Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Pirate stonksit joskus Vernerin Varttiin aiheeksi?

1 tykkäys

Tickeri tietysti YARR

11 tykkäystä

Noniiiiin, paatti liikkuu. Sitten seuraava kysymys on että kauanko kunnes jonot on purettu.

8 tykkäystä

Jo Sir Francis Draken aikoihin myytiin osuuksia “piraatti-startuppiin”, joka disruptoi menestyksekkäästi espanjalaista laivaliikennettä. Itse yrittäjä, rahoittajat ja kruunu saivat kukin osansa. Draken erään laivan keulakoriste ei muuten ollut yksi-, vaan kaksisarvinen saksanhirvi. Harmi, ettei pitchauspuheita ole säästynyt näihin päiviin.

Kuolemanlaakso oli tuttu tämänkin ajan yrittäille ja erityisesti työntekijöille C-tason alapuolella. Esimerkkinä George Ansonin ryöstöporukan alkuperäinen nuppiluku 1854 kutistui neljässä vuodessa 188 henkeen. Mutta born global ja sillee, tuli kierrettyä maailma ja rahat saatiin taskuun. Kapteeni otti potista (väitetysti) 90 000 puntaa jättäen per merimies 300 puntaa. Reilua? Ehkei, mutta vastasi sekin merimiehen 20 vuoden palkkaa…

9 tykkäystä

Hyvä ja simppeli ohjeisto siihen, mitä katsoa pankeissa jos suvaitsee sijoittaa niihin. Mietin mihin tämän linkkaan mutta ehkä tämä on paras paikka kuitenkin.

Noita asioita katsoisin itsekin.

9 tykkäystä

Haverin syykin selvisi:

14 tykkäystä

Koetin kysellä että mitä kahootin osakkeelle tapahtuu, kun taas otettiin vajaa 7% pulkkamäkeä. Mainitsin myös yrittäneeni etsiä sille syitä. Noh lippuahan siitä tuli.

Mietin vain, että kuinka näitä selittämättömiä laskuja pystyisi korrektisti kyseenalaistamaan? Nythän metodina on, että kaikki odottavat kädet ristissä kaikessa hiljaisuudessa että jospa se osake x sieltä vielä nousee asiaa sen kummemmin pohtimatta.

Itseäni ainakin kiinnostaa joka osakkeen kanssa syyt näille yli 5% liikkeille, oli se suunta sitten kumpi tahansa.

Noh tuolla on tuo hehkuttelut ja kyselyt ketju missä näistä voipi jutskailla

2 tykkäystä

Joo just tajusin itsekin, ei oo mennyt kovin vahvasti tämä kellojen siirron jälkeinen maanantai muutenkaan…

1 tykkäys

Eläpä huoli. Se on semmoista… karhutkin heräilee kun kelloja siirretään… Mur mur.
“Ja kauhukseen marjastajat huomasivat olevansa kasvotusten pedon kanssa. Peto oli karhu,tuo metsien kuningas jota kaikki metsän eläimet pelkäsivät. Karhu oli äkäinen ja nälkäinen koska se oli herätetty talviuniltaan. Marjastajat olivat kauhusta paikalleen kangistuneita kun karhu löntysti heitä kohti. Karhun suurista sieraimista nousi höyry ja maa tömisi sen tassujen alla kun se raateluhampaat esillä löntysteli metsäpolulla…”
image

2 tykkäystä

Eikö vielä olisi kuitenkin ajankohtaisempaa olla “undercover” ja pilkkiöiden perässä?

PS. GIF osoittaa myös kuinka Sampo stonk hiipii kohti osingon irtoamista

18 tykkäystä

Saat sympatiani, tilanne on vähän hankala, en ainakaan itse lue kyseistä ihmettely ja kyselyketjua, mutta isot yllättävät liikkeet kiinnostavat ja mm. kahoot on alle 100 hinnassa tutkalla. vähän kaksiteräinen miekka täälllä foorumilla…

1 tykkäys

tankkereista tullu vähän sellainen fiilis, että niitä on porukka ostanut sillä silmällä, että voisi pitkittyä suez ja nyt ne spekulantit oli poistumassa tänään yhtäaikaa? En jaksa uskoa, että lasku jatkuisi, mutta voi hyvinkn jatkua, onhan ne tankkereita. Toki Scorpio pohjilta jo yli 100%+

Ei oo eka ketju missä oot ihmettelemässä jotain rajua päiväheiluntaa jonkun hiivatin volasen lapun kohdalla (esim Kahoot, Voxtur). Jonkun arvomörnijä -osakkeen kohdalla ei tarvi tällaisia pohtia.

