Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Historia tuntee tällaisia anomalioita. Mutta ne ovat kyllä järjestään sellaisia väliaikaisia ongelmia. Pitkässä juoksussa stonks only go up.

8 tykkäystä

Entä voiko Teslan kurssi laskeakin? En löytänyt vastausta niin päätin kokeilla itse betsaamalla laskun puolesta.

1 tykkäys

Hieno tarina toi Daft Punk… ei oo montaa kuvaa jätkistä ilman kypäriä mutta tässä on yksi:

kuva

Harmi että lopettivat.

6 tykkäystä

Kuka enää uskaltaa avata postilta tulevan viestin, kun on ollut niin paljon huijausviestejä?

Miten nämä postin yms. viestit saataisiin vahvan tunnistautumisen taakse, siis että viesti kertoisi, että käypä suojatussa maailmassa kirjautumassa, muttei antaisi valmista linkkiä, kun huijaustahan se kuitenkin olisi. Tai jotain. Juurikki ei ole tavattavissa emaitse, niin välttyy huijauksilta ja joutavilta laskulta.

1 tykkäys

Rotaatio fossiilisiin :thinking:

2 tykkäystä

Olen otettu. :slight_smile:

Boomer tuotot on oikeasti vain 12,43%, tarkistin juuri.

10 tykkäystä

Nythän alko vasta pulkka luistaa nassella. Unohtu pariin stoplossit ja siitä nyt kärsitään :smiley:

Tesla Short Shorts (2021 Edition)? :grimacing:
Rohkeaa menoa, hatunnosto siitä :tophat:

vedythän on nyt olleet laskussa Verneri. Mutta kyllä noi 18%+ on rookie numbers. Tällä viikolla on vielä useampi hyvä osari tulossa, toivottavasti!

1 tykkäys

Olenko ainoa joka ei ymmärrä tuota Voxtur hypeä??? Firman arvo 300m ~20m liikevaihdolla. Joka 10 viesti tuntuu mainitsevan jotain multibaggerista ja arvon nousu on siitä vain ettei firmaa ole löydetty? Firman arvo pitäisi sitten myös ilmeisesti laskea 30xliikevaihto niin saadaan fair value :woozy_face:. Olen kyllä huono näitä kommentoimaan, kun itsellänikin on 3 kanadalaista senttifirmaa salkussa…silti…en ymmärrä.

Naurahdin ääneen… :rofl::rofl:

1 tykkäys

Hyvä kun muistutit. Täytyy muistaa mahdollisista tuotoista vähentään shortsien hinta. Tosin voi olla että ainoat vähennykset tästä seikkailusta tulevat löytymään tämän vuoden verotuksesta.

1 tykkäys

Et nyt ottanut huomioon, että epäsiisti puolalainen tanssinopettaja sanoo sen olevan hyvä.

Saanko esitellä, youtube tähti (+3k subs.) ja Orocon oraakkeli, Mariusz skckntskniecznky!

Mutta tosissaan tässä tapauksessa laskelmissa kannattaa ottaa huomioon TAM ja toimialan sirpaleisuus. Ajatus olisi, että Voxtur pystyisi ainoa end-to-end tyyppisenä ratkaisuna ottamaan haltuunsa Pohjois-Amerikan asuntomarkkinat. Ei siis mikään pieni markkina. Kun käyt lukemassa ketjun, niin varmaan saat paremmin selvää. Ei siellä hypeä hirveästi ole ollut, kaksi viikkoa sitten vielä itseironisesti vitsailimme omalle toiminnallemme. Lainaan @Junkbondking

Eli ei siitä ole pitkääkään aikaa, kun case horjutti monen mielenterveyttä. Hupia on saatu kyllä koko rahalla.

15 tykkäystä

Se tunne, aina kun näet tämän… ja pelkäät joka kerta, että punaisen numerokuvakkeen takaa löytyy sanat

”Microsoft julkaisee ostotarjouksen Qt Groupin osakekannasta”

:cold_face:

16 tykkäystä

@Yu_Gong näinköhän noita ilmoituksia (Astonin viesti yläpuolella) saisi näkyviin tänne foorumin puolelle, kun ei tahdo aina muistaa käydä tuolla “etusivulla”?

Noistahan saa kyllä vissiinkin ilmoitukset sähköpostiin, mutta olis kyllä kätevää jos näkyisi myös foorumin puolella :slight_smile:

7 tykkäystä

Luotan siihen kun Nokia ei kelvannut kellekään 10v sitten vaikka melkein ilmaiseksi olisi ollut tarjolla ja Qt oli osa Nokiaa silloin, niin uskon että Qt saa olla ihan rauhassa.

Minua kiinnostaa palstalaisten näkemys siitä, minkä miellätte “isoksi salkuksi”?

Ison salkun arvo on vähintään…
  • 1 000 euroa
  • 5 000 euroa
  • 10 000 euroa
  • 25 000 euroa
  • 50 000 euroa
  • 75 000 euroa
  • 100 000 euroa
  • 150 000 euroa
  • 300 000 euroa
  • yli 500 000 euroa

0 voters

Siellä missä itse asun omakotitalo on = 300k€, iso talo on 500k€.
→ Siitä nopeasti miettimättä iso salkku +500k€

4 tykkäystä

Naapurillahan on aina kaikki paremmin :wink:

Kyllä tuossakin on paljon muuttujia. Äänestin itse 100k, koska onhan se jo ihan mukavan kokoinen.

Sitten pitää suhteuttaa myös vähän salkun kokoa erilaisiin ihmisiin.
100K salkku ei ole kovinkaan suuri jos ikää on kertynyt, sekä työvuosia ja sijoittamista on takana jo yli 10 vuotta, mutta pienipalkkaiselle tuo on taas jo huikea saavutus.

Kyllä itselläni sellaisen wow-efektin saa aikaan kun puhutaan useamman sadantuhannen euron salkusta, mutta jos 100k euron salkkua taas vertaa keskiverto ihmisen omaisuuteen yms on se jo melko iso.

Itselläkin tuohon vielä reippaasti matkaa, mutta vielä on reilu pari vuotta myös aikaa ennen kuin tulee edes 30 vuotta ikää mittariin.

11 tykkäystä

Tätä olen miettinyt itsekkin, olisi kätevää jos uutinen linkittyisi suoraan ketjuun. Melkein aina sen joku käy linkittämässä sinne muutenkin. Jos vain mahdollista niin iso peukku.

1 tykkäys