Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Vähän ihmettelen noita myyntipuolen viestejä välillä. “Myyn nyt voitolla ja ostan myöhemmin halvalla takaisin”.

Onko joku tilanne, missä kannattaa myydä kurssinousuun ja toivoa laskua? Jos näet yhtiössä kasvua, niin miksi myydä?

Itselle tulee lähinnä mieleen vivun pienentäminen/pienivaihtoinen osake jossa olet isolla painolla mukana?

1 tykkäys

Nordea salkkuni tänään

17 tykkäystä

Itse veivasin 2x ja myin muistaakseni jossain 17$ pintaan :smiley: Näissä on hyvä muistaa olla tyytyväinen jos on tuottoja tehnyt. Ei perustu mihinkään muuhun kuin valtavaan pumppaukseen. Itseäni hirvittää näitä täysin fundasta irralla olevia SPAC tai mitä vaan osakkeita pitää yön yli. Lucidin raportoidulla yritysarvolla valuaatio on nyt jotain 50(?) miljardin luokkaa (en ole tarkemmin jaksanut enää seurata) ja liikenteessä ei ole vielä yhtään autoa.

Kuvittele miltä jostain Volkkarin dirikasta tuntuu katsella tätä, kun ID:t on Euroopan uudet myydyimmät sähköautot:

9 tykkäystä

Eikös toi ole jo sen 15 miljardin post-merger hinnan perusteella jo arvostettu sinne 90 miljardin luokkaan :smiley:

@Badwithmoney Blommassa oli arviona 15 jaardia: Lucid Motors Is in Talks to List Via Michael Klein SPAC (CCIV) - Bloomberg Onhan tuo aika suolainen jo NAV hinnalla ilman DA, mutta se x6 niin :nauseated_face:

2 tykkäystä

Ai se on noussut? Muistan lukeneeni joskus aikaisemmin että arvio neuvotteluissa olisi ollut 9mrd :smile: Ei voi sanoa kuin että voi moro.

Älkääs nyt poijaat hätiköikö! Tuhti positio vielä 4000kpl CCIV.
Eihän näissä ole mitään järkeä, mutta minkäs teet?

Toki rahat voisi olla myös Sievi Capitalis… mutta nykymarkkinnoista kannattaa ottaa kaikki irti. Eihän tämä tälläin jatku ja jollekkin tulee musta-pekka se on 100% varma. :speak_no_evil:

2 tykkäystä
Nyt kun iltapäivälehdet on täynnä sijoitusaiheisia juttuja ja kaikki mummot, vaarit, kissat ja koiratkin ryntäävät osakemarkkinoille, niin kuinka paljon sinua ahistaa tämän hetken sentimentti?
  • Ei ahdista yhtään. Kaikki ylimääräinen löydään markkinoille.
  • Ahdistaa hieman. Pidän osakepainon nykyisenä.
  • Ahdistaa kohtalaisesti. Olen hieman pienentänyt/pienentämässä osakepainoa lähiaikoina.
  • Ahdistaa melko paljon. Olen pienentänyt/pienentämässä selkeästi osakepainoa.
  • Ahdistaa paljon. Olen lyömässä salkun lihoiksi kokonaan tai ainakin melkein kokonaan.

0 voters

12 tykkäystä

Missä on vaihtoehto, että “ei ahdista. Jos kurssit laskevat ostan lisää, mutta jos ei, niin sekin on ihan ok”.

8 tykkäystä

Ahdistusaste riippuu varmasti sijoitetun rahan määrästä ja siitä millä riskillä on mukana… Saisihan sinne vaikka mitä vaihtoehtoja.
hyvä kysely @Ruoto

2 tykkäystä

Mulla tällä hetkellä +345% ja en yhtään tiedä mitä pitäisi tehdä… :rofl:
Kait ne pitäis jo lihoiks laittaa jos ois fiksu… ettei käy kuten EHangin kanssa että hetkessä sulaa 200% voitot :thinking:

1 tykkäys

Eihän tuo QT sitten niin kallis olekaan,)

1 tykkäys

Voitot ja tappiot sulaa vain myydessä, sijoitusten eurot prosenttien lisäksi voisi laittaa myös näkyviin jos haluaa “leveillä” :shushing_face:

Eipä täällä kait kukaan leveile,hyvässä hengessä tsempataan kanssasijoittajia. Viikinkipäällikkö hakee erikseen mestareilta ja oraakkeleilta sun muilta lupaa laittaa pienen raketin tai vastaavan tännekkin kun oma OST ylittää 100%. @Verneri_Pulkkinen sanoja lainatakseni “alle 60% tuotot ovat laimeita” hehheh

11 tykkäystä

Alle 60 % tuotot viime maaliskuun pohjilta, tarkennan :wink:

Jos normaalist tekee 60 % vuodessa on Suomen toiseksi paras sijoittaja Mäkisen Mikon jälkeen ja todnak. pian monimiljonääri. :smiley:

12 tykkäystä

Juu niinhän se taisi olla… :wink:

Sulla on Verneri vanhentuneet tiedot ja käsitys normaalista vuosituotosta! Yllättävän moni meistä on jo mennyt yli 60% tämän vuoden tuottojen osalta eli kohta voinee sanoa että alle 60% tuotot YTD ovat laimeita :wink:

5 tykkäystä

Höh. Mulla vasta +20-40% haarukassa YTD :upside_down_face:

Toivotaan et efecte, smart, kamux TP jeesais…

13 tykkäystä

S&P 500 on ihan turha indeksi, mutta jos AL-indeksi biitataan niin onhan se jo aika hurja saavutus! Nyt jäädään jännäämään kuinka paljon Qt, Evo ja Smartti rynnistävät loppuvuonna :stuck_out_tongue:

11 tykkäystä

Mulla +18 % YTD eli täysin boomer-tuotot. :frowning:

51 tykkäystä

Ilmankos sulta kuulee kolme kertaa viikossa miten kurssit nousevat liian nopeasti ja nyt pitäisi olla varovainen. Jos oma salkku mörniin noin pahasti ja muiden nousee huimaa vauhtia, niin sitä voi helposti vajota pessimismin ja kyynisyyden loputtomaan suohon :grimacing:

52 tykkäystä