Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Tunnelmat portfoliossa tänään :upside_down_face:

16 tykkäystä

Mielestäni Qt:n lukemat oli ihan hyvät, mutta kyllähän heti tulosten tullessa julki 15.00 oli selvää että tonttiin tullaan. Markkinoiden odotukset olleet jo jonkin aikaan kaikissa näissä kasvumonstereissa kovemmat kuin analyytikoiden odotukset ja nyt Qt jäi jopa analyytikoiden ennustuksista (liikevaihto, joka olennaisin).

11 tykkäystä

Tosin vain konsensuksesta, osui aika tarkkaan Inderesin ennusteisiin liikevaihdon osalta jolle annan kyllä tässä kohtaa konsensusta enemmän painoarvoa itse. Markkina tietenkin sitten tekee mitä tekee ja on aina oikeassa :smiley:

Ongelma tietenkin että ennusteet pitää talloa maan rakoon tai muuten tulee punainen palkki ja syö koska tottakai ennusteet pitää lyödä. Omalla tavallaan homma vähän vinksallaan että kurssit järjestään lyövät ennen osaria yli niin että jopa lievä ylitys voidaan palkita kunnon kuopalla, puhumattakaan “vain” ennusteisiin osumisesta.

Eiköhän Varelius ainakin. Vaikka vähän hittiä kursus ottanutkin tuloksesta niin vielä olisi kiinnitys tämän hetken kurssilla 15 miljoonan palkkiopottiin.

Saikohan Mikael jo myydä omistuksiaan yhtiössä, kun ei ole enää kai virallisesti analyytikko vai pitääkö Inderesin kaikkien työntekijöiden käydä kauppaa suositusten mukaisesti?

3 tykkäystä

Ja Inderesin target 12kk päähän 160e. Selvä siis on että jos kurssi painelee +170e niin tonttiin tuollaisilla lukemilla tullaan.

Isossa kuvassahan ei siis mikään oo muuttunut, ihan sama laatuyhtiö se on edelleen ja juna puksuttaa!

EDIT: @Antti_Luiro hieroo parhaimmillaan käsiään että saa pidettyä positiivisen suosituksen näillä hinnoilla :smiley:

8 tykkäystä

Itseäni enemmän huolestuttaa entisen QT analyytikon ennustama -33% kurssipudotus!?!?!

23 tykkäystä

MasseFoorumin aatelinen

1 pv

Muu yhteisö liputti viestisi.
Katso sivuutettu sisältö.

107 :heart:

Yllä mainittu teksti “ostin-myin” ketjusta 1pv. takaa on näitä @timontti:n mainitsemia foorumin herkkuhetkiä: Masse-setä liputettu 107 tykkäyksen kera = ihan pakko avata!!! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Masse-setä, FA, Hyviä lukuhetkiä :grin: :grin:

46 tykkäystä

Hyvä @Masse . Joskus ne voitot pitää kääriä rannalle ja saada välillä saaliiksi muutakin kuin turskaa.

Kävin tykkäämässä, joten noita sydämiä on jo enemmän.

Tänään omat forzat -10 k€. Robotit ajelee sentin/5 min. alas. Ja vielä ihan tasaiseen :heart:

4 tykkäystä

@Masse la. IBM: Lohet veks, Kuutti jatkaa…

22 tykkäystä

Katso nyt @Sijoittaja-alokas mitä olet saanut aikaan… :grin:

19 tykkäystä


Miksi sijoittaa omaa rahaa kun voi sijoittaa jonkun muun rahaa?

35 tykkäystä

Saamelaisten totuus- ja sovintokomissio ??? Voiko enää Orwellilaisempaa nimeä olla? is this a dream or just a fantasy

8 tykkäystä

Eikös vastaavat ole aina tällä nimellä tunnettu? Truth and Reconciliation Commission.

Onhan mielenkiintoista liputusta, kun osto- ja myyntiketjussa ei saa enää kertoa myyntejään :roll_eyes:

Päivän tuo on liputettuna ollut, niin ilmeisesti se on sitten forumin linjan mukaista?

