Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Kysymys: Minulla on saman yhtiön osakketta sekä AOT:llä sekä OST:llä. Jos myyn tänään AOT:llä olevat osakkeet ja ostan tänään vastaavan määrän saman yhtiön osaketta OST:lle, tuleeko jotain verotuksellisia ongelmia?

Qt:sta maksetaan se melkein 100euroa lappua vain sen takia että +5 vuoden päästä uskotaan että tulosta tehdään todella isosti. Kun nämä tulovirrat diskontataan tähän päivään on korko avaintekijä kuinka paljon niiden arvo on. Nollakoroilla markka kymmenen vuoden päästä on yhtä arvokas kun markka nyt. 7% korolla sen arvo on vain 50 penniä.

19 tykkäystä

Voitko sitten kertoa paljonko olet Qt osakkeesta per kpl valmis maksamaan nyt? Aika monessakin kohtaa törmää tähän samaan aiheeseen että moititaan kalliiksi mutta olisi mukava tietää mikä tälle sitten on se oikea hinta jos tavoitehinta 95e on väärin?

1 tykkäys

Ei nyt sentään, reilu 70 penniä.

1 tykkäys

Naama, kun panostat due diligence, sijoitat tappiollisiin laatufirmoihin, venaat rauhassa break evenia, nautit tuotoista break evenin yli ja vuosia eteenpäin…

Samaa on nyt tehty Remedy (2017), QT (2018), Efecte (2018 / 2020) ja ens vuonna toivottavasti SmartEye :slight_smile:

44 tykkäystä

1 markka / (1 + 0.07)^10 ~= 0.508 markkaa.

4 tykkäystä

Huipuista:

Talenom -27%
Admicom -25 %
Neste -15%
Remedy -15%
Qt -12 %

Kovasti on pääoma tuhoutunut, jos onnistui ostamaan huipusta. Näinköhän tällä tähti-kerholla vielä riittää energiaa tehdä uudet ath.

11 tykkäystä

Nää on pitkän aikavälin voittajia, ainakin ne jotka omassa salkussa!

3 tykkäystä

Hupsista, mun hulimattomuutta - jotenkin mielsin ja sitten laskin viiden vuoden pähään. Näköjään tänään olen vielä normaalitilaakin hölmömpi.

1 tykkäys

Blue Bird ottanut 22% nousun eilen. Koitin etsiä syytä mutta en netin syövereistä itse löytänyt. Löytyykö täältä tietoa?

Ärsyttääkö teitäkin sijoittaja toverit kun Osari julkaisujen kellonajat on niin hankala kaivaa… Jos elää nopeista johtopäätöksistä olis kiva olla heti lukemassa läpi…

11 tykkäystä

Sitten kun minulla on tilanne, että salkku putoaa päivässä 80k ja otan rauhallisesti, niin voin sanoa että tavoitte sijoittamisen osalta on saavutettu. Mikä se ikinä onkaan😁

8 tykkäystä

Olen moneati miettinyt samaa!

Nyt kuunellaan taas meneekö ravintolat kiinni!

*auts kaikki kiinni taas 3vko :face_vomiting:. Hallituksen tietäen melkein jo arvasin että tulee tämä perus soutaa ja huopaa. Taitaa olla konkursseja tulossa lisää.

2 tykkäystä

Hallituksen tiedotustilaisuus alkoi juuri!

Repeilikö joku muukin Ohisalon puheenvuoron aikana? :smiley:

2 tykkäystä

Repeilisin jos ei olisi johtamassa maata jonka kansalainen olen.

27 tykkäystä

Operaatio Loppukiri on ihan hauska amerikka tyylinen ilmaisu, mutta Donald Trump voittaa kyllä omalla Operaati Poimunopeus!

2 tykkäystä

Iltiksessä tai jossain oli että “Loppukuri”. Kyllähän se tollakin tittelillä menis ihan jeppis.

Pysykää kotona, lukekaa analyysiä kun pomo ei hengitä niskaan ja ostakaa dippiä?

3 tykkäystä

Laskitteko monta kertaa Marin on sanonut kokonaisuus…

2 tykkäystä