Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Kai sama pätee ihan mihin tahansa “kuumaan” osakkeeseen.

WSB-lapuissa kannattaa miettiä, mistä voittajien tuotot tulee. Sitten kannattaa miettiä, että miksi minä olen voittaja enkä häviäjä.

1 tykkäys

WSB-lapuissa kun ei voi nojata mihinkään perinteiseen tunnuslukuun niin siksi tuo mukaan lähteminen on vaikeaa. Kun ei tiedä vieläkö nousee, ja jos nousee niin miksi. Ehkä sitten teknisellä analyysillä siellä voi suuntia päätellä. Itse en niitä osaa.

Nyt mennään :shower: Harvian tuloslive! Harvia Q4'20 -tuloslive 11.2.2021 noin kello 8.50 | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

5 tykkäystä

Mitä tämä tarkoittaa? Eihän ansiosidonnaiseen oikeuttavan työttömyyskassan jäsenyydellä ole mitään tekemistä ammattiliiton jäsenyyden kanssa.

2 tykkäystä

Nyt kun katsoo nopeasti Harvian lukuja harmittaa entistä enemmän, että ei ole uskaltanut hypätä kyytiin korkeasta hinnasta huolimatta. :sweat_smile: Eiköhän luvassa ole aikamoista nousua tänäänkin.

10 tykkäystä

Kymmeneltä tätäkin tulosjunaa voi taas ostaa pörssistä. Silmät kiinni ja kauhoen. “kallis” tässä tapauksessa tarkoittaa mielestäni samaa “laadukas”. :smiley:

(Ei sijoitussuositus. Kauhokaa vastuullisesti ja omaa harkintaa käyttäen)

4 tykkäystä

Täältä +1
Joskus oli toimeksiantoa sisällä n.6,6€ mutta ei ihan tarttunut pilkkiin. Jäin odottelemaan parempia paikkoja :smiley:

Ps. Kajaanin live-feedit on aivan timanttia. Tämä menee jopa ohi siitä viime kertaisesta Kamux livestä. Jos Petri on äänessä, osakkeenomistajien on syytä suunnata Torille!!

6 tykkäystä

Ei suoranaisesti olekaan, kun nykyään sille on ihan oikeita vaihtoehtoja. Olihan jo ennen YTK’ta periaatteessa mahdollista kuulua ainoastaan liiton kassaan, muttei siitä mahdollisuudesta kerrottu.

Kyselytutkimusten perusteella ammattiliittoon kuulumisen tärkein syy on ollut työttömyyskassan jäsenyys. Oikean tiedon merkitystä jaksetaan yliarvioida ja luulojen merkitystä aliarvioida päätöksenteossa.

4 tykkäystä

Itse vaihdoin n. vuosi sitten YTK:lle. Ja menin tyhmyyksissäni vielä laskemaan hyödyn… Jos olisin koko työurani ajan sijoittanut ammattiliittojäsenmaksut osakkeisiin niin perus 7% tuotolla olisin pitkälti yli 40k€ rikkaampi. Sillä rahalla olisi jokusen lomamökin vuokrannut.

6 tykkäystä

@Saapasjalkakissa kaan enää pysy luvuissa mukana :grinning: Jotenkin Inderesin yhteisöläheisyys tuli jälleen ilmi! Harvia tuloslivessä siis.

4 tykkäystä

Ai että mikä aamu! Kirurgian seminaarit pyörii taustalla (jotta saan läsnäolomerkinnän), mutta minä kuuntelen Harvia tulosliveä. Ja nyt olen kyllä ansainnut osakkeenomistajana Harvia-kahvit!

18 tykkäystä

Onnittelut! Upeaa, että kirurgian(kin) kurssit voi nykyään suorittaa etänä!!

Kerrotko sedälle kuitenkin ihan näin privana, missä aiot leikata seuraavan kerran.

Masse-setä, FA, Vielä jonkin verran terveydestään huolestunut leikkuupöydän asiakas :slight_smile: :slight_smile:

63 tykkäystä

:smiley: Nyt kyllä hieman naurahdin, kiitos tästä.

Ihan potilasturvallisuudenkin takia niin onneksi kuitenkaan kirurgian kurssi ei ole kokonaan etänä :smiley:

9 tykkäystä

kuva

101 tykkäystä

Sauli tuumaili Sampo-livessä, että IF:n tulos vei Harvialta kultamitalin. Voihan IF:nkin tuloksesta innostua, mutta johonkin olisi hyvä vetää raja. :smiley:

9 tykkäystä

Hyvää huumoria Saulilta, kyllä Harvia taisi tämän päivän kultamitalin kuitenkin viedä :smiley:

5 tykkäystä

Onnittelut Harvian omistajille! Missasin tämän 19e paikkeilla, mutta juodaan kaikki yhdessä kahvit tälle hienolle suomalaiselle yhtiölle! :coffee:

31 tykkäystä

Alkaako Suomesta loppumaan pörssi-asiantuntijat, kun kauppalehden pitää haastatella WSB-ilmiöstä 19-vuotiasta Tuomas Venäläistä, joka ilmeisesti on omien sanojen mukaan sijoittaja ja päivätyöltään kiinteistömaailman myyntineuvottelija.

Tämä hivenen naurattaa ja ärsyttää, että sijoitus-genressä voidaan haastatella ketä tahansa ilman mitään tietoa haastateltavan koulutuksesta, osaamisesta ja kokemuksesta. Mitä jos lääke- tai oikeustieteellisessä asiassa haastateltaisiin jotain täysin keltanokkaa ilman mitään kokemusta.

Mutta sellaistahan tämä pörssigenre on: showbisnestä loppupeleissä.

11 tykkäystä

No niin juuri, sitähän tarkotinkin ja kyllä sen siitä ymmärtää jos haluaa.

IF-kahveja ryystetään 4cl:n shottilasista samalla kun Harvian omistajat nauttivat kultamitalikahvinsa löylykiulusta. No joo, Sammoltakin hyvää suorittamista :slight_smile:

4 tykkäystä