Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Joo luulen että tää menee kategoriaan, “tarkoituksella provosin ja herättelin keskustelua aiheesta”.

4 tykkäystä

Suosittelen American Factoryn katsomista (Netflix). Kertoo juurikin näistä kulttuurieroista.

4 tykkäystä

Sieltä fuusiotiedotteista se löytyy, vastaus on ei.
Konecranesin omistajat saavat ylimääräisen pääomanpalautuksen koska sen markkina-arvo oli sen verran cargotecia korkeampi fuusiosta uutisoitaessa että tällä ylimääräisellä osingolla pyritään siihen että molempien omistajat saavat tasavertaisen kohtelun.

2 tykkäystä

Eka biisinä luonnollisesti se on Petrii:

2 tykkäystä

Tossa nyt haisee kilometrin päähän tämmöinen provoilu ja lähinnä vain teemojen nostaminen esiin. Erittäin huonoa pelisilmää kuitenkin, koska nyt vassarit saavat ilmaisen vaaliaseen.

Mutta joo kyllä meikapoikakin voisi tehdä muutaman vuoden 80h työviikkoa, jos tuloveron verotus olisi jossain 10%:n tienoilla. Suomessa, jos tekisi 80h viikkoa, niin verot olisivat useimmilla päälle 50% :smiley:

Ihan läppähän tuo 80 tuntia on. Toki toimarina voi laskea joka sekunnin työksi, kun edes ajattelee firmaa.

Tuskin siellä kotona ylävitosia heitellään, jos viikon 168 tunnista 80 käytetään töihin ja lopuista 88 tunnista olisi ihan suotavaa käyttää nukkumiseen edes 50h. Toisin sanoen hänen sanoillaan muulle elämälle jää aikaa 38h viikossa, joka on poskettoman vähän kun huomioi paljonko ihan perus arjen pyöritys vie aikaa.

6 tykkäystä

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/huawein-suomen-pr-johtaja-firman-kyberturvallisuusjohtajan-tyoaikapuheista-todella-ikava-ulostulo/b080dfd6-f0f4-4c5e-974d-94887dd2ecf9

Maksumuurin takana mutta on siellä Huaweilla kuitenkin muita jotka muistaa pitää välillä lomaakin.

Hölmöä provokaatiota Mikalta mennä noin ääripäähän sanomisissaan.

3 tykkäystä

Aika epämiellyttävää luettavaa. Varmaan henkilöjohtajana 6/5 ainesta :ok_hand:

9 tykkäystä

Tuskin nuo työehdot paranevat alaspäin mennessä. Näitä asioita mietitään helposti omalta kokemuspohjalta, omasta vinkkelistä. Kiinassa ei paljon työehtoja tunneta ja osittain siksi sieltä suolletaan halpaa tavaraa Euroopan ja Usa:n kuluttajille. Asiantuntiatehtävissä tilanne on varmasti toinen. Vaikea on tehdä syvällistä keskittymistyötä 80 tuntia viikossa, edes sitä yhtä viikkoa. Allekirjoitan myös tuon tuotannon automatisoinnin. Meillä on kuitenkin hirvittävä määrä työtä ja ihan sellaista missä vaaditaan todella kovaa ammattitaitoa( itse asiassa paljon enemmän kuin automaation kanssa työskennellessä ), joihin ei enää löydy tekijöitä ja silloin ei ole muuta mahdollisuutta kun venyttää päivää, vaikka se ei tehokasta enää olisikaan.

2 tykkäystä

Sillä lailla… Mä teen 45h viikkoa, ruokailut mukaan luettuna. Nyt oon ollu kuukauden ajan perjantait pois töistä (omasta toiveesta palkatonta vapaata) ja jatkaisin näin erittäin mielelläni jatkossakin :wink:

8 tykkäystä

Voisipa jäädä eläkkeelle. Vaikka tänään.

9 tykkäystä

Kyllä, tekeminen ei kyllä loppuisi. Tää yrittäminen kylläkin.

1 tykkäys

Asiantuntevia nämä pääekonomistit… Ja hienoja selityksiä perään.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sak-levitti-vaaraa-tietoa-osakesijoittamisesta-verohallinto-huomautti/6d9fcc05-2259-4f66-90c6-fc64e948596a

11 tykkäystä

Qt:n suosituskuohuntaa seuratessani kaikuu korvissani Vernerin sanat “tärkeintä on lukea sitä analyysiä”.

Hirveä vääntö ja mielensäpahoitus taas saatu yhdestä suositusmuutoksesta, kun tarina siellä taustalla on täsmälleen sama kuin vielä toissapäivänäkin.

Analyytikollekin varmasti kiitollista hommaa kirjoitella sivutolkulla analyysia ja aina keskustelu kääntyy ja kiteytyy tavoitehintaan ja suositukseen.

40 tykkäystä

Yksi esimieheni taannoin tokaisi yleisesti että “jos ei töitään ehdi tekemään 7,5h työpäivän aikana, niin joko ei ole tehtäviensä tasalla tai sitten niitä on liikaa”. Tykkään hänen ideologiastaan.

23 tykkäystä

Näyttääkin jätkä siltä ettei oo päivääkään pois töistä. Tässä vaiheessa sanon etten halua samanlaista kohtaloa. Otan osaa Mika Lauhteen ja hänen lähipiirinsä puolesta. Ei näy ukkoa kotona eikä missään muuallakaan… Eli siis pointtini on se, että muistetaan ottaa kaikki mahdollinen irti elämästä. Ura on vain yksi niistä asioista (jos joku sitä haluaa). Sanoisin et vaikkapa Clint Eastwood on paljon kovempi jätkä ku tämä Mikael Lauhde :joy: eli ole mieluummin oman elämäsi Clint Eastwood kuin oman elämäsi… tää… mikä tää nyt oli kun unohdin nimen jo? :wink:

2 tykkäystä

Kyllä jos itse takoisin neljä vuotta 80 tuntia viikossa töitä, niin ei ois ketään kotona odottamassa. :sweat_smile:

14 tykkäystä

Eikö Huaweilla ollut jotain tietoturva ongelmia ? Jos niitä oli/on eipä nuo nyt tehokkaita tunteja sitten ollut. Tervetuloa katolle tekee 80 tuntisia viikkoja. Tänään tarkeni hienosti .

6 tykkäystä

Niin noh… Sitä loppua kutsutaan lähinnä nukkumiseksi, syömiseksi ja asioiden hoitamiseksi. Itse teen 35 tuntia viikossa ja olen ylempien toimihenkilöiden mediaanitulojen yläpuolella vaikka olen normaalipalkansaajan roolissa. Aikaa muuhunkin kuin näihin edellämainittuihin. Huomenna ajattelin käyttää koko päivän grillaukseen ja savustamiseen ja auringonottoon omalla pihalla. Kaikki illat ja viikonloput vapaana aina enkä ole edes puhelimella tavoitettavissa (välttämättä).

1 tykkäys

Jää myös parhaat tekijät helposti pois tuollaisella rankkauksella. Omalla alallani tuntuu monet parhaat tekijät olevan koulut kesken jättäneitä. Minä mukaanlukien. Koskaan ei yliopistopapereita kysytty saatikka tarvittu.

2 tykkäystä