Inderesin kahvihuone (Osa 2)

4 analyytiikkoa seuraa Hyzonia, muutenhan aika pitkälti mutupohjalta tuntuu menevän.

5 tykkäystä

Korkein 21, ka 17 ja alin 15. 1 strong buy ja 3 buy suositusta.

7 tykkäystä

Esimerkiksi 8x EV / TAM (2025e) tai vastaavalla saa varmasti hyviä ennusteita. Sitten vain mietitään miten tehdään 60% marginaaleja 90% markkinaosuuksilla tms… Ja näillähän se on vielä halpa kun katsotaan 2030TAMia

Mutta tuosta esimerkki yhtiöstäsi tai sen kertoimsta en tiedä mitään, eikä oma esimerkkini välttämättä kuvaa sen kertoimia.

Tai sitten analyytikot yrittävät haistella sentimenttiä ja treidata suosituksellaan. Jolloin TPillä on yhtä paljon painoarvoa kuin Aston livingstonen nokian 10e targetilla (vai mikä olikaan).

2 tykkäystä

Kyllä jos analyytikot lätkivät 15-21$ hintatargetteja ja kurssi poraa alamäkeen alta 7$ niin markkina taitaa kyllä antaa omaa tuomiota tämän firman tulevaisuudennäkymistä tai sitten tässä on jotain josta en ymmärrä. En väitä tuntevani firmaa mutta ns. näyttää aika heikolta.

10 tykkäystä

Tähän saattaa myös vaikuttaa viimetalven vetybuumi ja sen tuoma alamäki. Porukalla ei ihan hirveästi usko riitä vetyosakkeisiin tällä hetkellä.

2 tykkäystä

Kaipa long positioita ostavat ymmärtävät, että firmalle ei ole vielä liikevaihtoa nimeksikään ja silti hintalappu yritykselle on vajaat pari miljardia. Tosin onhan meillä nyt muutama tällainen tulevaisuuden lupaus jo kotipörssissäkin ja niistäkin ollaan niin innoissaan. Toivottavasti Hyzon onnistuu lupauksissaan. Paljon vain ehtii tapahtua markkinalla ja maailmassa ennen 2025.

3 tykkäystä

Vai nostavatko alkuperäiset omistajat voittojaan jotka ovat ilmeisesti luokkaa satoja prosentteja näilläkin hinnoilla?

Oma hyzon hype perustuu melko pitkälle nikola vs hyzon vertailuun jossa hyzon vaikuttaa huomattavasti lupaavammalta ja on lisäksi huomattavasti halvempi.
Aika näyttää miten tämän kanssa käy mutta usko on kova vetyyn raskaassa kalustossa tulevaisuudessa ja alamäkeä lasketellaan hyzonin kyydissä hyvillä mielin keskihintoja laskien toki vain sellaisella summalla minkä olen valmis menettämään ilman että yö unet menee samalla.

Toivotaan että suuri yleisö ei vaan ole vielä löytänyt hyzonia tai ymmärtänyt sen potentiaalia. :crossed_fingers:

5 tykkäystä

Tätä Hyzonia olen minäkin ihmetellyt. Sen laskua ja pikkuruisia nousuja taivastellaan päivittäin taivasteluketjussa. En usko, että monellakaan ostajalla on mitään käsitystä tuon arvosta. Aina on vaan hyvä ostopaikka ja alennusmyynti. Tai sitte myyjät on vaan pihalla tilanteesta. Melkosta arpapeliä joka tapauksessa.

6 tykkäystä

Niin, vaikeahan tälle tässä kohtaa on käypää arvoa laskea.
Itse olen sijoittanut tähän, koska uskon firman toimialaan ja sen tulevaisuuteen. Lisäksi HYZON on nähdäkseni pisimmällä tässä vääjäämättä tulevassa murroksessa.

10 tykkäystä

QT +8% ja Tokmanni -7%. Jing ja Jang. Maailmassa säilyi tasapaino (tai ainakin mun salkussa). Mitähän hirveyksiä olis tapahtunu jos Tokmannikin olis noussut :scream:?

