Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Ottaisin tässä huomioon että meren tuolla puolen, suuressa Ameriikassa on hyvin erilainen analyysikulttuuri, (mm ennustetaan tarkoituksellisesti alle toteutuvien tuloksien jotta voidaan nostaa ennusteita) enkä lähtisi noin vaan tekemään johtopäätöksiä tuosta pohjoismaihin. :wink:

2 tykkäystä

Aina välillä tulee mieleen, että näille suosituimmille osakkeille pitäisi olla kaksi ketjua, toinen siihen yritykseen keskittyen (tiukkaa faktapohjaa siis) ja toinen sitten tuolle fanikulttuurille, jossa halutaan taputella toisia selkään siitä, miten hyvä firma tää onkaan ja millaiset timanttikädet kelläkin on. Ensimmäiseen tiukka liputuslinja (tai jopa semi-automaattista bannia perseilystä) ja jälkimmäiseen tuomarilinjaksi lätkän MM-kisojen “vain kuolleet vihelletään”. :smiley:

(edit: itsekin siis toki Qt:n omistajia, joten en naureskele vaan sivusta :wink: )

17 tykkäystä

Kiitos vinkistä, tein itsekin hakemuksen eilen ja tänä aamuna oli liittyminen jo tehty. Itsellä Nordnetin rajapyykki meni rikki vasta äskettäin - toivon mukaan eivät potki pois, jos droppaa alle :grin:

6 tykkäystä

Eivät potki. Minulta puuttu vielä 1% mutta sain puhuttua itseni sisään. Toivottavasti nousee rajan yli ennen kuin pörssit romahtaa.

3 tykkäystä

Jahas. Näköjään taisi taas peesajat iskeä. Heti ostoilmoituksen jälkeen +4% taulussa. :grin:

(Edit 1. Tyhmää, kun tässä ei näy se viesti, johon vastasin. Mitä lie taas kämmäsin. :thinking:)

(Edit 2. Sainpahan sen näkymään. :grin:)

2 tykkäystä

Saxo / Mandatum on poistanut “Reduce only” rajoituksen LKCO:lta.

1 tykkäys

Ilmeisesti vastasit johonki viestiin toisesta ketjusta? Mulla tekee ihan samaa aina. Kannattaa suosiolla painaa tuosta puhekuplasta ja “lainaa koko viesti”.

2 tykkäystä

Tämä on uusi poikabändi “Ränta på Ränta Boy´s” :sunglasses:
image

19 tykkäystä

Täytyy kyllä nostaa hattua, että joku uskaltaa Suomessa heitellä tällaisia kommentteja :grin: Kyseessä siis Huawein tietoturvajohtaja.

”Jos me siirtyisimme nyt heti seitsenpäiväiseen työviikkoon, voisimme kiriä kiinni kuilun Amerikkaan ja Kiinaan”, Lauhde heittää.

”37,5 tuntia viikossa, pekkaspäivät, viisi viikkoa lomaa, ja kaikkea muutakin. Ja sitten meillä on pääministeri, joka sanoo, että me voisimme siirtyä nelipäiväiseen työviikkoon. Olen huolissani. Huaweilla on turha valittaa, että minä haluaisin neljän viikon kesäloman. Kukaan ei uskalla ottaa esille tämmöistä.”

”Minä teen koko ajan yli 80-tuntista viikkoa, ja minulla ei ole neljään vuoteen ollut kesälomaa.”

15 tykkäystä

Pakk

Uhhuh. Uskooko joku oikeasti, että asiantuntijatyössä tuottavuus lisääntyy suoraan käytetyn ajan funktiona ilman mitään muita rajoitteita? … :man_facepalming:

38 tykkäystä

Nyt ei valitettavasti oo ennen-kuvaa mutta joku ehkä muistaa Simo Silmu -meemin 20 vuotta humppaa niin täytyy tuon kaverin ulkoista habitusta katsellessa sanoa että tässä on kaikki ainekset ”80 viikkotuntia töitä” meemiin :sweat_smile:

Mutta propsit tosiaan rohkeudesta :sweat_smile:

E. Löytyipäs itse asiassa 2015 vuodelta kuva. Sanoisin että meemiteoria ’confirmed’:

image

Nyt vaan joku henkilöstöfirma kopioimaan taannoisen Valion nerokkaan Lemmy-maitokampanjan ja Huawein jamppa kamppiksen keulille sanoon että ”En oo koskaan pitäny kesälomaa. Enkä pidä.” :sweat_smile:

99 tykkäystä

Joo, nykyaikana vielä joku edes semivakavalla naamalla heittää tuollaista. Ennemmin pitää pyrkiä kohti sitä Marinin ajamaa nelipäiväistä työviikkoa. Se on kehittyvän yhteiskunnan merkki ja elämässä on muutakin kuin työnteko.

34 tykkäystä

Tähän voin todeta että jos tuosta maksetaan kunnolla vastaavasti ja elämäntilanne sallii ja pää kestää niin siitä vaan. Yleensä vain johtoportaasta heti kun mennään alaspäin niin korvaus ei vastaa ponnisteluja. Lisäksi on se tosiasiallinen ongelma että tietyn pisteen jälkeen lisätyötunnit viikossa valuvat harakoille, eli todellinen tuottavuus ei enää hirveästi kasva vaikka tunteja tulee lisää. Jos vaihtoehtona on palkata kaksi jamppaa tekemään 40h/vko tai yks tekemään 80h/vko ja oletettavasti kokonaiskulu on sama niin kahdella jampalla taatusti tulee enemmän tulosta.

Omasta työpaikasta kokemusta itseasiassa vähän tämäntapaisesta, pari eri tilannetta/työtehtävää joissa oli yksi (ylityöllistetty, jatkuvasti ylityötunteja nakuttava) henkilö. Palkattiin molempiin toinen ja ylitöistä päästiin eroon ja tehokkuus nousi varmasti enemmän kuin tuplaksi vs. aikaisempi tilanne ja sen päälle ei ole enää mitään huolia jos jostain syystä toinen on poissa (sairaana tai :scream: lomalla) ja taitaa aiemmin yksin hommat tehneen pääkin kestää paremmin. Kulut nousivat luonnollisesti parista rekrystä, mutta tulostakin tulee siihen malliin että väitän molemman tapauksen olleen selvä win-win sekä työntekijälle että firmalle.

26 tykkäystä

Jos tämä ei kuulu Qt-ketjuun niin ihmettelen vain. Kuka tulee Qt:n liittyvää asiaa etsimään kahvihuoneesta?

10 tykkäystä

Tuollaisilla lausunnoilla saadaan varmasti muodostettua houkuttelevaa työnantajakuvaa.

3 tykkäystä

Joskus kauuuuan sitten oli bändi nimeltä INXS. Joten tämä tyttölapsissa hysteeristä kirkumista aiheuttava poikabändi voisi olla INDRS. :yum:

4 tykkäystä

Vielä vähemmän sieltä kukaan vastaa jos kysyn, onko tullut muita kuin Inderesin analyyseja eilisen posarin jälkeen. Mutta antaa olla.

:grin:

Tämän INDRS:in keikalla olisivat kirkumassa varmaan enimmäkseen nuoria, varhaiskeski-ikäisiä ja keski-ikäisiä miehiä. :thinking: Mä olisin ainakin eturivis hysteerisenä! :sunglasses:

5 tykkäystä

Olen huolissani, eri syistä. :grimacing: 996icu

2 tykkäystä

image

80 tykkäystä