Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Käykö teillä usein niin, että tulee luettua vähän väärin ja sitten alkaa ihmettely…? Ylivilkkaana poikana minulle käy näin harvinaisen usein.


Olen itse ja kuten varmaan monet teistäkin viime aikoina ollut Harvia sitä ja Harvia tätä. Luinpa siis luonnollisesti tuon otsikon "Harvia tarjolla". En edes muistanut otsikkoa katsoessa, että selaan suhteellisen vanhoja juttuja taas läpi. Eihän tässä onneksi Harviasta mitään puhuttu ja aika pian toki tajusin lukeneeni (taas) väärin. :grin:

9 tykkäystä

Itse pidän qt:ssa eniten sen omistajilleen tarjoamasta saas-palvelusta (sleeping as a service)

41 tykkäystä

Kuutin 2021 ev/s hipoessa lukemaa 34 inderesTV @Verneri_Pulkkinen vois tehdä jonkun erikoisjakson.

miten kovimmatkin timanttikädet malttavat hodlata qt:n kyydissä?

Rehellisesti en ihan tällaista hillotolppaa odottanut vuodelle 2021 :smiley:

32 tykkäystä

50x on mukavampi tasaluku. :wink:

No ei, vakavasti puhuen kieltämättä aikamoista lellittelyä on kyyti.

Pitäisikö tätä katsoa start upina kasvun alkuvaiheessa ja miettiä, että 4 miljardia ei ole ”graafisten käyttöliittymien Adobesta steroideilla” mitään?

Sitten kun Qt:n osakkeeseen tulee väkisin joskus se perus -30 % korjausliike on varmaan hieman eri tunnelma foorumilla. :thinking:

40 tykkäystä

WOHOO!!! BUY THE DIP!

Osto/myyntiketju menee tukkoon osto ilmoituksista ja Qt ketju menee tukkoon kun muuten hiljaiset tuomitsevat Qt:n GUI softaksi jolla ei oikeastaan olekaan mitään moattia:D

17 tykkäystä

Buy the dip -warriorit iskee -5 % laskun jälkeen. -10 % loppuu käteinen. -20 % harmittaa kun olisi saanut halvemmalla. -30 % alkaa jo epäilemään onko sijoitus sittenkään niin hyvä. :ghost:

77 tykkäystä

@OsakeKeisari linkkasi mahtavan @Verneri_Pulkkinen:n videon kaukaa menneisyydestä, joita nykymarkkinassa varmaan vaan minun kaltaiseni boomerit sijoittamisen saralla jaksaa katsoa. Välillä kumminkin ainakin itse palaan juurille, ja niihin videoihin, jota kautta mä oon oppinut tärkeimmät oppini fundasta. Suosittelen jokaiselle mm. tätä videota :smiling_face_with_three_hearts:

46 tykkäystä

Tukka on vuosien varrella kasvanut sitä mukaan kun turvamarginaali on ohentunut. :sweat_smile:

Kiitos nostosta! Kieltämättä hyvä konsepti muistuttaa näinä aikoina…

50 tykkäystä

Totta, slow bleed voisi olla vähän synkempi tilanne…

Ajattelin avauksesta suoraan 30%:smiley: Eli ajattelin optimistin lailla:D

2 tykkäystä

QT: -5% - ah se heiluu taas tänään, -10% - Hmm, pitäisiköhän sitä jo alkaa kaivaa sohvan pehmusteiden välistä vähän pelimerkkejä dipin ostoon… -20% (oletus; muu indeksi ei sukeltanut peesissä) - No varovaisesti vähän sipaisen dippiä… -30% no nyt voi ostaa dippiä!

Tosin ehkä sillä varauksella että jos tähän dippiin oli joku muukin syy kuin että yhyy analyytikkojen ennusteista jäätiin 0,02% niin saatan välissä tietenkin arvioida että jospa tämä olisi jo keventämisen paikka.

1 tykkäys

Huomenna saakin herätä siihen, kun Mikael on painanut vähennä -suosituksen QT:lle perusteettoman kurssinousun johdosta. Vai toimiiko tämä logiikka vain toiseen suuntaan näillä kansanosakkeilla?

7 tykkäystä

Fiilistelläänpä vielä vähän ja linkataan nyt vielä yks @Verneri_Pulkkinen:n ja @Sauli_Vilen:n vanha helmi tänne. Yksinkertaista, mutta harvinaisen tärkeetä asiaa.

23 tykkäystä

Btw, -40% dippi Qt:lla tarkoittaa niinkin edullisia hintoja kuin 100e/osake :sweat_smile: Qt vois romahtaa vaikka 50% ja silti hinnassa olisi mielettömästi jo tulevaisuuden hyvää sisällä.

54 tykkäystä

Yleensä tuo vaatisi jonkun muun syyn että QTn analyysiä lähdettäisiin rukkaamaan. Pelkkä “osakekurssi on liikkunut” harvemmin sitä tekee. Jokainen voi itse päätellä että jos suositus on lisää ja hinta tänään on yli tavoitehinnan niin suositus on ns. heikoilla jäillä jos hinta huitelee kuussa mutta ei välttämättä kuitenkaan syy pistää myöskään kaikkea laitaan. Kaipa analyytikko sitten sanoo jotain jos ristiriita menee ihan räikeäksi ja silloin voi tulla se “hinta on karannut liian kauas” -vähennä.

Edit: tosin, huh huh, näyttää olevan jo +5,4% taulussa tälle päivälle. Jos olisin analyytikko niin hikipisaroita vähän olisi että kohta tarvitaan viisimetrisellä pääpeilillä varustettua observatoriota lainaan… :sweat_smile:

Tästä analyytikolle tällaista työkaluksi:

image

17 tykkäystä

Eihän tää haittaa kun voidaan aina hakea sieltä varastosta 10m pitkä kaukoputki ja kattella vuoteen 2038 jolloin se näyttää suorastaan halvalta kun siihen on ennustettu 35% CAGR:ia sille välille. :upside_down_face:

18 tykkäystä

Kuka h*vetti tuota Quuttia ostaa?? Todella kiva olisi tietää :joy:
Varmaan pakkomielle ostaa tänään 170€ ja loppuviikosta 180€, kuun loppuun 200€?

9 tykkäystä

Kyllä markkina tietää. Hinta on aina oikea :tm:. Usko meinaa mennä, eihän tässä ole mitään järkeä. Viimeksi ajattelin näin talvella, kun QT oli jossain 60€ haminoilla. Sitten tuli q2, jossa tehtiin voittoa Inderesin ennusteiden vuodelle 2023 verran (no jotain sinne päin), eikä 60 euroa tuntunutkaan enää kovin kalliilta. Osake kipuaa kuuhun täsmälleen niin kauan kun odotukset murskataan. Istutaan kyydissä nyt, mutta huh huh.

5 tykkäystä

Sieltä paukahtaa joku ostotarjous kohta jonka tieto on vähän levinny

7 tykkäystä

Tai sitten paperikäsistä on pulaa kun STOXX Europe 600-indeksiä seuraavat rahastot yrittävät epätoivoisesti heiluttaa setelitukkoja.

2 tykkäystä

En usko. Mun QT:t meni nyt myyntiin. Ostolsidalla taas -30 prossan dipin jälkeen. Liian hurjaa nousua nyt, jonka uskon kääntyvän laskuksi huomisesta alkaen.

2 tykkäystä