Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Joko oot miettiny kumpaan poskeen tulee vai laitatko reteesti tramp stampin, että on helpompi esitellä kylillä?

13 tykkäystä

Kiitos paljon @Sijoittaja-alokas :pleading_face: :heart: Upea kuva!

21 tykkäystä

Eikö tuo R menis vielä suht hyvin keskelle :thinking:

3 tykkäystä

Olihan kuvassa toki huumorivitsiä, mutta totta puhuen jokaisella kuvalla oli oma merkityksensä, joka kertoo siitä, kuinka monipuolinen olet. :slight_smile:

Opiskelet reippaasti vaativaa alaa ja tulet olemaan tulevassa työssäsi empaattinen ammattilainen, lisäksi olet sijoitusjutuissa analyyttinen moniosaaja ja myös tällä palstalla olet tehokas, mutta ystävällinen poliisi. :slight_smile:

Ehkä tämän palstan historian yksi hienommista hetkistä oli se, kun kävitte keskustelua Inderesin toimitusjohtajan kanssa QT:sta. Miksu on Suomen ihan parhaimpia analyytikoita ja myös tämän hienon pörssiyhtiön toimitusjohtaja, niin täytyy sanoa ettet minun mielestäni jäänyt ollenkaan jälkeen hienossa debaatissanne. Musta se on oikeasti upea juttu, jos joku on tästä mun kanssani toista mieltä, niin hän on väärässä. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hieman toiseen asiaan:
Yksi asia mun täytyy sanoa vielä, jokaisella aikakaudella nuoria sorsitaan liikaa. Katsokaapa tämän palstan nuoria sijoittajia, voisi monien näiden nuorten kirjoitteluista päätellä, että siellä on joku keski-ikäinen ammattisijoittaja (vähän ennakkoluuloisesti ehkä ilmaisin asian). :+1: No minä nuorena heidän iässään varmaan söin itse hiekkaa pissat housuissa. :grinning: Yleensä nuoria ikäluokkia tai mitä tahansa ikäluokkia arvosteleva henkilö on minusta lähes poikkeuksetta ennakkoluuloinen tyhmeliini.

Terveisin Tämän Foorumin yksi boomereista, joka on ylpeä toisista tämän Foorumin boomereista ja nuorukaisista.

27 tykkäystä

@Verneri_Pulkkinen on kyllä vetänyt nämä haastikset rautaisen ammattilaisen ottein. :clap:
Siitä huolimatta, väkisinkin tulee mieleen näitä katsoessa, kuinka Verneri yrittää nieleskellä haukotuksia ja olla nukahtamatta kesken haastiksen. :sweat_smile:
“Tää on niin gubbe-osake”… :sleeping:

12 tykkäystä

Marianne päivittelee Pörssien suunta -ketjussa niin nopeasti kuin ehtii, että mitä FEDin setä Powell sanoo… kasilta alko. Marianne kirjoittaa varmasti tärkeimmät asiat ja vielä ymmärrettävästi, eli nyt seuraamaan tuota ketjua! :+1: :slight_smile:

Tänne siis:

Pörssien suunta (Osa 2)

7 tykkäystä

To Harvia Executive Leadership:

"Men of Harvia, you are about to embark upon the Great Crusade, toward which we have striven these past years. After a disappointing quarter release with other companies (QT GROUP HELLO), the eyes of Inderes Osakesijoittajat are upon you. The hopes and prayers of return-loving people everywhere march with you. In company with our brave Allies and brothers-in-arms the irrational Tesla and Bitcoin investors, you will bring about the destruction of the Bear market, the elimination of below consensus achievement over the oppressed peoples of Inderes Osakesijoittajat, and security for ourselves in the capital markets world.

Your task will not be an easy one. Your enemy, the bears, are well trained, well equipped and battle hardened. They will fight savagely.

But this is the year 2021 ! Much has happened since the first Saunas were sold in 1950s. With your help, the Inderes Osakesijoittajat have inflicted great damage over the Bear market. Our absurd valuations have seriously reduced their accusations of “irrational forward looking P/E ratios”.

I have full confidence in your devotion to deliver an outstanding Q3 2021.

Good Luck! And let us all beseech blessing of Almighty God upon this great and noble undertaking."