6 tykkäystä

Onko kenenkään tullut laitettua pennosiaan British American Tobaccoon? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Suunnittelussa ollut.
Polttamisesta lakon myötä vapautuneet varat, voisi aivan hyvin sijoittaa röökifirmaan
Suoraan

Tänään kannattaa tsiigata myös Altria :+1:

Facebookin uudet suunnitelmat aiheuttaa aika kovia fiboja teknokuplasta. Ehkä olen turhan pessimistinen, mutta onhan tuo nyt melkoista huttua. Kaikki hienot konseptit vuosituhannen vaihteesta on herätelty uudelleen eloon - mukaanlukien tamagotchi.

5 tykkäystä

image

image

eiku…

image

8 tykkäystä

image
Kaverini tuli kylään ja joimme pari olutta, sitten palasin Foorumille. Loppuilta ja -yö mene lukiessa yli 40 ketjun viestejä… :grinning:

Pari asiaa.

Asia 1.

TikTok ja Inderes
Boomereille (ja muillekin) tiedoksi:

Ajattelin kertoa teille Inderesin TikTok-kanavasta, jotta tiedätte, mitä siellä on ja saatte itse päättää haluatteko liittyä kyseiseen palveluun.

Olen jo aiemmin kertonut, mitä kanava sisältää esim. Inderesin tyypit ovat avanneet, mitä salkusta löytyy, sitten on käyty läpi erilaisia seuraajien lähettämiä kysymyksiä, myös on käyty nopeasti läpi ajankohtaisia aiheita ja nopsaan kaikenlaista muutakin. Nyt viime aikoina on kuvattu vähän sitä, että miltä studiolla ja toimistolla näyttää, miten Aamaria käydää läpi ja miten Mallisalkkua voi tutkailla Inderesin sivuilta. Ja viimeksi @Emma_Kuusinen , joka on Inderesin TikTok-johtaja ymmärtäneekseni, niin kertoo osakesäästötilien “käyttäjistä”.

TikTokissa on hyvin lyhyitä videoita, joten informaatioähkyä ei pitäisi tulla. Inderesin kanavalla on sellaista tietoa paljon, mikä kiinnostanee erityisesti tuoreampia sijoittajia ja myös sellaisia, joita kiinnostaa vähän viihteellisemmät tai kevyemmät aiheet, kuten “Behind the sceness” ja mitä analyytikon salkusta löytyy. Inderesin TikTok-kanava tarjoaa sellaista Inderes-matkua, mitä ei muualta Inderesin “paikoista” löydy.

Asia 2.
@AaroV kertoi:
Julkaistiin uusi Artikkelit osio “Nuorten palsta” jossa muutamien lukioiden opiskelijat kirjoittelevat mietteitä rahasta, tulevaisuudesta sekä sijoittamisesta ja säästämisestä. Millaisista teemoista tai aiheista yhteisö haluaisi lukea jatkossa Nuorten palstalla?

Ensimmäinen kirjoitus oli jo päätä avartava ja erinomainen. Nuorilla on paljon annettavaa, lisäksi usein nuoremmat tyypit osaavat katsoa asioita laaja-katseisemmin ja muutenkin avoimemmin. En tiedä, mutta oletan, että nuorten palstalle sopii vähän samanlaisia teemoja kuin aloitteleville sijoittajille. Itse en ole nuori, joten en voi ja osaa sanoa mitään ehdotuksia, mutta pääasia mulle on, että nuoret kertovat ajatuksistaan meille kyynisille sekä sulkeutuneille semiboomereille. :slight_smile:

Nuorilla on paljon annettavaa meille boomereille, mutta sijoittamisessa olen noviisi, joten konkarisijoittajilta saan sitä itse the tietoa. :slight_smile:

Tänään olen oppinut paljon asioita, kiitos Inderesin ja Foorumin… kiitos ja hyvää yötä! :slight_smile: Nyt verisuoni otsassa käyn noita ketjuja läpi yöhön saakka. :grinning:

12 tykkäystä