Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Bussi otti puoliltapäivin viimeiset kyytiin asemalta ja nyt mennään tosiaan mereen Vernerin tonnin seteli naamalla.

16 tykkäystä

Salkku näyttää punaista… Mutta mikä näyttää vielä punaisemmalta? Öljyn hinta. Halvempaa bensaa luvassa meille autoilijoille :partying_face: :oil_drum:

7 tykkäystä

Onko tämä koskaan näkynyt suoraan pumpuilla? :thinking:

15 tykkäystä

Salkun päätös -1,49% Eli itse säästyin kunnon rommaukselta :sweat_smile: Voisiko tämä olla kierolla tavalla ajeteltuna itse asiassa kunnon rakettipäivä, kun indeksi laski -3,51% :star_struck:

8 tykkäystä

Haa, voitin indexin…

Eiku…?

42 tykkäystä

Parin kuukauden päästä eilisen huolet on jo unohdettu (?)… mikä ihmeen inflaatio? :man_shrugging:

kuva

17 tykkäystä

Mietin tätä panikointi päivää omalta kantilta,
Kun en oikein muutakaan voi.
Niin tulin lopppu tulemaan että, alkamalla myymään paniikissa tähän laskuun hankin vain veroja lisää entisten seuraksi.
Joten päätin jatkaa pito linjalla.
Ilmeisesti ei ole vielä riittävästi turskaa katiskassa.

Laitan salkun lukkoon. Ja postitan avaimen itselleni. Ehkä se joulun jälkeen löytää takaisin perille. Jos siihen mennessä olisi ehtinyt paniikki tasaantua😎

6 tykkäystä

:slight_smile: Toiset sijoittaa indeksiin, toiset inderessiin. :slight_smile: Minä kuulun jälkimmäisiin. En ole indeksi-sijoittaja vaan inderessi-sijoittaja.

@Sijoittaja-alokas, olipas mukava päästä mukaan joukkoon. Se toi leveän hymyn kasvoille :grin:

5 tykkäystä

Suosikki osakkeiden lasku on tehnyt minuata arvo sijoittajan. Embracer, Evo ja Kamux alkaa näyttämään kertoimiltaan pappaosakkeita. Osinkoprosentitkin sen kun nousee.

11 tykkäystä

Olo on kuin ankkuriomistajalla…kirjaimellisesti.

23 tykkäystä

Rakas kahvihuoneen Q&A-palsta.

En tiedä mitä minulle on tapahtumassa. Nyt salkusta löytyy mm. IBM, TietoEvry, Fortum… Salkun isoimpina taitaa tällä hetkellä olla Fortum ja Aspo. Olisiko täällä vertaistukea sekä sijoittajan että salkun keski-ikäistymisen oireisiin? Hiukset harvenevat samaan tahtiin kuulon heikentymisen kanssa: en enää kuule Bumtsibumin sulosointuja.

Mitä tehdä vai tyytyäkö kohtaloon?

Nimim. Buumeriboy69

24 tykkäystä

Ensihätään nyt sipaset dipistä vähän jotain meemi kolikkoa. Sitten screenaat nolla liikevaihdon yrityksiä kuumimmalta alalta. Ja screenaus tehdään twitterissä tai osta/myy palstalta.

16 tykkäystä
14 tykkäystä

Suht nättiä ku päivitelly tässä salkkua että osuuko pilkki ja nyt vasta tajusin että alko vkl… :exploding_head:

No :beer:

20 tykkäystä

Warren Buffetin periaatteet on hyvä pitää mielessä tänäänkin. Etenkin tämä:

“If we have good long-term expectations, short-term price changes are meaningless for us except to the extent they offer us an opportunity to increase our ownership at an attractive price.” [Warren Buffet, An Owner’s Manual, Berkshire Hathwaway Inc.]

28 tykkäystä

Tukka harvenee ja osingot kasvaa! :slight_smile:

2 tykkäystä

Aijai, uskomaton päivähän tämä oli! Avauksesta heti hyzonia lisää 7.6$ keskihinnalla. Uutena salkkuun pääsi alibaba (pitkästä aikaa) ja paysafe. Iltaa kohden sai kevennellä n.8.10$ keskihinnalla.Salkku on erittäin riskipitoinen mutta olen päättänyt pelata enkä pelätä :partying_face::cold_face:
Salkku selvisi tästä päivästä ku Suomi talvisodasta.

5 tykkäystä

Onko P/S > 100 liian maltillinen? Vai kannattaako osakkeita edes tutkia tickeriä pidemmälle? Koirulikolikot kiinnostaa kyllä. Onko 70% meemikolikoihin ja 30% keskustelupalstoilta poimittuihin ticker-ideoihin sopiva? Tarkoituksena myös osallistua pahojen hedgefundien savustukseen puhtaalla velkarahalla. Yhtenä vieraan pääoman lähteenä oon pohtinut netin lainapalveluita noin 20% korolla… Kiitos uusista ideoista! Kohta lähdetään kuumatkalle!

15 tykkäystä

Osakkeista saa sen 20% viikossa, joten tuo 20% sijoituslainan korko on käytännössä ilmaista rahaa

14 tykkäystä

Noniin, avattu EVO-Bullero seurantapositio ala 960,6SEK. Harrastustoimintaa since 2006 (nyt 39v). Sievin jälkeen toinen aito Bullero-positio avattu sen johdosta, että tämä aito suomalainen (ja ruotsalainen?) EVO-kiima haisee aina Hangosta Nuorgamiin. Pitäähän tässä nyt Bullero-seurantapositio avata! Eiks jeh?

2 tykkäystä