Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Juurikin näin. Jos “jumalan käsi” auttoi joskus Diego Maradonaa maalinteossa, niin sama käsi on suojannut Masse-setää myymästä Kuuttia :raised_hand_with_fingers_splayed: :pray: OP on siinä ollut -tietämättään- vain pelastava välikappale.

Mutta ei Masse-sedän rahat nyt pelkästään OP:ssa ole :rofl: Siellä on vain sedän salkkuryppään yksi salkku :rofl: :rofl:

Masse-setä, FA, Kai sinäkin olet hajauttanut myös salkut, ei pelkkiä osakkeita yhden salkun sisällä???

44 tykkäystä

Olisitko jättänyt kommentoimatta aihetta, jos sinulla tuo tieto olisi ollut?

En näe syytä, miksi olisin jättänyt kommentoimatta.

1 tykkäys

Itse ainakin liputan kyseiset viestit mikäli niitä tulee vastaan. Jos jo itse tietää kirjoittaessaan, että on aivan nollasisältö viestissä, niin en ymmärrä miksi siten edes kirjoittaa. Hauskinta on vielä nähdä viestin lopussa tuo kuuluisa disclamer; saa liputtaa…

1 tykkäys

Tykkään siitä että et ole cheerleader etkä tuomiopäivän profeetta.

Juuri nyt isossa kuvassa jos kansankapitalismi edistyy maailmassa, se tarkoittaa sitä että osakkeiden vanhat omistajat realisoivat itselleen spekulatiiviset arvonnousut kun taas uudet sijoittajat saavat kaikkien aikojen matalimman pitkän aikavälin tuotto-odotuksen ja kaikkien aikojen rajuimman volaodotuksen.

Joka päivä on loistava hetki aloittaa säännöllinen kuukausisäästäminen maailman indeksiin.

Mitä kauemmaksi loitonnutaan ultimaattisesta yhtiöhajautuksesta (maailman indeksi) ja ultimaattisesta ajallisesta hajautuksesta (fanaattisen kurinalainen kuukausisäästäminen), sitä todennäköisempää on että uusi osakesijoittaja ei edessä olevaa röykytystä kestä.

Alla oleva graafi on yli puolen vuoden takaa, ja sen jälkeen kurssit ovat nousseet vielä lisää.

11 tykkäystä

Täytyy nostaa muutamia nostoja, mitkä mielestäni osoittavat, miksi tämä on hyvä Foorumi ja mistä aion ottaa oppia tai ainakin yritän oppia:
1.

Hippinen kiittää liputuksesta ja myönsi samalla virheensä. Asenne ja suhtautuminen on kohdillaan, tämä Foorumi on tunnettu kohteliaisuudestaan eikä syyttä. :relaxed:
2.
@Wondadog oli jälleen rientänyt uuden henkilön avuksi, joka oli laittanut uuden viestin väärään paikkaan, että meni opastamaan ystävällisesti tulokasta. :+1: :slight_smile: Olen revennyt muutaman kerran nauramaan (en ilkeydellä), kun joku laittaa ensimmäistä sinänsä ihan asiallista viestiään Foorumille ja Foorumi “automaattisesti” toivottaa tervetulleeksi, sitten rassukka on heti liputettu, koska ei ollut vielä ehkä ihan sisäistänyt jokaista sääntöä. Silloin tuo automaattinen “Tervetuloa Foorumille”-viesti on varmasti tuntunut uudelle foorumilaiselle sarkastiselta. Onneksi ensimmäistä viestiään laittavia on usein nätisti ohjeistettu, jos se ei ole mennyt ihan putkeen. :slight_smile:
3.

Toivorikas on vilpittömästi kysynyt asiallisesti syytä liputukselle ja haluaa ottaa oppia. Aito halu ottaa vastaan palautetta on parhautta Foorumille. @jps olikin hienosti vastannut kyseiseen kyselyyn ja asia oli sillä käsitelty.
4. Tämä kehu menee @Shamalamadingstock ille. Olin löytänyt yhden yhtiön ketjusta aiemmin hyvän artikkelin, mutta mulle oli jäänyt kyseinen artikkeli välilehdelle auki. Myöhemmin “tajusin” ja luulin itse löytäneeni artikkelin ja sitten totesin mielessäni; mähän voin laittaa artikkelin yhtiön ketjuun, koska sitä ei varmasti ollut vielä siellä. :roll_eyes: :slightly_frowning_face: Luoja, kuinka hajamielinen olen… no onneksi minuutin päästä tuli privana viesti em. henkilöltä ja ehdin itse korjaamaan nolon virheeni, eli poistamaan laittamani turhan viestin. Hölmö minä, mutta mut pelastettiin nololta jutulta. :slight_smile:
5. @TJT kin on useampia kertoja vastaillut mielestäni hyvin perusteellisesti monille uusille (ja myös vanhoille) foorumilaisille ja noviisisijoittajille. Näistä TJT:n vastailuistakin olen itsekin hyötynyt. :slight_smile:

Tämä on iso Foorumi ja paljon väkeä, tämä pyörii todella hienosti. Nuo yllä olevat jutut ovat vain yksittäisiä nostoja, tällaista se meno täällä on… onneksi. Selvästi suurin osa viesteistä on hyviä, enkä mä sitä sanoa, että voisi vielä parantaakin. Luen joskus yhtä toista keskustelupalstaa, jossa puhutaan liikuntaharrastuksista… sieltä saa oikeasti etsiä ne hyvät viestit - ne ovat vähemmistössä siellä ja itse en edes viitsi kirjoittaa kyseiselle palstalle.

