Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Kesään asti se oli osarista kurssi ylös ainakin omilla firmoilla. Sen jälkeen se on ollut lähinnä pohtimista laskeekohan tuo ja jos, niin kuinka paljon. Näin vuoden osakkeilla räpeltäneen ämätöörin näkökulmasta tässä vuoden aikana tunnelma on ratkaissut paljon enemmän kuin luvut. Nyt on sitten tosiaan palattu todellisuuteen ja osin jopa menty yli siinäkin. Eikun häntä koipien välistä holdaamista niihin joihin uskoo ja muuten rahastosäästämistä, niin pysyy vahingot pienempänä.

3 tykkäystä

Ylen radiokanavalta ja samalla teksti-tv:stä taloussivuilta löytynee ATK:lla tuotettu tuloslive.

5 tykkäystä

en itse näistä ymmärrä enkä yrityksiä tunne mutta joku viisaampi varmaan selittää miten tuo EQT kurssi on lähtenyt raketoimaan kuukausi sitten?

EQT Ventures ja EQT Growth, ovat yhdessä Woltin suurimmat omistajat. EQT Ventures Investments omistaa 88,73 miljoonaa Woltin osaketta, eli lähes 16 prosenttiä yhtiöstä.

1 tykkäys

Inderesin Osta-suositusten peesaaminen on osoittautunut vaikeaksi:

  • kun aloitin, osta-suosituksilla oli vain kourallinen lappuja, ne oli helppo ostaa kaikki. Nyt en osaa edes laskea niitä, varmaan parikymmentä. Hei haloo? Mistä rahat noihin kaikkiin? (Ja ollaanko nyt tosiaan dipissä kevääseen verrattina, että pörssi on täynnä ostettavaa?)
  • yleinen Inden lupa ostaa/myydä vie puolet odotettavissa olevista voitoista jo ennen kuin ehdin itse tekemään kauppaa. Mitä hyötyä moisista suosituksista? 50000 muutakin huomaa saman. Pitäisi olla Redeyen tapaan kalliimpi ultrapremium-paketti, jolla saa vinkin suositusmuutolsesta vaikka 24h ennen muita.

Etsiskelen siis seuraavaa sijoitustragediaa, joten viikonlopun lukemiseksi olen varannut kansikuvan perusteella sen parhaan sijoitusoppaan. Lukusuositus.

7 tykkäystä

Pitää alkaa frontata suositusmuutoksia. Eli kun Inderes heikentää suositusta (esim Osta → Lisää) ja kurssi sukeltaa, pitää alkaa ynnäilemään itse milloin kurssi on niin halpa että Osta olisi kirkkaasti taas suositus, ostaa pois ja sitten odottelemaan päivitystä…

(oletus tietty että firma on hyvä ja ainoa syy suosituksen heikennykseen on “yyyh kun on kallista”)

3 tykkäystä

Turha sitä on harmitella, jos ei ole ostanut aikaisessa vaiheessa Harviaa tai esimerkiksi Quuttia. :wink:
image
:upside_down_face:

18 tykkäystä

Joo, tätä olen huomannut joidenkin osaavan tehdä, olet tainnut itsekin osata. Esim pienemmät mutta suht. vakaat IT-talot tai vähittäiskauppa, kuten Tokmanni voisivat olla hyviä veivauskohteita.

Tuo vaatisi vaan enemmän ajallista panostusta. Hmm… Saako muuten jostain ladattua Inden suoritushistorian muuten kuin copy-pastella raporttikalvoilta?

Indereslippiksen design on muuten vuotanut nettiin.

6 tykkäystä

Hahaa, bitcoin on näemmä ihan surkea boomer-krypto :laughing:

19 tykkäystä

Teinpä huvikseen “Hyzon -osarisimulaattorin” ja testasin mitä tapahtuu eri tilanteissa: pidetään 1000 kpl lappuja vs. myydään osa + ostetaan takaisin vs. myydään kaikki + ostetaan takaisin. Simuloidaan 100 000 kertaa kutakin ja otetaan myynti-, osto-/valuutanvaihtokustannukset Nordnetin defaultteina. Kuten olettaa voi, homma palautuu kunkin omaan arvaukseen osaripäivän tuoton jakaumasta (vasemmanpuoleiset kuvat).