The Inderes Osakesijoittajat

18 tykkäystä

Nappasin äsken kuvan @Marianne_Palmu n pitämästä “Pörssin Suunta”-ketjussa pitämästä tilaisuudesta. Kannattaa tulla katsomaan tänne, täällä on FEDin höpinöistä poimittu olennaisimmat asiat ymmärrettävään muotoon puituna. :slight_smile:
image
Se on hienoa, että on yhteisöllisyyttä, mutta tuo Harvian kiuas tuolla edessä on vähän överiä (Kajaani… Saapasjalkakissa?..) ja mitä Hyzonin setä tuolla oikealla tekee. Ja kuka toi tuonne salin vasemmalle seinustalle vetyrekan. :rage: Tuo kuvaani osunut kysymys “mitä tarkoittaa ohjauskorko”, niin olisi ehkä löytynyt ihan googlettamalla. :+1:

35 tykkäystä

Ohhoh kunnia päästä alokkaan kuvaan. :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 tykkäystä

Ohoh! Jopa foorumin hiljainen sivustaseuraaja (minä siis :sweat_smile:)on päätynyt alokkaan taideteokseen. Aivan mahtavia nämä sun kuvat! :+1:

3 tykkäystä

Sambadilla on tunnettuna tutkivana journalistina oltava kaksoisolento hämäämässä poliittisia vastustajia.

4 tykkäystä

Onko siellä kamera, jolla varmistaa, ettei kiukaan päällä ole kurahaalarit kuivumassa? Vai onko Harviassa vakiona sensori, joka estää peitettynä käynnistymisen?

1 tykkäys

Harvian ketjusta suoralla lainauksella alkuvuodesta:

Vaikeahan tuota on fiksusti toteuttaa ilman, että ainakin jonkinlaista käyttäjän vastuuta kuuluisi systeemiin. Mutta se on mun mielestä täysin kohtuullinen vaatimus.

3 tykkäystä

Noinhan se menee; etäkäynnistyksen proseduuri taitaa olla jopa ihan viranomais/vakuutusmäärityksissä.
Kommenttini kohdistui siihen, että alkuperäisessä kommentissa (yo. lainaus) ohjauspaneeli oli työmatkan varrella :).

Joku vähän treidaillut WallStreetBetsillä:

image

Ilmeisesti jonkinlainen virhetreidi, josta summat meni kuun sijaan toiseen galaksiin :smiley:

11 tykkäystä

Tuolla sitten nopeasti all-in kaikkiin hype-lappuihin ja meemi-kryptoihin :grin: Voisi tulla hiukan liikettä pörssiin.

3 tykkäystä

Mielipiteistä näkee, että mukana on nuorempaa porukkaa, 60-70-luvulla mielenosoituksia oli joka lähtöön, Chilen sotilasjuntan vastaisia mielenosoituksia, vietnaminsodan vastaisia mielenosoituksia, vastustettiin EEC:tä, porukkaa oli parhaimmillaan tuhansia, eikä noita mielenosoituksia pidetty sen kummempina. Nykyisin yksi sadan hengen mielenosoitus saa toiset aivan vauhkoiksi, olen itse kuitenkin sitä mieltä, ettei liikenteen katkaiseminen ole hyvä tapa osoittaa mieltä, koska se aiheuttaa enemmän ärtymystä ja mielenosoituksen viesti kärsii.

5 tykkäystä

“Tässäkö tää oli? Levii nelostielle Clindro-raketin petroli.”

Oikeen mukavaa Harvia-huomenta kaikille livelähetyksen seuraajille! Toivotaan parasta ja ihan vaan pikkusen pelätään pahinta.

12 tykkäystä

Tuli otettua hetki etäisyyttä sijoitusasioihin ja vietin samalla myös syysloman. Jännä kyllä miten sentimentti on jälleen kääntynyt ja syksyn karhuilusta päästiin karnevaalitunnelmiin.

Tekisi mieli vähän keventää kk-säästöjäkin, mutta yleensä nuo säätämiset ovat menneet ns. munilleen.

2 tykkäystä

Harvia-livessä jo yli 600 saunojaa linjoilla, vaikka Petri vasta availee äänijänteitä :smile:

17 tykkäystä