Pidetään meno tällaisena tai jopa parempana. Koetan ottaa em. tyypeistä oppia ja lisäksi opetella sijoitusjuttuja, jotta voin parantaa omaa sijoitustoimintaa ja jotta voisin joskus antaa paljon takaisin tälle Foorumille. Olen itse saanut enemmän täältä, mitä olen antanut… ehkä se joskus muuttuu vielä. :sunglasses:

36 tykkäystä



Taitaa olla ensimmäinen viestini kahvihuoneeseen. Aiheeseen: BAGHOLDER
” In U.S. financial slang, a bagholder is a shareholder left holding shares of worthless stocks.”
Lähde: Wikipedia
Kysymys: olenko jo bagholder, onko minusta tulossa sellainen, ei huolenhäivää (koska nimenomaan Hyzonin vetyrekat ovat uusi Tesla) vai olisko kuitenkin pitänyt ostaa hieman enemmän ”dipistä”? :thinking:

10 tykkäystä

Hei @timontti

Mielestäni tätä pitää ja saa juhlia! :cowboy_hat_face: :partying_face: :sunglasses:

100 000 sydäntä olet saanut etkä syyttä, 32 aloitettua ketjua ja 8 400 viestiä. Olet tuonut paljon paljon sisältöä Foorumille… laadukasta sisältöä. Itse en ole ollut aikojen alusta asti Foorumilta, mutta olen kahlannut lukemattomat määrät vanhoja ketjuja plus viestejä ja siten(kin) olen huomannut, että olet melkoisen työn tehnyt tälle yhteisölle, niin meille foorumilaisille kuin myös Inderesin henkilökunnalle eli meille kaikille. Tätä pitäisi juhlia jotenkin ja sun pitäisi saada joku jättipalkinto, mutta multa saat vain kiitokset ja tämän Sulle osoitetun taideteoksen:


Olet foorumilaisen Messi, eli todella arvokas tekijä! :partying_face: :partying_face: :partying_face:

Kiitos! :relaxed:

105 tykkäystä

Kiitos hyvästä listasta. :smiley: Lisäisin vielä yhden kohdan.
6. Hyvä kun täällä foorumilla on Sijoittaja-alokas ja muita hyviä tyyppejä, jotka keventävät ilmapiiriä hyvien tai vähemmän hyvien osakepoimintojen keskellä. :smiling_face_with_three_hearts:

18 tykkäystä

Kiitos todella todella paljon! :relaxed: :smiling_face_with_three_hearts: Mukava saada noin kivaa palautetta, arvostan siis palautettasi. Hyvä, jos olen keventänyt ilmapiiriä, se(kin) on ollut tarkoitukseni. :pray:

16 tykkäystä

Mahtava piirros, otin heti talteen :blush: kiitos sinulle!

25 tykkäystä

@NukkeNukuttaja aiemmin sanoi, ettei välitä itse Mestari-tittelistä foorumilla. Sen saa liian helposti ja antaa väärän kuvan kirjoittajasta. Mestarina hän ei itse tykkää, että sanaa halvennetaan. Toivottavasti referaatti meni oikein.

Tästä tuli mieleen kysyä, että onko täällä paljon muitakin mestareita? Karatemestareita, rakennusmestareita, maailmanmestareita tai mestariräätäleitä? Maistereita ei sitten lasketa!

Täällä on yksi maailmanmestari. Olin myös päivän verran Ruhtinas, vaikkei se asiaan liitykään.

16 tykkäystä

Täältä löytyy SuomenMestari vuosien takaa :grinning:

6 tykkäystä

Kopioidaan tähän aiemmat viestini, niin jokainen voi tehdä omat tulkintansa niistä :slight_smile:
Tämä siis vastauksena @JHeiskanen kommenttiin.

2 tykkäystä

Täältä löytyy EM-kulta eräästä marginaalilajista. Itse vedin aivan vihkoon, mutta joukkue hoiti homman. Olin erittäin onnekas päästessäni mukaan niin laadukkaaseen kisajoukkueeseen. En hirveästi tuosta mestaruudesta huutele, kun petyin omaan suoritukseeni kovasti, mutta onhan se mitali mukava olemassa.

14 tykkäystä

Entä muut? Masse voisi olla värikäs veteraani Buffon, Sippola nuori ja sähäkkä Mbappe, Viljo on Pepe ja Verneri Pierluigi Collina. Sijoittaja-alokas itse voisi olla Xavi, keskikentän harmonisoiva pelintekijä.

13 tykkäystä

Täällä yksi Norsupallon “MM”-mestari :smiley:

13 tykkäystä

@Kale1 on empaattisena ja fiksuna tyyppinä Marcelo Bielsa. Kesän Hesarista kopsattua:

image

Tulee kylmät väreet jo lukiessa, ihan huikea juttu. :relaxed:

11 tykkäystä

Vahtimestarina olen aikoinaan joutunut yhden illan työskentelemään :thinking:

22 tykkäystä

Täältä ääni Vartin kuunteluun tiskikoneen tyhjentelyn tai eväiden kokkailun lomassa! :sweat_smile: Tabletti telineeseen keittiötasolle ja pyörimään…

5 tykkäystä