Ehkä tästä jaksaa viritellä itselleen jonkun työkalun joskus :nerd_face:

8 tykkäystä

1 ja 3 skenaario super bearis, koska keskisormi-kuvio :fu:t2: ja 2 ja 4 super bullis, koska pirunsarvet-kuvio :metal::grin:

4 tykkäystä

Tänään pääsin Vernerin Vartin videolle, josta olen varsin otettu! Aika harvan muun mukaan on nimetty Vernerin videoita.

Ihan kiva saada vähän vastapainoa, kun viime viikot olen ollut Sannan törkeän maalituksen kohteena. :face_with_symbols_over_mouth:

Huomenna sitten jännätään, että mitä helkuttia siellä Fortum-Uniperissa oikein tapahtuu. Vuoden ehkä jännittävin osari vaikka samalle päivälle sattuu Hyzon, jossa toki 20-kertaa vähemmän rahaa kiinni. Ja Kamux toki myös mutta tämä on pitkässä salkussa vasta kasvattamassa kokoaan joten dippailkoot!
(Fortum Q3'21 pe 12.11. kello 11:00 | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus)
kuva

32 tykkäystä

Loistavaa, ensiluokkaista! Kiitos @Yu_Gong

5 tykkäystä

Lähes kaikki on noussut kuukauden ajan noin keskimäärin. Tässä satunnainen indeksi Ruotsista.

4 tykkäystä

Huomenta @Petri_Kajaani !


Ensiksi parempia vointeja sinne! Oletan sun tekevän näin, mutta se pitää silti sanoa, että nyt vaan lepäät etkä tee mitään. Pitää levätä niin kauan kuin on tarvis, tämän Foorumin väki osaa hyvin yhdessä poimia ensiksi alkuun tarvittavat jutut ja luvut, niin voit ihan rauhassa levätä siellä. Kipeänä ei kukaan saa tehdä töitä, tätä hoen aina työkavereille ja läheisilleni… no sitten joltain olen saanut kuulla “joo, joo isä”. :roll_eyes:

Jos jaksat, niin tällä kertaa voit lukea ensiksi Foorumin “analyysit” Kamuxista. :kamuxkajaani: Sun omat kommentit ja analyysit saavat tulla sitten, kun tulevat. Ei paineita, vaan lepoa ja parempia vointeja! :slight_smile:

17 tykkäystä

Sanoisin, että tunnelmat ovat poikkeukselliset ennen Kamuxin tulosinfoa.

Inderes-foorumi:
image

.

Petri Kajaani:
:face_vomiting:

.

Toivottavasti Kamuxin tulosinfossa ei jatketa belgian puhumista isoon luuriin. Nyt jos koskaan toivon Kamuxilta oikein roimaa odotusten ylitystä. Nähtäisiin tänään poikkeuksellista raketointia.

14 tykkäystä

Toisaalta live’n huomioarvo olisi loistava, kun lähetys tehtäisiin kaakelieriöstä. @Petri_Kajaani välillä kommentoisi lisälaatoituksen yhteydessä, ettei tämä juuri nähtävä toimenpide ollut suinkaan mielenilmaus juuri käsittelyssä olevaan aiheeseen.

11 tykkäystä

Idea Petrin “Petrin pelastusjoukot” peruttiin, Hyzonini hajosi ja muu seurue kääntyi takaisin puolivälissä matkaa Sepon kehotuksesta. :kamuxkajaani:


Kamuxin ketjussa on hyvin analysointi lähtenyt käyntiin. :+1:

14 tykkäystä

Mielenkiintoinen päivä tästä(kin) tuli, mutta onneksi arvo ja EV meidät pelastaa :fire:

Zaptec siis :slightly_smiling_face:

7 tykkäystä

HYZON Force foorumilla on aika vahva tänään.

4 tykkäystä

Orthexin analyytikon kommentista: “Laskimme Q3-raportin jälkeen hieman turhan korkealle nousseita ennusteitamme”.

Näitä vastaavia kommentteja turhan korkealle nousseista ennusteista on ollut useammassa Inderesin kommentissa Q3-tuloksien jälkeen. Onko käynyt niin että analyytikoille on iskenyt pieni vauhtisokeus?

18 tykkäystä