Inderesin kahvihuone (Osa 3)

En itse ole aloittanut koko foorumiuralla kuin ehkä 3 ketjua ja silti loungen aamupalasta Sepon kanssa nautittiin. Olisiko tuossa kyseessä huono termi ja tuolla tarkoitetaan montaako ketjua on käynyt lukemassa (avaamassa)? Eli kuinka aktiivisesti lukee eri ketjuja.

Ainakin Discoursen default arvojen perusteella vaikuttaisi siltä: Understanding Discourse Trust Levels

9 tykkäystä

minäkin olin joskus mestari, mutta tuo arvo minulta kuohittiin pois. Ne oli niitä aikoja kun uusiutuvila tehtiin kovia tuottoja, mutta missään ei saanut niistä keskustella (paitsi privana sitten), mutta onneksi sentään tuotot sai pitää!

Silti vaan täällä pyörin ja entistä enemmän aikaa… Olkaa hyvät vaan.

Ps. kävin sensroimassa itseni Talenom ketjussa :smiley:
Pss. tarviiko sensuroida Solteq @Verneri_Pulkkinen :wink:

16 tykkäystä

Käsittääkseni ei täällä estetä ketään keskustelemasta mistään sijoituskohteesta, jos keskustelu on asiallista ja liittyy siihen sijoituskohteeseen ja sen näkymiin. :wink:

3 tykkäystä

Sehän se oli, kun ne oli vähän ehkä irtautuneet fundamenteista, mutta se on jo historiaa.
Täällä on oikein hyvä keskustelukulttuuri, varsinkin, kun ottaa huomioon osallistujien suuren määrän.

1 tykkäys

Taitaa olla taas sellainen päivä, että kannattaisi laittaa vaan pää hiekkaan ja kädet taskuun ettei tule tehtyä liian hätiköityjä liikkeitä… Kahtellaan ensi viikolla uudestaan miltä maailma näyttää!

40 tykkäystä

Jep, näinpä juuri. Minä juuri päätin työntää pääni pensaaseen enkä tee enää yhtään mitään, kyllä tässä on sen verran jo tullut turpaan että minun puolesta voi mennä loputkin. Ainakaan enää en tee sitä virhettä että myyn paniikissa halvalla jos muut myy, koska joka kerta kun oon niin tehnyt niin se on ollut karmaiseva virhe.

17 tykkäystä

OMXH 25 on alkuvuodesta edelleenkin +15 pinnaa. Kuka tässä on vielä halvalla myyymässä, kun ei olla vielä edes alkuvuoden tasoilla?

7 tykkäystä

No mulla on varmaan kaikista paskimmat osakkeet sitten kun kyykkää jatkuvasti enemmän kuin indeksi :grinning: Esim. Harvia

15 tykkäystä

Oon seurustellu epävakaan naisen kanssa ja tää meno on pörssissä nyt ihan tismalleen samanlaista. Tänään huono päivä ilman syytä ja huomenna taas hyvä päivä ilman syytä. Itse on pysyttävä perässä ja yritettävä ymmärtää että “tälläistä tää nyt vaan on”.

Sama se antaako firma posareita (Kamux) tai omaa hyviä tasaisia näkymiä (TietoEvry) niin ei pätkääkään väliä. Synkistellä pitää ja alas mennään.

64 tykkäystä

Harviasta on kasvamassa tätä menoa oikein hyvä osinko-osake :smiley: Tekisi mieli ostaa taas lisää, mutta kun pitäis osallistua inderesin ipoonkin.
Tecnotree on täällä salkun pahin pingispallo, näitä yhtenä päivänä ylös ja toisena rytinällä alas vaiheita alkaa olla takana jo monta.

18 tykkäystä

Juomahyllyn kautta töistä mökille ja harvian kiukaaseen tulet. Unohtuu nämä pörssin laskupäivät, nämähän kuuluu asiaan ja elämä jatkuu.

24 tykkäystä

Tulkoon vaikka -50 %. Kuitenkin joskus tullaan sitten taas takaisin +50 %.

@Turskakukko @Hurde :wink:

5 tykkäystä

Olisihan se kiva jos se toimisi noin prosenttien osalta.

37 tykkäystä

Viel on helppo huudella. ;D -30 % jälkeen alkaa yleensä vasta puntti tutisemaan.

giphy

69 tykkäystä

ELi olisit vielä -25% tappiolla. On se toki parempi kuin olla -50% tappiolla :slight_smile:

21 tykkäystä

-50 % jälkeen (50 → 25) pitäisi tulla +100 % (25 → 50), että olet plus-miinus nolla :smiley:

8 tykkäystä

Saattaa olla just näin. Mulla varmaan puntti alkaa kastua, eikä siis pissasta, kun tuollanen 20-30% päästäisiin alaspäin.
100% käteisen allokaatiolla mennään.

5 tykkäystä

Okei sarkasmi ei näkynyt selkeesti tarpeeksi, jos ollenkaan :rofl: Sori…

16 tykkäystä

Seeee on vaikea laji :smiley:

13 tykkäystä

Tyhmän esittäminen erityisesti hankalaa. Varsinkin jos usein antaa muutenkin tyhmän kuvan itsestään :joy:

25 tykkäystä