Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Hienoisesti näyttää, että karhu on kaatunut. Päivägraafeilla tulossa kolmas peräkkäinen korkeampi pohja, jos päivän nousu pitää.

4 tykkäystä

image
Tällaista vihreyttä ei ole näkynyt sitten elokuun!

15 tykkäystä

image

Samaa täällä :joy: Taisin ostaa tuota jollain viidellä kympillä että kyllä tässä ainakin huomenna vielä joutuu töihin raahautumaan…

1 tykkäys

Tätä tämä arki nyt on etten voi kommentoida. :smiley:

Todettakoon, että toivotaan yleisesti uusien jäsenten jäävän myös aktiivisesti hengaamaan palveluun: aktiivisuutta täällä mitataan ensisijassa. :slight_smile:

35 tykkäystä

Ja heti aletaan omistajilta pimittämään tietoja vaikka ei edes pääse lappuja heittämään vielä laitaan mielenosoituksena. :face_with_symbols_over_mouth:

43 tykkäystä

Piti lopettaa jo työt päivältä mutta jatkoin hieman penkomista.

Pankkisektorihan assosioidaan usein “arvo-osakkeiksi”, kun niiden kertoimet on edukkaita. Tosin syystäkin kun bisnes on pääomaintensiivistä ja suht syklistä.

70-luvun stagflaatiossa pankkiosakkeet näyttävät kuitenkin ottaneen köniinsä vielä pahemmin, kuin indeksi keskimäärin. Toki, korot eivät nousseet vastaamaan inflaation tasoa ja talous matasi samalla. Tappava kombo pankeille, jotka tekee rahaa rahalla kun rahan arvo laskee.

Indeksi on nimellinen, eikä huomioi osinkoja.

Huom inflaatio oli kumalatiivisesti 1970–1980 112 %. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka isommat pankit pääsivät 80-luvun alussa (kuten koko SP500 indeksi) vuoden 70 tasolle, niin ostovoiman kehitys huomioiden ne olivat edelleen noin 50 % alempana! :smiley:

Pitää penkoa aihetta ajan kanssa lisää…

9 tykkäystä

Kovasti olen odottanut, että milloin joku heittää omistaja-kortin pöytään :grinning_face_with_smiling_eyes:

Odotin vaan että lause kuuluisi “ette te voi mun viestejä liputtaa, mä omistan nää foorumit!” :upside_down_face:

57 tykkäystä

No nyt kyllä jälkikäteen ymmärsin, että oli vähän harmaan alueen kysymys. Ihan mielenkiinnosta siis vain pohdiskelin, että tuliko antiin mukaan paljon ‘yhteisön ulkopuolisia’ ja itse veikkaan, että tuli.

2 tykkäystä

Haha, saahan sitä aina kysyä! Pitää olla vaan täällä tarkkana, että mitä vastaa ja kuka vastaa ettei tule epäselvyyksiä. :wink:

4 tykkäystä

Tää Yahoon Finance Hyzonin kohdalla on kyllä aina tylyä katseltavaa :rofl: :nauseated_face:

Voi kiteyttää tähän kuvaa :

16 tykkäystä

Pitää tehdä oma rekonstruktio tästä Jortikan legendaarisesta pätkästä.

No mä kysin Verneriltä montako niitä uusia jäseniä nyt tulikaan, nyt mä kuulin parhaan selityksen mitä mä oon koskaan sijoittajapiireissä kuullut “mä en voi enää kommentoida foorumin lukuja”.
Sulla on foorumi mistä sä et voi kertoa. Mä mietin vähän aikaa, hetkinen sulla on foorumi mistä sä et voi kertoa?
Miksei sulla foorumin varafoorumia mistä sä sit voit kertoa?
Tuu ny Verneri itte tänne meidän omistajien eteen se kertomaan, kyllä sen aina foorumille voi kertoa vaikka listaus onkin tulossa. :wink:

35 tykkäystä

Ei noista liputuksista kannata piitata. Harmaa pohjasävy yleensä nostaa sedälläkin peukutukset yli “loistava vastaus” kynnyksen :slight_smile:

Mutta aika pian seuraavan lause voitaisiin hakata Inden kivijalkaan. “Ette te voi viedä mua vankilaan, mä omistan tän firman ja sen foorumit”!!

Masse-setä muuten vapautettiin eilen aamulla Inden tyrmästä, taas kerran. Toki tällä kertaa parahiksi ostamaan into piukassa vangitsijansa lappuja.

Masse-setä, FA, Koulu- (eikun Foorumi-) kiusattu

107 tykkäystä

Minä oletin että FA antaa jo diplomaattistatuksen, eikä sinne joudu :grin:

7 tykkäystä

Ei kyllä millään pystyisi palata kuuntelemaan persaukisten narinaa :joy:

11 tykkäystä

Eivät ne persaukiset, mutta pihit ja nipottavat eläkeläiset!

Itse ihan hyvin viihtynyt täällä rivarissa. Ei löydy yhtään nipottajaeläkeläistä :innocent:

4 tykkäystä

En olisi heti arvannut että viimeisen vuoden ostoista parhaiten menestynyt olisi öljyfirma ja huonoiten halpa ja hyvää kasvua tekevä e-commerce.
Eipä siinä etten olisi öljyn nousuun uskonut tai olisi ollut tietoinen kiina riskeistä, mutta kyllä tuo markkina aina osaa jotenkin yllättää.

3 tykkäystä

Ja toinen ääripää on opiskelijat / nuoriso… Jos asettaisi itsensä elämisen, kuin kulutustottumusten osalta siihen väliin

1 tykkäys

Saa arvata, mitä näistä kolmesta firmasta Alokas omistaa. :thinking: :frowning_face:


Mutta tänään on hyvä mieli! :sunglasses:

38 tykkäystä

Ei pitäisi lukea enää Sievi-ketjua, saan verenpainetaudin jos mietin vielä hetkenkin Preato Capitalin oksettavan kieroa toimintaa viimeisen seitsemän kuukauden ajalta.

12 tykkäystä

Olen sitä mieltä, että:

  • Olisi pitänyt aloittaa sijoittaminen aiemmin
  • Olisi pitänyt aloittaa sijoittaminen myöhemmin
  • Hyvä että aloitin silloin kun aloitin
  • Ei olisi pitänyt aloittaa ollenkaan

0 voters

4 tykkäystä