Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Olin kirjoittamassa litaniaa, mutta Poukkoilija ehti viedä sanat suusta. Ei tuohon oikeasti voi mitään muuta sanoa tai lisätä

Olet sitten eri mieltä Abraham Lincolnin kanssa tässä, koska hän sanoi: ”Parasta mitä mies voi tehdä lapsilleen on rakastaa heidän äitiään.”

13 tykkäystä

Täysin sama syy itselläkin :grin:

1 tykkäys

Kyllä siinä pojat kuule isukki herkistyy, kun vauva syntyy. Ei siitä kääröstä voi sen jälkeen olla pitämättä. Elämän ylivoimaisesti paras hetki!

23 tykkäystä

Saisko ketjun nimen vaihdettua lastenhuoneeksi :wink:

17 tykkäystä

En haluaisi masentaa lapsikeskustelua, mutta yllätyksekseni ei ole kukaan tässä keskustelussa vielä nostanut esiin ettei niitä lapsia välttämättä saa kuin maitoa lähikaupasta itselle sopivana hetkenä.
Menee ne selvät suunnitelmat ja “aikataulutukset” uusiin puihin mikäli ei lasta heti ala kuulumaan.

13 tykkäystä

Ikää 43, ja lapset eivät ole koskaan kiinnostaneet, tuskin siitä muuksi muuttuu. Tällä pallolla dallaillaan oman aikani, ja se riittää minulle. Ei ole hinkua jatkaa sukua.

5 tykkäystä

Itse sain omani 21- ja 24- vuotiaana (nuorin nyt 10). Nyt kun vierestä seuraa kavereita jotka alkavat lapsia hankkia elämäänsä niin ei ole ikävä enää vauva aikoja. Ei olisi enää samalla tavalla energiaa valvoa öitä ja vaihdella vaippoja. Näistä syistä olenkin jonottamassa vasektomiaan.

Ja taloudellisesti, molemmilla oli tuossa vaiheessa vakityöt ja ensimmäinen asunto velalla ostettu mutta ei mitään suurempia säästöjä. On kerennyt opiskella lisää lapsienkin jälkeen/aikana ja näin saanut “uralle” jatkumoa.

Ja onhan omat lapset aivan parhaita vaikka harmaita hiuksia saavatkin aikaan ja osaavat lompakkoa pitää ohuempana

3 tykkäystä

“En pidä vauvoista” on vähän keskeneräinen ajatus, väitän. Eihän siinä mistään random vauvasta ole kyse vaan omasta lapsestasi joka on (myös) sinun lihaa ja verta ja johon kehittyy ihan erityinen suhde. Ja lapsi ei ole mikään ulkoinen palikka (itsekeskeisen) elämän päälle vaan luonnollinen osa ihmiselämää. Ja senpä vuoksi täällä maan päällä tätä väkeä onkin.

Ymmärrän toki senkin että jossakin kuplassa elämä voi eskaloitua sellaiseksi että se on työnnä rutiineja ja omia nautintoja, jotka on niin tärkeitä osia elämää (kunnes toisin huomaa).

Ja jos joku lasta harkitseva miettii, et tarvi ekaan lapseen heti perheautoa tahi omakotitaloa ja kolmea makkaria. Ne ehtii hommata kunhan selkiytyy mihin kaikkeen juuri teidän perheellä on tarvetta.

No helppo minun puhua kun on suotu niin hyvä elämänkumppani…

18 tykkäystä

Tämähän sisällään pitää juuri sen konnotaation, että lapsista tykkää. Itsekkään en pidä vauvoista ja näen että tekis todella väärin sitä syntynyttä ihmistä kohtaa jos “Tein vaan jotta näen pidänkö Omastakaan lapsesta” aika surkea lapsuus olisi tulossa.

Toivon kyllä että paras ystäväni löytää morsmaikun jonka saattaa tiineeksi pian. Haluaisin olla se “Cool kummisetä” joka tuo maailman matkoiltaa Buenos Airesista tai Kap kaupungista mitä erikoisimmat matkatuomiset ja parhaat tarinat.

