Inderesin kahvihuone (Osa 2)

2 tykkäystä

Voi herranjumala siellä on taas joillain sormi herkällä. Kai tuostakin joku voi saada jotain tyydytystä :wink:

1 tykkäys

Pahoittelut, mutta tuommoiset huumoriviestit kuuluvat mielestäni tänne tai kurssien (tai vaihtomäärien) ihmettely huoneeseen.

Itselleni tekee pahaa liputtaa esim. tälläisiä huumoriviestejä, enkä saa juuri mitään tyydytystä niiden liputtelusta. Esim Haarumista voisi liputella paljuveden ph-arvo keskustelut, mutta koska viikonloppu meni jo, niin jätin sen jonkun toisen vastuulle.

2 tykkäystä

Kyllä välillä voi mielestäni pohdiskella miten voi olla mahdollista, ettei jonkun sadan miljoonan markkina-arvon firmalla ole juuri vaihtoa. Ihan vakavissani esitin kysymyksen

Itse asiassa näitä kannattaa seurata vähän enemmänkin. Suosittelen jopa. Ei ole kovin kauaa, kun esimerkiksi Kamuxin päivävaihto pyöri tonneissa. Autokatoksen kivetkin herättivät enemmän kiinnostusta, mutta loppu onkin historiaa

15 tykkäystä

Melko varmasti tulee ero jossain vaiheessa :wink:

3 tykkäystä

Älytön tilanne. Ymmärrän eriarvoisen tilanteen, mutta en sitä miksei osakkaat voi myöntyä / antaa lupaa nykyinfran hyödyntämiseen, vaan ainoana ratkaisuna nähdään infraprojekti, johon taas kaikkien täytyy osallistua. Miksei nykypaikkojen käyttöön liittyvää etuoikeutta voisi myöntää esim. määräajaksi niin kauan, kunnes sähköpaikkojen kysyntä ylittää tarjonnan?

Edit: meni off-topic Zaptec-ketjussa, joten siirsin kaffehuoneen puolelle

5 tykkäystä

Kyllä noita latauspaikkoja ruvetaan väkipakolla vaatimaan.

3 tykkäystä

Kysyin latauspisteistä suunnilleen tuosta asiasta Kiinteistöliiton webinaarissa muistaakseni viime vuoden keväällä. Lakimies, joka vaikutti asiantuntevalta naisihmiseltä, vastasi, että epäreiluus on aikariippuvaista. Silloin, kun ollaan vaikka ekaa kertaa tekemässä latauspisteitä, niin mukaan lähteviä osakkaita pitää kohdella tasapuolisesti. Seuraavalla kierrroksella asiat ratkaistaan senhetkisen tilanteen mukaan. Tämä oli se mitä minulle jäi mieleen vastauksesta; kannattaa tarkastaa luotettavasta lähteestä.

2 tykkäystä

En ymmärrä miksi näistä halutaan tehdä niin vaikeita. Tulee mieleen kaksi asiaa: osaamattomat hallitusjäsenet ja tietämättömät saamatomat osakkaat.

  1. Onko autopaikat (joille latauslaitteita asennetaan) yhtiön vain osakkaan hallinnassa?
  2. Toteutetaanko hanke yhtiön hankkeena, osakasvähemmistön hankkeena vai osakkeenomistajan
    muutostyönä?
  3. päätöksenteossa tulee huomioida osakkeenomistajien yhdenvertaisuus (AOYL 1:10)

Nämä on ne päästepit, jonka mukaan sitten tehdään luonnokset ja ehdotelmat ja kartoitetaan miten hanketta aletaan viemään eteen päin. Samalla, tai myöhemmin kartoitus teknisestä näkökulmasta, se on helppo ja sen saa halvalla. Itse tein omalle taloyhtiölleni karkean teknisen kartoituksen ja ei se paljoa aikaa ottanut.

1 tykkäys

Elämäni paras päätös, koskaan, on ollut ryhtyä omakotitaloasujaksi.

