Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Sama homma. Vihreitä indeksejä katsellessa sormet alkavat syyhyämään, mutta nyt vaaditaan sitä kadoksissa ollutta itsekuria. En usko saagan vielä päättyneen.

2 tykkäystä

Itse toivoisin että tulee The Big Shortin jatko osa The Big Short Squeeze.

3 tykkäystä

S/P500 on tehnyt pomppuja 5-15kauppapäivän välein viimeisen 2kk ajan. Jos sama kaava jatkuu niin seuraavat kunnon miinuspäivät ovat viimeistään ensi viikolla.

2 tykkäystä

Nyt kun palstalle on tullut paljon uusia nimimerkkejä ja osa heistä ei tahdo/osaa kunnioittaa palstaa, toivon sydämeni pohjasta että ns. vanhat parrat (nimitys siis kaikella rakkaudella, tiedätte keistä puhun) jatkavat aktiivista keskustelua ja tiedon jakamista. Älkää pliis turhautuko!

Oma sijoittamiseni on kokenut täysin uuden kevään Teidän ansiostanne ja olen oppinut uskomattoman paljon. Tämä oppiminen näkyy konkreettisesti lisääntyneinä tuottoina, joten olen teille syvästi kiitollinen! Jatkakaa erinomaista työtänne!

Ja jottei uudet nimimerkit loukkaannu (itsekin olen aika tuore) niin suurin osa varmasti osaa palstaa kunnioittaa ja on hyvä, että saadaan uutta verta ja näkemystä mukaan, tervetuloa!

35 tykkäystä

Totta tutiset. Viimeviikolla tuntui että eletään maailmanlopun aikoja, kun Helsingin pörssi heilui laidasta laitaan Nokian buustaamana ja muutenkin tuntui omituiselta koko viikko.
Toisaalta tämä viikko tulee olemaan toki erittäin mielenkiintonen tuloksien kannalta ja innolla odotankin viikon loppupäätä. Uskon että jonkinlainen korjaus kenties lähiviikkoina saadaan aikaiseksi, jolla pelotellaan WSB-sijoittajia pois markkinalta. Kärsivällisyyttä vaaditaan, etenkin kun istuu varsin suurella käteispainolla… :see_no_evil:

1 tykkäys

Uusi nimimerkki joka alkaa spämmäämään satunnaisia ketjuja käännöskoneen läpi vedetyillä “Osta vähävaihtoista osaketta X” -viestejä on päivänselvästi pumppibotti, eikä se siitä ihmiseksi muutu kahdessa viikossa.

5 tykkäystä

Itse käsitin viestin niin, että nimimerkki “ennusti” Qt:n ostavan Valoen, mutta yhtä tyhjän kanssa silti.

Asiasta kukkaruukkuun, Nokia näyttäis olevan premarketissa +7%, sama ralli jatkuu vielä tällä viikolla? Katkeaako hypeltä viimeistään siivet torstaina, kun tulokset tulee? Noh, toisaalta eiköhän WSB-huntterit löydä uusia saalistettavia kohteita jos Nokia alkaa käymään tylsäksi.

Miten jenkkien pörssit on auki forex ja raaka-aine eli öljy/ kulta/hopea/kupari yms. (ETP?) markkinoissa? Töissä olen miestenhuoneen ministerin istuimella ja ei äkkiseltään löytyny :sweat_smile:

Ei WSB:llä ole NOKiasta juuri mitään juttua enää. Tämän hetken jutut ovat ehkä karkeasti 70% GME, 10% AMC, 20% “älkää uskoko SLV vedätyksiä, fake news”

Mutta tietty paljon voi olla mattimyöhäsiä jotka lukevat uutisia jälkijunassa ja toisaalta osari lähestyy ja tavoitehintojakin hilattiin ruottalaisten toimesta ylöspäin…

Huomaa, että jenkeissä Nokia sulki perjantaina huomattavasti helsinkiä alemmaksi, johtunee tästä.