3 tykkäystä

Tästä viestistä jäi tälläiselle lapsettomalle vähän outo maku suuhun.

En nää siinä itsekeskeisyydessä mitään väärää, kunhan itse tekee asioita josta nauttii.
Täällä eletään kerran ja itselleen, joten on syytäkin elää ja tehdä asioita jota itse haluaa, eikä sitä mitä muut odottaa tai haluaa sinulta.

Sen takiahan moni niistä lapsia hankkii, koska haluaa, itsekeskeisyyttä?

On mielestäni kaikille parempi, että lapsia hommaa ne jotka niitä haluaa.
En itsekään tällä hetkellä voisi kuvitella saavani saatikka haluavani lapsia nykyiseen tilanteeseen, jos koskaan myöhemminkään.

En myöskään hommaa lemmikkejä, vaikka niistä pidän, koska ne vaativat paljon aikaa, huolenpitoa, sekä rajoittavat tai vähintään hankaloittaa monesti asioita.

Tämä siis vajaa 30v. sinkkumiehenä.

11 tykkäystä

Täytän pian 36 vuotta, olen aina ollut kovin lapsirakas, mutta en ole vielä koskaan päässyt edes oikeaan parisuhteeseen, joten mä en ehkä koskaan saa perhettä. :pensive: Aina alle keskituloisena olleena toimistoduunarina, niin olen saanut kerrytettyä varallisuutta kohtalaisesti, jota mielelläni käyttäisin oman perheen tarpeisiin, jos sellaisen joskus saisin.

Kukin elää tavallaan, mutta jos lapsia haluaa ja on niitä saanut, niin varmasti raha ja muut asiat ovat enemmän tai vähemmän sivuseikka. :slightly_smiling_face:

57 tykkäystä

Mun mielestä lapsia saadaan, niitä ei hankita.
Kaksi tuttua pariskuntaa 20-30v, yrittää mutta ei nappaa.
Meillä kävi onnen kantamoinen joka ei ole itsestäänselvyys.

Jäsentelin itse asian näin: 27v esikoinen tulossa, jos kaikki menee putkeen nii velat maksettu talosta 25v sisällä ja toivottavasti muksu/muksut saa tohvelii kannikkaan ja ovat tässä vaiheessa muuttaneet omilleen.

Tässä meidän yhteiskunnassa ei oikein pieniä matalapalkkaisia perheitä/keskipalkkaisia mun mielestä tueta tarpeeksi, jos otetaan huomioon syntyvyys. Ikäluokka vanhenee koko ajan.
Siihen pitäisi kiinnittää päättäjien enemmän huomiota.
Tiedän että meidän perheessä jatkossa harrastetaan ja nautitaan elämästä vähemmän ja vähemmän seuraavina 10-18vuotena mutta ei mahda minkään.

Saksassa tälläinen uudistus:

Saksassa on hyväksytty 130 miljardin euron arvoinen elvytyspaketti koronan runtelemalle taloudelle, kertoo liittokansleri Angela Merkel.
Pakettiin kuuluu muun muassa perheille maksettava 300 euron lapsilisä

En ole asiaan perehtynyt juurikaan, en tunne Saksan sosiaalipalveluita joten MUTU että palkat kovemmat ja perheet pärjää paremmin?

2 tykkäystä

Lapsista: mulla on yksi ja se on ihana, mutta minua piti vähän suostutella hänen tekoon.

Voin vakuuttaa, että useimmille se oma lapsi on aivan eri asia kuin sinkkuna vertaa johonkin hermoromahtaneeseen vauvaan tai taaperon, eikä se kuolakaan haittaa paljoa siinä tietyssä vaiheessa ja ne lapsethan kasvaa ja kehittyy.