12 tykkäystä

Kyllä maailmaan ihmettelyä mahtuu. Itse ihmettelen enemmän Nikolan 3x arvoa vs Hyzon, eikä niillä ole edes mitään tuotetta myytäväksi? Hype ja meemit näyttävät kantavan erittäin hyvin jenkeissä.

Edit. ja kyllä, oma lehmä on ojassa. Ja syvällä.

18 tykkäystä

Pääosa on tosiaan “näkemyksen” ottoa, mutta kyllä sitä aina tasepohjaisestikin voi haarukoida. Esim. Hyzonilla pitäisi olla 2-3$/osake cashia (600miltsiä iposta), joka tiputtaa EV:n tästä tuonne 1,3 jaardiin. Siintä voi vähennellä vielä patentteja joille voi myös jotain arvoa antaa. Brändillä ei ole vielä hirveästi arvoa, mutta aineetonta osaamista on ehkä myös enemmän kuin jonkin verran. Velkaahan firmalla ei ole.

Jäljelle jää kyllä iso kasa rahhaa hinnaksi itse liiketoiminnalle ja odotuksille eikä turvamarginaalista tarvitse jutustella. Mutta jos vielä puolittuu niin sitten saa jo tasetta ostettua yksi yhteen. Eihän tämä tietty mikään tasepeli ole, ei sinne päinkään, mutta antaa jotain konkreettista laskettua tukea omaan fair value arpajaiseen.

Tietysti on niin, että firma ei tee positiivista kassavirtaa, joten kunnon karhumarkkinassa voisi tämäkin hyvinkin päästä alle tasearvon, vaikka se onkin käteistä pääosin. Kukapa haluaisi ostaa täydellä hinnalla pizzaa josta kokki syö osan ennen tarjoilua :rofl:

14 tykkäystä

Se on totta, ehkä tärkeintä olisi tietää/arvioida aikajänne milloin tulokset voisivat todella realisoitua tulevassa murroksessa, joka voittajaa ei taida kukaan tietää eikä ehkä ajan kohtaakaan. Sen näkee muistakin “vety” osakkeista. Itse en tähän olen vielä kyytiin hypännyt kun olen muutamassan muussakin “hype” osakkeessa mukana. Syyhyää kyllä ainakin jos verrataan Nikolaan…mitenkäs Plug vertaus?

3 tykkäystä

Itse näen tosiaan Plugin olevan voittaja omassa kategoriassaan ja Hyzonin omassaan, joskaan en vielä yhtä vahvasti. Hieman on myös kuulunut spekulaatioita näiden kahden yhteistyöstä, mikä ainakin allekirjoittaneen mielestä olisi mielenkiintoista.
Mutta mistä näistä tietää, voihan olla että juuri raskaan liikenteen siirtymisessä vetyyn joku jätti tulee ja puhdistaa pöydän resursseillaan.

2 tykkäystä

MTV3 ja seiskan uutiset… ei mainintaa Remedystä :man_shrugging: :joy:

5 tykkäystä

Sehän on ehkä se suurin riski, muut kehittää ja sitten kun kilpailukyky on markkinoilla saavutettu, niin joku ostaa pois tai kopioi tekniikan, joka ei ymmärtääkseni ole ihan rakettitiedettä, no jos sitten preemioilla tekisi tilin. Joku kun rakentaisi sen Infran. Itse olen Plugia vähentänyt salkusta 75%, koska juuri se aikajänne siinä arveluttaa kun olen jo vanha miäs :cry:

3 tykkäystä

Nytkun pörssi kohoaa vimmatusti, eikä itse löydä ostettavaa, ehtii esittelemään huikeita mediataitojansa (kiinnostuneet YV:tä). Ajankohtaisista aiheista bingoa, koita huviksesi, saatko suoran jo huomenna.

(Mielensä pahoittaminen kielletty!) :slight_smile:

231 tykkäystä

Vielä kun tähän olisi saanut jeesustelut Kamuxista ja käytettyjen autojen kauppiaista niin olisi kyllä kaikki kasassa. :smiley:

8 tykkäystä

Puuttuu myös “ostin läpällä/ kännissä” ja “iski FOMO päälle”

6 tykkäystä

Eiköhän tälle seuraa jatkoa tulevaisuudessa, matskuahan täältä saa :joy:

5 tykkäystä