Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Ruotsalainen Budbee tuo paketit kotiin ja hakee palautukset kotiovelta – Nyt se yrittää valloittaa Suomen ”kaupunki kaupungilta”

ei oo maksumuurin takana… mielenkiintonen firma. :thinking: Ruotsin pääomamarkkinat toimii kyllä uskomattoman hyvin ja koko ajan saa lukea miten Ruotsin Silicon Valley sylkee näitä kansainvälisiä potentiaalisia kasvuraketteja ulos…

3 tykkäystä

Tästä mun on pitänyt kirjoittaa moneen kertaan. Olen googletellut, hakenut firman sivuilta ja eri kalentereista löytääkseni oikeaa kellonaikaa osarijulkaisuille. Tätä tekevät ihan varmasti monet muutkin, aika perusjuttuja musta, että se kellonaika löytyisi helposti. :slight_smile:

Hienoja nämä SPAC kohtaiset Facebook ryhmät.

Plussat: uutiset näihin ilmestyy samantien
Miinus: kaikki muu.

1 tykkäys

Kaikkeen se Musk ehtii pahantekoon. Luulis että on kädet täynnä Teslan, SpaceX:n, Boring Companyn ja Neuralinkin kanssa ettei ehtisi veivaamaan päivätreidausta jonkin kämäisen SPACin lapuilla. Varsinkin kun irtorahasta ei ole pulaa. :roll_eyes:

1 tykkäys

“Toinen kerta toden sanoo”

4 tykkäystä

Johonkin Muskin täytyy ne Dogen pumppauksella tehdyt rahat pistää, kun kaappeihin ei enää mahdu, eli cciv shorttaukseen ne tietenkin menee😁

Tarkennuksena, että tuo oli fake News :smile: ainakin 99% varmuudella olettaisin. Juuri tuo mitä tarkoitin ”kaikki muu”

Kyllä se brändi varmasti on + hyvä maku tietenkin. Kokiksen resepti ei taida olla edes hirveä salaisuus niinku oikeasti. Se, että reseptiä oikein makustellaan ja pidetään salaisuuden verhoa yllä saattaa olla vain… hienoa brändäystä.

MItä case harviaan tulee niin näkisin kaikista optisimman juonen menevän suurinpiirtein case jacuzzin mukaan. Jacuzzi on ihan yleisesti käytetty nimi porealtaasta vaikka on vain yksi merkki. Vähän niinkun Harvia voisi olla yleinen nimitys kiukaasta. “Throw some water to that b*tch Harvia, Mike!”

Joo perjantai, ottakaa maltilla nämä kirjoitukset vasta eka kuppi kahvia takana.

2 tykkäystä

Tää Musk on kyl ihan klovni. Haluisin nähdä Buffetin toilailevan kaikkee samaa avoimesti someen.

1 tykkäys

Mikäli tämä viittaa twiitteihin esim. dogecoinista muista osakkeista/kryptoista jne. Sanoisin että ne jotka ostaa sen perusteella mitä Musk laukoo ovat suurimpia idiootteja. Jos itse voisin laukoa twitteriin satunnaisen krypton tai osakkeen nimen ja porukka ostaa päättömästi niin oikeasti tekisin näin ihan huvikseni ja nauraisin sivusta.

2 tykkäystä

Bugittaako jollain muulla Nordnetin salkku? Oma OST-tili tippui juuri n. 6000€ miinukselle tämän päivän osalta ilman mitään näkyvää syytä. Ehkä tässä on jotain mitä en vaan ymmärrä :smiley:

Edit. Kiitos JayJay. Sehän puuttuu tuolta kokonaan :smiley:

Edit. Liittynee siis ticker-muutokseen.

Omistatko sattumalta Lion E-mobility? :slight_smile:

1 tykkäys

Pointtini olikin, että jos joku muu tuota touhuisi, niin luulisi luokiteltavan markkinoihin vaikuttamiseksi… ja seuraukset sen mukaan.

Lisänä mies kuka on Teslan takana tuhoo kyllä melkovarmasti markkinabrändiä enempi kuin lisää toiminnallaan. Näkyvyys voi olla toinen…

1 tykkäys

Hetkonen tänäänhän on vasta torstain :thinking:

7 tykkäystä

Tähän en osaa ottaa sen enempi kantaa mutta niinkuin jotkut sanovat: ei ole huonoa tai hyvää julkisuutta :man_shrugging:

Tästä olen kuitenkin erimieltä :grin: Mitä itse olen nähnyt niin Musk kirjaimellisesti mainitsee twiiteissään vain yhtiön nimen ja pörssikurssi pomppaa avaruuteen :rocket: Pitäisikö häneltä rajoittaa sananvapautta? Et saa mainita mitään julkisiin yhtiöihin viittaavaa sanaa jne?

1 tykkäys

Kyllä vallan mukana tulee myös vastuu. Eli kyllä.

En vaan itse samaistu ajatukseen että Musk on vastuussa siitä että twiittaa jotakin yhtiöön liittyvää, vaikka se olisi pelkkä yhtiön nimi, ja muut ostavat päättömästi. Ymmärtäisin mikäli tulisi twiittiä jossa suoraan tähän kehotetaan ja kannustetaan jne. (voi olla että on tullut mutta mennyt itseltä ohi)

1 tykkäys

Nimeämällä yhtiö “X” tai Valuutta “X” jne hänhän vaikuttaa toiminnallaan ympäri palloa valuuttoihin, rahastoihin, osakkeisiin (Yhtiöiden toimintaan), oheistuotteisiin jne.

Eli sananvapautta Joo… Markkinapanipulaatiota myös Joo

Musk kyllä tietää mitä tekee, kun laittaa Bitcoin/Dogecoin to the moon ja stonks meemejä. Jos tämä ei ole Muskovaisten mielestä manipulaatiota, niin turha kai sitä näkemyseroista on väitellä. SEC voisi kyllä antaa kaverille vähän noottia taas, onhan herra 420 sitä jo kerran saanut.

3 tykkäystä

Muskin vaikutus, kun rupeis heitteleen twiittejä esim öljystä