Sinkkuna tai lapsettomana osa varmasti huomioi vaikkapa låhinnä itkeviä vaivoja, koska sellaista nukkuvaa vauvaa harvemmin huomioi, liian usein huomataan ns. Negatiiviset puolet. Lapset on muuten vauvoja vaan vähän aikaa. Meidän lapsi kommunikoi viittomalla jo 6kk iässä, että jotain ne ajattelee, esim. Maitoa, tai lisää maitoa :roll_eyes: tai vessahätä.

Oma lapsi taas on rakas ja vähän eri asia kuin random lapsi… Yksi ihminen enemmän rakastaa.

Mutta ei välttämättä kannata yrittää tehdä kaikkea samaa kuin aikaisemmin yhtä paljon ja lisäksi olla täydellinen vanhempi. Kannattaa ottaa rennommin, niin jaksaa paremmin ja on kivempaa.

Yllä oleva oli täysin subjektiivinen näkemykseni, koitan juuri tehdä toista, eka 5v vanha jo. Pelaillaan yhdessä golffia.

10 tykkäystä

Totta, siinä oli vähän syyttävä fiilis nyt kun luin uudelleen. Ei ollut tarkoitus :blush: mutta uskon vahvasti siihen ettö aiempi elämä tuntuu tyhjältä tms kun saa lapsia. Ja monia sellaisia tarinoita lukenutkin. Mutta ehdottomasti täällä tarvitaan kaikenlaisia ja kaikenkokoisia perheitä, ihmisiä, kotitalouksia…

1 tykkäys

Älä ihmeessä menetä toivoasi, vaikutat mukavalta mieheltä, haluat perheen, ja hoidat vieläpä talouttasi hyvin. Erittäin moni nainen on kiinnostunut perustamaan perheen sellaisen miehen kanssa, jolla on nuo ominaisuudet, sitten vaan pitää tietysti kemioiden vielä kohdata ja ajatusten käydä sopivalla tavalla yksiin. Sinun pitää vain kertoa mahdollisimman monen naisen tietoon nuo asiat itsestäsi, laittaa rohkeasti itsesi peliin.

77 tykkäystä

Kiitos kivoista kehuista ja mukavista sanoista! :slightly_smiling_face: Tsempit auttavat aina, en luovuta en. Pitää olla kiitollinen siitä, mitä on; vanhemmat, sisarrus, ystäviä, työ, harrastuksia ja taloudellinen tilanne hyvä. Mulla on moni asia hyvin ja otan sanoistasi vaarin.

Katson itseäni peilistä ja laitan itseni rohkeammin peliin! :slightly_smiling_face:

79 tykkäystä

Joku kirjoittaa, että päätös olla lapseton on itseksäs valinta. Toisaalta, sama itsekkyys on myös meillä, joille lapsia on siunaantunut. Halu siirtää omaa geeniperimää, nähdä oma jälki tässä maailmassa ja siirtää omaa kuvaa seuraaviin sukupolviin kumpuaa samalla tavalla itsensä sisältä ja omista haluista kuin päätös olla hankkimatta lapsia.

Minulle lapset ovat suuria lahjoja, aarteita. Yksi tärkeä syys ja merkitys oman elämän tarkoitukseen. Mutta ymmärrän hyvin, myös niitä jotka päätyvät toisenlaiseen ratkaisuun ja ovat hankkimatta lapsia.

5 tykkäystä

@Kale1 täällähän tämmöinen vanha metroseksuaali liikuttuu kun lukee tämmöisiä kannustusviestejä, että jaksat vastata tuntemattomalle ihmiselle noin hienosti. Hienoa! Joo, takaisin punttia vääntämään ja sitten rambo telkkarista ettei mene ihan hempeilyksi :smiling_face_with_three_hearts:

19 tykkäystä

Osakesijoittamisesta puheen ollen, jos / kun syntyvyys pienenee myös talous pienenee. Ei auta vaikka mitä koodia ja teknologiaa keksittäisiin.

Mitä sitten on elämä? Miksi? Siksi että on maapallo täysi hyviä yhtiöitä mutta ihmiset kuolleet kauan sitten?

2 tykkäystä