Nuo asuntoyhtiöiden päätöksentekokuviot vaikuttavat hyvin selkeiltä ja yksinkertaisilta, mutta kun muut kokousedustajat alkavat olla 80v ja ymmärrys rajoittuu kukkapenkkeihin, hiljaisuuteen ja siisteyteen (jotka toki ovat nekin tärkeitä) niin mainitsemiasi steppejä ei koskaan päästä käytännössä tekemään. Kun tähän lisätään, että mikään ei tietenkään saa maksaa mitään (kun kaikki on niin kallista jo muutenkin) niin aika lailla yksin siinä jää kun alkaa latauspistokkeista kyselemään.

Naapurit voivat vaikeuttaa asioita myös silkkaa kusipäisyyttään, vaikka olisivat nuorempiakin ja ymmärrystä jopa löytyisi. Itselleni kävi lyhyehkön taloyhtiöasumisjaksoni aikana näin, ja silloin päätin että elämässäni on paljon muutakin koettavaa kuin idioottien kanssa vänkääminen.

34 tykkäystä

Ainakin omalla kohdallani tuollainen akkujen jälkimarkkinan puute epäilyttää, koska epäilen, että en ikinä tule ostamaan uutta sähköautoa vaan ajelen käytetyillä kuten fossiiliromuillakin. Lyhyiden takuiden jälkeen olisi kiva, että jonkinlainen “kohtuuhintainen” ratkaisu olisi olemassa.

2 tykkäystä

Itse ajattelin heti, että tällainen battery-swap olisi ihan parasta koska kalliiden akkujen ongelmat ulkoistettaisiin kätevästi samalla ja aina toimiva akku autossa. Tietenkin riippuu hinnasta, mutta juuri saamieni tietojen mukaan tuttavan Volvoon maksaa akku Volvolta hankittuna 13 000 €! En ole tarkistanut tätä tietoa, mutta ei kuulosta käytetyn auton markkinalle.

Tämähän toimisi samaan tapaan kuin tulee kaasupullotkin grilleihin vaihdettua ja Wwoikoskelta ehjä pullo keväällä grilliin kiinni…

3 tykkäystä

d21bf620d44c0358f5b26ace586d748a

3 tykkäystä

Tuota akun vaihtoa lennosta oli ainakin Inexillä keräilytrukeissa kun yhden kesän olin siellä keräilemässä. Tietty joka autossa omanlaisensa /kokoiset akut, joten hankaloittaa tuota akun vaihtopisteen suunnittelua.

1 tykkäys

Näistä oli juttua niin katsotaan mikä on konsensus “tykkäys-emojeista”:

  • Emojit jatkoon
  • Kaikki paitsi tykkäys pois

0 voters

10 tykkäystä

Jättäkää ees raketti- ja kurssikäyräemojit

12 tykkäystä

Oli emojeista mitä mieltä vaan, pakko kyllä nostaa hattua ne kuratoineelle. Tulta päin ja Pepeä ja pökälettä aloitusvalikoimaan suoraan. :sweat_smile:

Disclaimer: Äänestin vastaan, mutta omalla tavallaan pidän tästä ihmiskokeesta.

12 tykkäystä

Mielestäni nämä voivat jäädä. Emojit kuitenkin mahdollistavat hieman värikkäämmän ja spesifimmän reagoinnin postauksiin. Mahtuisikohan nuo siististi yhdelle riville? :wink:

Toisaalta myös samaistun alla olevaan @Gadus ksen viestiin. Pelkän sydämen yksinkertaisuus viehättää. Luo asiallisemman kuvan foorumista.

24 tykkäystä

Ihan turhia nuo kakat ja raketit. Foorumin ulkoasu on mukavan selkeä ja looginen ilman noita ylimääräisiä emoja. Stiivjobsmaisiin silmiini nuo ylimääräiset sattumat pistävät silmiin ikävästi

14 tykkäystä

Nämä ja sad frog. Kakkahommat ei tuo oikein mitään iloa kellekään.

7 tykkäystä