkoja tulemaan tässä maalis-huhti-toukokuussa suurimmalti määrin että perkule nyt on kevät ja kohta ollaankin jo kesässä.

Eipä ole enää synkkää ulkona. Aurinko paistaa ja tulevalle 6 päivälle lupaa +10 asteen säätä, kelpaa.

1 tykkäys

Mä olen käynyt tässä parin vuoden aikana kolmessa tai neljässä Lidlissä, yhdessä tais joskus olla. :thinking: Mä voisin ilmoittautua, että luovun kaikista urheiluautoistani. :cowboy_hat_face:

2 tykkäystä

Suomessa on Lidlejä 190 kappaletta ja poistettavia pelikoneita on 250 kappaletta näin faktoina, että ei tarvitse jokaisen pohtia, että onko se oma subjektiivinen havainto maailmasta objektiivisesti totta vai ei.

25 tykkäystä

Yllättävän vähän, vähemmän kuin ajattelin, mutta hyvä ratkaisu silti Lidliltä. :slight_smile: Odotetaan siis, että Koot ja Ässät yhtyvät tähän. :+1:

3 tykkäystä

Poiminta:

Omasta mielestäni @Juippi on yksi parhaista sisällöntuottajista foorumilla valikoidussa ketjussaan ja huomattavan undercover siihen nähden, koska Macy’s ei kiinnosta ketään.

Taas kuunneltu konferenssipuhelun tallenne ja tehty suomenkieliset bullet pointit foorumille! Filtteröikääpä kirjoittajan viestit k.o. ketjussa. Harva voi sanoa kontribuoineensa yhtä paljon.

Hatunnostoni :tophat:

30 tykkäystä

On kyllä täydellinen (PR-)veto Lidliltä, erityisesti medianäkyvyyden kannalta. Kaikissa otsikoinneissa huokuu positiivinen yhteiskunnallinen vaikutus ja negatiivinen vaikutus yritykselle itselleen. Mikäs sen parempi tapa kerätä pisteitä kansalta.

Samalla, kuten täälläkin todettu, Lidleissä ei hirveästi pelikoneita Keskon ja S-ryhmän kauppoihin verrattuna ole ollut. Saadaan pientä painetta kilpailijoihin päin lyötyä, ja jos he tulevat jossain vaiheessa seuraamaan perässä (mitä vahvasti epäilen lähitulevaisuudelta), on pelikonetuottojen menetykset selvästi merkittävämmät näille toimijoille.

3 tykkäystä

Yllättävän yksimielisen hienona asiana pelikoneiden poistot nähdään. Toki kukapa niitä jää kaipaamaan, että siltä osin ymmärrän. Silti itse tunnen huomattavasti enemmän alkoholisteja kuin peliriippuvaisia enkä kannata alkoholituotteiden piilottamista tai ostamisen vaikeuttamista. Ehkä itsellä on vaikea asettaa rajoja siihen mikä on yhteiskunnan/firmojen vastuu ihmisten valintojen suhteen, vaikka tiedostankin että peliriippuvuus voi olla sairaus. Tai sitten vaadin/oletan ihmisiltä liikaa vastuuta itsestään varsinkin kun sen ettei saisi pelata slotteja ei luulisi kenenkään elämänlaatua heikentävän.

Eli ehkä tämä on hyvä mainostempaus valtaosan mielestä vaikka itseä hieman kaiken epäterveenkin valinnan vaikeuttaminen korpeaa. Pelikoneet palvelutaloissa oli mullekkin punainen viitta jota voisi hieman verrata baariin AA-kerhon rakennuksessa. Kuitenkin kun olen vanhus niin toivon ettei multa joka asiassa kysytä että oletko nyt aivan varma ja juokseeko järki tähän ja tähän valintaan.

3 tykkäystä

Olen nuori ja isoin uhkapeli, jota harrastan on TA spaceilla, joten näkökulmani tähän on varmasti rajoitettu, mutta mitäpä elämä olisi jos ei tunkisi mielipidettä kaikkialle.

En ymmärrä miksi uhkapeleissä etsitään sina miten saataisiin pelaajilta pelimahdollisuuksia pois. Keskitytään jotenkin paljo vähemmän intervoitiin addiktoituneiden henkilöiden kohdalla, kuin esim. alkoholin kanssa. Miksei esim. anneta pankin nähdä, jos henkilö käyttää 500+ veikkaukseen joka viikko ja koiteta auttaa sitä henkilöä lopettamaan.

