Inderesin kahvihuone (Osa 2)

On kyllä makeat tuotot parilta vuodelta salkussa, onnittelut. :muscle:t3::sunglasses::rocket: Ja olet tehnyt vielä isosti töitä noihin yhtiöihin kunnolla perehtymiseen mitä omistat.

Pitänee lisätä vertailuindeksien kuten Nasdaq100 joukkoon Timpan salkku niin saa sopivaa lisähaastetta😅

39 tykkäystä

Sama setti täällä. 12€ ajoista lähtien olen harmitellut, että menin myymään. Otan oppirahoiksi siitä, että pitää pystyä ostamaan takaisin virheen tapahduttua myös kalliimmalla hinnalla. Se on selkeesti oma akilleen kantapää. Onneksi tästä viisastuneena toimin toisin Rapalan kohdalla. Toki kädenlämpöinen lohtu, mutta yhtä kaikki osoitus oppimisesta, joka lienee arvokkainta. Ja harmin hetkellä pieni itsepetoskin on paikallaan laastarin virkaa toimittamassa, voinhan lohduttautua sillä, että myin 8-alkuisella hinnalla ja nyt mennään 4-alkuisessa :nerd_face:

5 tykkäystä

Kovasti ihmettelen Harvia hypeä. Ihan kuin sauna olisi joku uusi juttu jota kohta viedään kaikkiin maailman kolkkiin ja Harvia olisi maailman paras kiuas. Itse en usko ihmisten edelleenkään ympäri maailmaa innostuvan saunoista yhtään sen enempää kuin aiemminkaan maissa joissa ei sauna kulttuuria ole. Siihen suhtautettuna mielestäni Harvia on myynnillisesti saavuttanut huippunsa. Toisekseen olen jutellut muutaman Harvia kauppiaan kanssa ja heidän mielestä harvian laatu on muutamassa vuodessa huonontunut rajusti mikä näkyy reklamaatioiden määrissä. Itselleni tulee mieleen onko tässäkin voittoa haettu laadun kustannuksella kuten moni yritys tänä päivänä tekee? Todennäköisesti olen väärässä ja osakkeen hinta vaan nousee mutta tuossa omat syyni miksi en Harviaan sijoita. Oliskohan tää pitäny kirjottaa harvia ketjuun…?

13 tykkäystä

image
Kunnon trollausta :joy:

9 tykkäystä

Kyllä, saavuttaisi varmaan oikean kohderyhmänsä paremmin. :smiley:

2 tykkäystä

Teillä jäänyt merkittävä uutinen päivältä huomiotta. Johtaja Johannes Sippola aikoo päivittää osien summa laskelmaansa, josta puuttuu tällä erää Hastings.

6 tykkäystä

@Raven_Hungry Saanko udella minkälaisella suunnitelmalla olit liikenteessä Luokungin suhteen / mikä sai työntämään laput laitaan?

Itse odottelen kaikessa rauhassa jousen kiristymistä… toivottavasti laukeaa ennen kuin katkeaa :smile:

3 tykkäystä

Jos @timontti et pahastu, niin tuuppaan tähän reilun vuoden takaisista pohdinnoista :smiley: Eli ei tosiaan tainnut olla kaukana Harvia-juna. Mä nousin siihen ja samalla aivan liian aikaisin (AIVAN LIIAN AIKAISIN) Remedyn junasta pois :slight_smile:
Nämä on näitä.

Mahtavaa selailla omia ajatuksia vaikeiden markkinatilanteiden ajalta. Ja väkisin aina jonkun keissin missaa - jos tää olis helppoa niin ei tätä jaksais samalla tavalla tehdä :wink:

12 tykkäystä


:smiley:

15 tykkäystä

Maailmalla kuohuu taas. Internetin “apinalaumat” käyvät buy & hold kampanjaa AMC:tä shortanneita hedgefundeja vastaan. Yksi “pääpahiksista” on jälleen Citadel.

Eilen Facebook sulki suurimman AMC keskusteluryhmän. Facebook on yksi Citadelin suurimpia omistuksia (yli miljardi taalaa)…

Popparit mikroon, game is on.

Oli pakko ostaa pari lappua AMC:tä. Pitäähän viihteestä maksaa :wink:

18 tykkäystä

Saman huomasin Nordean tilille tulleissa Kindredin osingoissa. Sekin yllätti, että Kindredin osingot eivät tulleet päivien viiveellä kuten muilta ruotsalaisyrityksiltä.

2 tykkäystä

Pitää tarkistaa paremmalla ajalla, mutta olisikohan niin, että myöskään Malta ei pidätä lähdeveroa samoin kuin Iso-britannia? Puhdas arvaus, mutta tuli ensimmäisenä mieleen.

3 tykkäystä

Niinpä tietysti. Tuosta se varmaan johtuu. Tarviikohan tässä tehdä itse mitään vai nappaako Suomen verottaja tilanteen haltuun vuoden päätteeksi? Maltan kanssa on ainakin verosopimus, joten luulisi homman hoituvan automaattisesti.

1 tykkäys

Otan ens viikolla varmaan possan taas jos saan vapautettua jostain. Vähän päässy pieneks pelisalkku . Coinbase näytti kääntyvän ni koitan jos pikku nousut sais.

1 tykkäys

Aina on se vaihtoehtoinen tuotto tai kustannus. Timontti kuitenkin pystynyt kohtuulliseen suoritukseen ilmankin harviaa :grinning:.

Kyllä sitä aina joskus tulee harmiteltua jotain myyntiä tai ostamatta jättämistä, mutta sitten voi miettiä mitä tuli tehtyä sen sijaan ja miksi.

7 tykkäystä

Ei pidä voivotella menetettyjä imaginäärisia saaliita tai tulee vain mahanpuruja.

Nimimerkillä “olisi voinut Technotreetäkin ottaa ihan kokonaisen siivun eikä vain tunnustelupalaa, sehän painelee kohti kuuta ihan oikeasti” :sweat:

12 tykkäystä

Mulla on technotree positio kanssa, mutta olis voinu olla isompi, hiivin kuitenkin takatolpalle kun oli tarjolla helppo maali…

6 tykkäystä

Muistelen että sinulla oli erittäin laajasti hajautettu salkku ja strategia on ilmeisen hyvin vielä toiminut. Oletko laskenut kuinka suurta osaa prosentuaalisesti salkun kokoon suhteutettuna näyttelee toimeksiantokustannukset?

Mä en ymmärrä tätä voivottelua kun Tecnotree on tälläkin hetkellä OMXH:n ehdottomasti paras osake, jolla on nousuvaraa tänä vuonna oman arvion mukaan vielä 50% ja vuoden sisällä 100%. Mikä sitä estää ostamasta lisää vielä tänään? :smiley:
En toki itse omista Tecnotreetä, koska Panoro on parempi :cowboy_hat_face:

21 tykkäystä

"No muttakun se on jo niin kallis verrattuna alkuviikkoon ja voivoivoivoi… :sweat_smile: "

tai sitten se oikea syy, on käteiset lopussa ja ei mistään muustakaan oikein raaskisi…

Ei ole helppoa aina tämä osakepoiminta.

11 tykkäystä