Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Mikä ero kansantalouden kannalta on hyödyllisyydessä, jos joku ostaa oskkeet aamulla ja myy illalla siihen, että joku tekee samaa, mutta pitää niitä vuosia?

2 tykkäystä

Mä toivon tosi kovin että @Pahvimuki olis oikeesti kuvansa näköinen, joten älä Muki nyt ainakaan tuu tunnustamaan tänne mitään. On aivan törkeän siisti ajatus, että joku helvetin hyvännäköinen nuori pimu pyörittää täällä tuollasia pikkurahoja kaljapäissään. Mä haluan ajatella niin. Älkää pilatko tätä multa.

Sama koskee muuten muitakin. Ihan väistämättä kuvat on sementoineet mielikuvan ulkonäöstä, esim. pieni punatukkainen poika @kettunen tai futispaidassa 24/7 reuhottava @jaska7

58 tykkäystä

No, ei se niin mene, että asteikossa loikitaan miten sattuu. Seuraavaksi susta tulee sijoittaja-jääkäri/tykkimies/matruusi tms. Sitten sijoittaja-oppilas jne.

10 tykkäystä

@Liiutin on kanssa ilmeisesti orava joka rakastaa tammenterhoa yhtä paljon kuin osakkeitaan eikä päästä niistä ikinä irti. Omasta kuvastani en kyllä sano sanaakaan… :joy:

11 tykkäystä

Jotkut ovat puhuneet pahvimukista miehenä, tiedä sitten, villinä sopivan ronski sanaisena, hyvän tuoksuisena naisena joka nauraa kuin noita, nahkajäljitelmä housuissaan mahdollisesti perintöäkin saaneena,mä hänet kuvittelin, rosoisesta kielestä täällä pääsee kyllä hyllylle, mutta vapaalla mustat kynnet huitaisee hui hai ja tuopistaan siemaisee, ja sirosti viiksensä kehräten nuolaisee :grin: luulen että metsään meni, kun uros merkkistä on väläytelty. Mitä kaikkea kätkeekään nimimerkit.

2 tykkäystä

No, mutta eikö Sijoittaja-alokas ole jo alipäällystöä? :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

Jokainen pilkku on yksi positio ja kun ne voi irrottaa niin sopivat sijoittamiseen hyvin. Helmeri voi tarpeen tullessa silittää, jos turhaudut ja ryttäät nurkkaan😁
Pontso on ehdottomasti härkä👍

5 tykkäystä

Loistavaa! :joy: Kyllä tällä foorumilla onnistuu yhtiöiden analyysit aina sijoittajien profilointiin asti!

9 tykkäystä

@Verneri_Pulkkinen Missä viipyy pörssitiedote @Sijoittaja-alokas kiinnityksestä? :smiley: Tällähän on mielettömät vaikutukset DCF-malliin ja etenkin Inderesin omaan pääomaan, jos oikein tulkitsen. Meillä taitaa olla nyt täällä ihka aitoa sisäpiiritietoa tarjolla!

Huomenna taitaa olla rakettipäivä :rocket: :rocket: :diamond_shape_with_a_dot_inside: :raised_hand_with_fingers_splayed:

22 tykkäystä


Pörssitiedote oli sittenkin tullut, pahoittelut hätäisestä edellisestä viestistä.

110 tykkäystä

Kerrankin on tiedote mun makuuni. :joy: Nuo ovat yleensä niin tylsiä ja kuivakoita. Pakko on kiittää tiedotteen tekijää, kiitos! :smiley:

16 tykkäystä

Sain ensimmäisen Twitter-blokkini. :partying_face: En tiedä mistä mies suuttui. Kuvittelin, että itse “raflaavia” kirjoituksia jakava kaveri kestäisi enemmän.

Blokkaus tuli tämän twiitin jälkeen.

image

Ok, myönnän, että kerroin mielipiteeni jo eilen tämän twiitin muodossa.

image

Ja kaikkihan lähti tästä twiitistä (ja Hesarin artikkelista).

image

Kaksi ensimmäistä ja luultavasti viimeistä suomenkielistä twiittiä ja heti tuli bänniä Juhalta, siis mieheltä, joka vertasi julkisesti päiväkauppiaita kansantaloudelliselta hyödyltään huumekauppiaisiin ja on elellyt valtaosan elämästään verorahojen mahdollistamien toimintojen avulla.

PS. Juha on selvästi aamuihmisiä. Blokkia tuli noin minuutin toisen twiittini jälkeen. Pienenä vinkkinä Juhalle (itsekin yrittäjänä toimineena)… hieman paksumpi nahka ei olisi pahitteeksi. :wink:

76 tykkäystä

Peak market cycle, kun ekonomistit vs. treidaajat

13 tykkäystä

Twitter on valitettavasti alustoista se kaikista pahin. Luot sinne oman kuplasi ja suljet silmät muulta.

11 tykkäystä

Olen ensisijaisesti ekonomisti. :slight_smile:

6 tykkäystä

Yksinkertainen selitys blokkiin löytyy siitä että twitterissä miekkailu on miellyttävää kun kumpikin esiintyy omalla nimellään ja kattavalla biolla jotta tikareiden heitteleminen kumpaankin suuntaan on mahdollisimman tasapuolista.

Päivätreidaaja: “Kuka sinä olet?”
Ekonomisti: “KUKA SINÄ OLET?”
PT: “Kuka ottaa vastuun?!”
Eko: “KUKA OTTAA VASTUUN?!”
Päivätreidaaja & Ekonomisti: “PAHA KURKI!”

8 tykkäystä

Eiköhän tuo twiitin sisältö mennyt tässä tapauksessa ihon alle. Twitter on mainio alusta alkuperäisessä tarkoituksessaan “mikroblogina”. Satunnainen tohtorismies voi käyttää alustaa myös laillisesti elantonsa tienaavan ihmisryhmän dissaamiseen tuottavuuskeskustelun nimissä. Omasta mielestäni se ei ole asiallista.

Tosin nopeista osakekaupoista veroeuroja kerryttävää ammattiryhmää voi myös vertailla täysin avoimesti huumekauppiaisiin maan päälehden artikkelissa. Ja sitä voi sitten vielä itse mainostaa Twitterissä. :thinking:

Edit. Tässä muuten vielä se artikkeli, johon viitataan.

16 tykkäystä

Millohan Oravasta/Ovarosta tulee tälläinen filmi pihalle? ducks

1 tykkäys

Se on hyvin paljon juuri tuota. Samanmielisiä taputellaan olalle ja eri mieltä olevat soittaa suuta toisilleen.

1 tykkäys

Eihän ihmiset ole eri mieltä vaan minä olen oikeassa ja muut väärässä. Ei nämä mitään mielipide asioita ole!

5 tykkäystä