1 tykkäys

Peliautomaattien tilalle pizza-automaatit. Palautusprosentti ilman toimintavikaa on 100%, pari kertaa enemmän kuin peliautomaateilla. Kaikki hyötyy.

2 tykkäystä

Googlettamisen perusteella alkoholisteja on Suomessa n.400.000, peliriippuvaisia n. 125.000. Uskoakseni alkoholisti on huomattavan paljon helpompi tunnistaa kuin peliriippuvainen. Empiirisen kokemuksen perusteella viinaa juonut on helpompi tunnistaa kuin rahansa peliautomaattiin tuhlannut.

Suomessa on kyllä muihin maihin verrattuna aivan tolkuttomat määrät peliautomaatteja ja niitä on vähän joka paikassa. Alkoholin saatavuus taas on useimpiin muihin maihin verrattuna selvästi hankalampaa.

1 tykkäys

Siihen tulee hinta millä myyntitoimeksianto asetetaan. Eli osakkeet menee kaupaksi heti jos asetetulla kurssilla tai siitä ylempää on ostajia. Jos haluat varmistaa kaupan ni pistä riittävän alas hinta siihen kurssin kohdalle. Aktivointi kurssi taisi ollakin selvä jo. Tämä kaikki siis tapahtuu vasta kun joku tekee kaupan asettamallasi aktivointikurssilla tai alempaa. Jos aktivointiehtona siis tai alempaa.

1 tykkäys

Tästä olen kyllä erimieltä. Alkoholistia on hyvin vaikea tunnistaa jos pystyy hoitamaan elämänsä siinä ohessa. Ne tunnistettavat alkoholistit on niitä puliukkoja. Toki viestini pointti ei ollut verrata eri riippuvuuksia keskenään.

3 tykkäystä

Niin. Eiköhän ne molemmat riippuvuudet pysty piilottamaan ihan yhtä hyvin.

Ehkä Lidl luopuukin pullo&tölkkiautomaattien “voita auto” -kerjuusta.

Jos hyväntekeväisyyttä haluaa tehdä, niin ei ainakaan pullonpalautuksen yhteydessä, jossa suuri tai joidenkin huhujen mukaan suurin osa menisi järjestelmän ylläpitoon. Tarkentakoon lukua se, joka tietää, ettei jää kellekään väärä käsitys.

Olen pohtinut näin ajatuksen tasolla, että minkä osakkeen valitsisin jos saisin ostaa vain yhtä osaketta koko loppuvuoden ajan. Valitsisin luultavasti Harvian → kasvua ja laatua samassa paketissa. Minkä sinä valitsisit ?

3 tykkäystä

Inderesin seurauksen kautta pitkään hodlaamani Tecnotree (TEM1V, mistä tää ticker muuten tulee?) on noussut ihmisten suosioon, jonka kautta on saatu osakkeeseen vähä liikettä.

Mielestäni arvostuksessa on vielä reilusti purettavaa ja yhtiöllä on positiiviset pitkän ajan signaalit, joten jos jotain pitäisi armottomasti tankkailla ni kyllä se se olisi.

3 tykkäystä

Eikö jossain yksittäisissä Prismoissa sekä Cittareissa ole jopa yli kymmentä konetta ja sen lisäksi muita Veikkauksen palveluita? Tiedän, että jossain Lidleissä on vain 0-1 konetta (kuten niissä muutamissa, missä mä käyn), mutta onko niissä isommissa Lidleissä vain muutama kone, jos oikeasti 190 myymälässä on vain 250 konetta? :thinking:

Toivon, että vaikka Koot ja Ässät ovat toistaiseksi sillä tavalla etteivät olisi luopumassa, mutta ehkä nekin hiljalleen tekevät jotain toimenpiteitä. Mä en ole ikinä tainnut laittaa euroakaan Veikkauksen palveluille, tosin olen saanut lahjaksi arpoja jne. :smiley:

Sijoitin joskus bioalan osakkeisiin. Sen jälkeen ei enää kolikkopelit tuntuneet missään ja rahat sai kuitenkin hävittyä myös paljon nopeammin. Sekin on tärkeää tässä tehokkuutta ihailevassa maailmassa :grin:

13 tykkäystä

20 tykkäystä