1 tykkäys

Toi on toooodella laaja kysymys. Mutta tuosta ostettavasta kansalaisuudesta:
hemmo nimeltä Neil Strauss - Wikipedia on kirjoittanut aihetta osin sivuavan kirjan.
Emergency: This Book Will Save Your Life

Siinä yksi sivujuonne oli tuo kansalaisuuden ostaminen, valtio oli
Saint Christopher Island

Straussin tunnetuin kirja on hieman eri elämänalueelta, mutta ei kuulu tämän palstan aiheisiin…

4 tykkäystä

Voxtur, ihmettelin kuukauden laskua putkeen, jolloin arvosta katosi 35% ja sainkin parempia vastauksia kuin “nämä nyt vaan heiluu”. Kummasti montaa muutakin miellytti se laskelma minkä joku sinne teki :roll_eyes:

Kahoottia ja sen liikkeitä olen seuraillut nelisen kuukautta. Hyviä uutisia tullut yhteistyöstä, noususta Oslon päälistalle yms. Joka kerta palataan pyörimään siihen 100 ympärille.

Pahoittelen jos se niin vaivaa, että minua kiinnostaa syyt miksi tietty osake käyttäytyy niin kuin se käyttäytyy. Jos en johonkin asiaan löydä itse vastausta, niin tapana on kysyä. Sillä tää nyt vaan on tämmöstä tyylillä kukaan ei ole koskaan oppinut mitään.

5 tykkäystä

Jos olet seurannut aktiivisesti Kahootia, niin tiedät varmaan että sen markkina-arvo on kehittynyt ihan eri tahtia kuin tulos. Toisin sanoen, iso osa kurssinoususta johtuu vain arvostuskertoimien venyttämisestä.

Siinähän ei olisi mitään järkeä että Kahoot puskisi koko ajan ylöspäin, tai Voxtur. Täysin tervettä liikettä alaspäin tilanteessa, jossa nousu perustunut pitkälti kertoimien venyttämiseen.

2 tykkäystä

Nopeasti katsottuna Kahootin market cap huitelee 5,4 miljardia USD ja liikevaihto 33 miljoonaa USD. Laskuvaraakin mielestäni on vielä “sniidusti”

27 tykkäystä

En edes yritä laittaa viitteitä, mutta viime viikko on yleisesti väitetty että maailman rahdista 12 prossaa kulkee tuosta (mitä en usko) ja maailman konttikuljetuksista 30 prossaa kulkee kanavan läpi (ton voisin jopa uskoa)…
… kuinka paljon noissa on overläppiä niin ei hajuakaan - eikä myöskään todenperäisyydestä…

Sinänsä viestini on toki täysin nollaviesti, mutta en ole nähnyt yhtään luotettavaa laskelmaa näistä.

Aasiasta menee kamaa myös Jenkkeihin, ja Euroopasta vaikkapa öljyä ihan sisäisesti.

1 tykkäys

En oletakaan että jokainen osake puskisi Evon tapaan koko ajan ylöspäin. Mutta en myöskään koe voxturin 35% laskua vain tää nyt on vaan tämmöistä lausahduksen arvoisena. Sitä todellista arvoa joku sitten laskikin siellä aika hyvin auki.

Mitä Kahoottiin tulee, ulkomuistista JP Morgan antoi tavoitehinnaksi 137 kruunua. Siihen nähden kurssin laskettelu ilman syytä sieltä 110 yläpuolelta ei oikein mene yksiin. Korkeahan arvostustaso on, se on totta. Niin on myös potentiaali.

Mun postauksia voi muuten ihan vapaasti pitää nollapostauksina, ei se minua haittaa. Joka kerta kun joku fiksumpi ottaa asiaan kantaa, minä opin lisää. Näin on käynyt useamman kerran.

Täällä foorumilla on sitä hiljaista tietoa aika helvetisti, itse ainakin yritän sitä kaivaa esiin. Trainers House on yksi josta kurssista päätellen moni näkee potentiaalia, mutta harva siitä ääneen puhuu.

8 tykkäystä