Nyt en kerta kaikkiaan kehtaa laittaa vipu-, treidaus enkä ostomyyntiketjuun… Treidausta À la 2021-hype-wsb-corona-season:

  • Aja lounasaikaan mieliravintolasi eteen
  • Avaa Inden WSB ketju
  • Rekisteröi mikä puhuttaa (jassoo, se olis hopea nyt)
  • Avaa NoN appi
  • Etsi Hopeabulli suurimmalla mahdollisella kertoimella
  • Osta parilla satkulla bullia
  • Odota muutama minuutti Indeä selaillen
  • Myy bulli 15 euron voitolla
  • Laita puhelin taskuun
  • Kävele sisään syömään ilmainen lounas

Ei ne suuret riskit vaan ne pienet ilot :smile:

59 tykkäystä

Olen vakuuttunut tästä nerokkaasta treidausstrategiasta. Pistetään korvan taakse… :smiley:

9 tykkäystä

Vielä kun saisi stop lossin niin sehän olisi ilmaista rahaa :thinking:

1 tykkäys

Mikaelin Nokia haastis tuli jo ulos… toivottavasti saadaan samaan syssyyn Qt-haastis. tuoreen yhtiöpäivityksen perään…?

1 tykkäys

Ugh ei tehty :S Ajattelin, että tuloksen yhteydessä. Silloin tulee myös Vareliuksen haastis. :open_mouth:

22 tykkäystä

Ok. Priimaa kannattaa odottaa! :slight_smile:

6 tykkäystä

Eikö tuo enemmän näytä että markkinat ennustaa tehokkaammin kuin analyytikot? Reaktiot lähellä nollaa, ylitettiin tai alitettiin.

Mutta eikö tämä ole parhaimmillaankin todella suuntaa-antava chartti: Ei oteta kantaa paljonko on ylitetty odotukset, tai mistä syistä, tai mikä oli indeksien suunta kyseisenä päivänä yleisesti.

PS. riippuen tietenkin kenen ennusteet ylitettiin.

1 tykkäys

Jep, onhan tuo lähellä suuntaa antava ja tulkintoja voi olla monia. Tosiaan analyytikoiden konsensus on vain heidän ennusteiden keskiarvo: onhan sijoittajilla vielä omat odotuksensa, mistä ei ole olemassa mitään tietokantaa ja sitä joutuu vain veikkaamaan osakekurssien reaktioista. Nyt näyttää siltä, että ei riittänyt sijoittajien odotuksiin tulokset, mutta voihan kyse olla myös esim. näkymistä? Toisekseen, tulosjulkkareista on tullut vasta 1/3-osa ja nekin aikaan kun pörssi laski muutenkin. Katsotaan, miltä tuo näyttää tuloskauden loppupäässä.

1 tykkäys

Ehkä myös painaa kupissa se että jos on hirveä määrä sijoittajia jotka ovat rallatelleet lapun kyydissä vuoden 2020 koronarallissa kuukausitolkulla keräten tuntuvat tuotot ja nyt katsotaan sopivaa kohtaa poistua kyydistä kun ralli alkaa hyytyä. Siispä odotetaan seuraavaan osariin ja toivotaan että tulisi kauhea jytky ja saisi vielä vähän extraa päälle. Tai myydään juuri ennen osaria. Osarin jälkeen ostajista pulaa koska funda sanoo että kaikki ja vähän päälle leivottu sisään…

Kun on tässä seurannut salkun kahden ison “teknojyrän” (AMD ja NVIDIA) mörnimistä viimeisen 3kk niin jälkiviisaana voisi sanoa että vaikka firmat ovat kovia, tekevät kovaa tulosta ja ovat arvostuskertoimiensa arvoisia, ajurit puuttuvat merkittävälle kurssirallille. “Liian hapokasta” vaikka miten lujaa menisi ja pääomia karkaa etsimään paremmin tuottavia kohteita. Omat tankkauspaikan alertit TradingViewissä on näissäkin joutunut ruuvaamaan aika alas koska muuten ei ole hirveästi toivoa tuotoista… Vielä holdaan molempia koska näen 1-2v aikajänteellä edelleen potentiaalia mutta myönnän että NVIDIAn leikkaamista pois olen jo pariin otteeseen harkinnut. Ei kuitenkaan ole vielä lähtenyt - pääasiassa koska viime aikojen kuumennut kryptohässäkkä voi tuoda yllätyksiä GPU-markkinalla.

7 tykkäystä